פסק דין תקדימי בספרד: בית המשפט גזר לראשונה עונש מאסר לשלושה אוהדי ולנסיה שנהגו בגזענות כלפי ויניסיוס במשחק בו אירחו העטלפים את ריאל מדריד לפני קצת יותר משנה. השלושה נשפטו לשמונה חודשים בכלא ובנוסף לא יוכלו להיכנס למשחקי כדורגל במדינה בשנתיים הקרובות.
השלושה הקריאו מכתב התנצלות על מעשיהם, מה שאולי גרם לכך שעונשם - שעמד תחילה על שנת מאסר מלאה - קוצר בארבעה חודשים. ויניסיוס, אגב, נכח בבית המשפט בחלק מהדיונים ולווה על ידי עורכי דין מטעם הבלאנקוס.
2 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
נכח בחלק מהדיונים. ויניסיוס
(צילום: OSCAR DEL POZO / AFP)
"מדובר במסר ברור לכל האנשים שמקללים בצורה גזענית ביציעים באצטדיוני הכדורגל", אמר נשיא הליגה הספרדית חאבייר טבאס, "כל מי שחתנהג כמו עבריין באצטדיונים יידע שהוא יתמודד עם השלכות פליליות למעשיו. זה צעד משמעותי וחשוב".

התקרית המכוערת - והסערה

באותו משחק בסיום העונה שעברה, בו אגב ניצחה ולנסיה 1:0, ויניסיוס עמד בעין הסערה לאור היחס הגזעני שספג. בנוסף, בתוספת הזמן נרשם עימות בין מספר שחקנים, כשהברזילאי העצבני נחנק על ידי הוגו דורו, ובתגובה סטר לו וספג כרטיס אדום ראשון בקריירה.
"ההרחקה שלי היא פרס לגזענים", כתב לאחר המשחק ויניסיוס ברשתות החברתיות, "זו לא הייתה הפעם הראשונה, או השנייה או השלישית. גזענות היא נורמלית בלה ליגה. הליגה חושבת שזה נורמלי, גם ההתאחדות והיריבות מעודדות את זה. הליגה שהייתה שייכת פעם לרונאלדיניו, רונאלדו, כריסטיאנו ומסי - שייכת היום לגזענים. ספרד היא מדינה יפה שקיבלה את פניי ואני אוהב אותה, אבל יש לה תדמית גזענית. צר לי, אבל היום, בברזיל, ספרד ידועה כמדינה של גזענים".
2 צפייה בגלריה
ויניסיוס מצביע על אוהד שקילל אותו
ויניסיוס מצביע על אוהד שקילל אותו
המקרה שגרם לסערה. ויניסיוס מצביע על אוהד שקילל אותו באותו משחק נגד ולנסיה
(צילום: JOSE JORDAN / AFP)
אגב, אותו טבאס שבירך על גזר הדין, שלח מסר מתגונן למתקפה של ויניסיוס יום אחרי המקרה. "ניסינו להסביר לך מה הליגה יכולה לעשות עם הגזענות, אבל לא התייצבת באף אחד משני התאריכים המוסכמים שביקשת בעצמך", כתב טבאס, "לפני שאתה מבקר ומעליב את הליגה, אתה צריך לדעת במה באמת מדובר".