האכזבה על פניהם של שחקני ואנשי דורטמונד בסיום ההפסד אתמול (שבת) 2:0 לריאל מדריד בגמר ליגת האלופות הייתה גדולה, ואיך לא. הצהובים-שחורים היו טובים יותר במחצית הראשונה ועד אמצע החצי השני היו לגמרי במשחק, אך מרגע השער של דני קרבחאל בדקה ה-74 הם פשוט נעלמו והבלאנקוס השתלטו על המשחק בדרך להנפה מספר 15 בתולדותיהם. הגרמנים נותרו רק עם המחמאות.
זו הייתה ההופעה השלישית של דורטמונד בגמר אחרי הזכייה ב-1997 וההפסד בגמר ב-2013, והיא קיוותה להדהים את העולם ולחגוג הנפה שנייה בתולדותיה, אך בסופו של דבר ריאל הייתה גדולה עליה. "מה היה חסר לנו? קילריות. עכשיו הבנו למה ריאל מדריד זכתה 15 פעמים בתואר", הודה בסיום המאמן המפסיד, אדין טרזיץ'.
4 צפייה בגלריה
שחקן דורטמונד מרקו רויס
שחקן דורטמונד מרקו רויס
שוב זה נגמר בדמעות. מרקו רויס
(Alex Pantling/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
סאנצ'ו מאוכזב
סאנצ'ו מאוכזב
סאנצ'ו מתוסכל
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
טרזיץ' הוסיף: "שיחקנו נהדר ואני חושב שהגיע לנו הרבה יותר מלהפסיד 2:0. מהשנייה הראשונה הראינו לכל העולם שלא הגענו סתם כדי להופיע בגמר - אלא כדי לזכות בגביע. עשינו הרבה דברים בצורה הנכונה, אבל שחקני ריאל היו קרי רוח בדיוק ברגע הנכון, דבר שלנו היה חסר".
"אחרי המשחק, אתה תמיד יכול לשאול מה היה יכול לקרות אחרת. עשינו דברים רבים טוב, אבל אז מצב נייח אחד שינה את המשחק", המשיך המאמן. "נצטרך ללמוד מזה. שיחקנו טוב, היינו מסוכנים במתפרצות, אבל לא כבשנו. זה היה ההבדל".
4 צפייה בגלריה
טרזיץ'
טרזיץ'
טרזיץ' מודה לאוהדים בסיום המשחק
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)

"לא תמיד יש סוף טוב"

זו הייתה בהחלט יכול להיות סגירה מדהימה לסיפור של מרקו רויס בקבוצה אם הוא היה מצליח להיפרד עם זכייה בתואר היוקרתי ביבשת, אך הסמל של דורטמונד, שנכנס כמחליף בדקה ה-72, יעזוב את הקבוצה בה כיכב במשך 12 שנה עם שברון לב נוסף. כזכור, רויס ודורטמונד היו קרובים מאוד לזכייה באליפות בעונת 2022/23, אך איבדו אותה לבאיירן מינכן ברגע האחרון.
"כדורגל זה לא עולם האגדות, ולא תמיד יש סוף טוב", נכתב בחשבון הרשמי של דורטמונד ב-X (לשעבר טוויטר). "הסיפור שלנו נמשך, ולא יכולנו לעשות את זה בלי התמיכה שלכם, קיר הפלא הצהוב שלנו, תודה לכם".
"כדורגל זה לא עולם האגדות": הציוץ של דורטמונד
רויס עצמו אמר: "דורטמונד חשובה לי. לשחק במועדון במשך 12 שנים, זה חייב להיות בעל משמעות. אתה לא נשאר שם רק בגלל השם או הכסף. אתה צריך להרגיש בנוח, שתהיה לך סביבה טובה וחברים מצוינים לקבוצה. זה בדיוק מה שקרה".
"גם לאוהדים יש תפקיד ענק. עזיבה פירושה לדעת שלא תמצא את אותו הדבר במקומות אחרים, אז חשבתי פעמיים או שלוש לפני שקיבלתי את ההחלטה. האוהדים הם חלק גדול מהסיבה שנשארתי פה כל כך הרבה זמן".
4 צפייה בגלריה
הומלס
הומלס
רק כמעט. הומלס
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
מאטס הומלס, שהיה שותף להפסד של דורטמונד לבאיירן מינכן לפני 11 שנה: "נראינו נהדר. אני ממש גאה בקבוצה ובשחקנים על הדרך שבה נראינו. שיחקנו באומץ, עם לב והצגנו כדורגל איכותי. היו לנו המון החמצות, ואז ריאל מדריד הכתה - כמו שהיא עשתה הרבה פעמים בעבר".
10 ההצלות הכי מטורפות העונה בלה ליגה
(באדיבות ONE)