מאבק האליפות בספרד מגיע לישירות האחרונה ואם יש קבוצה שעושה את המטרים האחרונים על אדי דלק זאת ריאל מדריד. הבלאנקוס יתארחו הערב (חמישי, 23:00) אצל גרנדה וינסו לצמק את הפער מאתלטיקו מדריד שבפסגה לשתי נקודות, ולהגיע לשני מחזורי הסיום עם אפשרות ריאלית לעקיפה דרמטית של הרגע האחרון.

משחקים שנותרו עד סיום העונה

אתלטיקו (80 נקודות): אוסאסונה (בית), ויאדוליד (חוץ) ברצלונה (76 נקודות): סלטה (בית), אייבאר (חוץ) ריאל (75 נקודות): גרנדה (חוץ), בילבאו (חוץ), ויאריאל (בית)
האתגר של האלופה המכהנת גדול בעונה המשוגעת שעוברת עליה ובמיוחד בתקופה האחרונה בה היא מתמודדת עם מכת פציעות כמעט חסרת תקדים בחלק האחורי. שימו לב לחוליית ההגנה שהעלה זינדין זידאן במפגש בסיבוב הקודם מול החבורה של דייגו מרטינס: דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, רפאל וראן ופרלאן מנדי.
3 צפייה בגלריה
סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס. כבר לא יחזור לסגל העונה ואולי גם בכלל
(צילום: AP)
הנה מה שקרה איתם מאז: המגן הימני חזר לשלושה משחקים אחרי היעדרות של יותר מחודשיים נפצע פעם נוספת וסיים את העונה לפני שבועיים. המגן השמאלי הצרפתי הוחלף בגומלין מול צ'לסי בליגת האלופות וגם כן לא יחזור לשחק העונה.
ראמוס ששיחק פעמיים בלבד מאז ינואר, דווקא עלה בהרכב בסטמפורד ברידג', אבל כאבים בירך האחורית השביתו אותו שוב מיד לאחר מכן ואם לא יאריך את חוזהו שמסתיים בקיץ, יכול להיות שכבר ערך את הופעתו האחרונה במועדון איתו הוא כל כך מזוהה. אליהם צריך להוסיף את וראן שהתאושש מקורונה רק כדי להיפצע, אבל הוא לפחות אמור לשוב ביום ראשון מול בילבאו. לסיכום: כל הארבעה לא באמת היו שם במשחקים הקריטיים של הקבוצה.
3 צפייה בגלריה
בנזמה חוגג עם נאצ'ו
בנזמה חוגג עם נאצ'ו
עונה טובה שלו. נאצ'ו
(צילום: רויטרס)
גם בגזרת השחקנים המשלימים המצב של ריאל רחוק מלהיות אידאלי. במרכז ההגנה ישחקו נאצ'ו ואדר מיליטאו, שאמנם עושים עבודה טובה מאז נקראו לדגל, אבל שיתוף הפעולה ביניהם נפוץ בעיקר בשיטה של שלושה בלמים יחד עם וראן.
בצד ימין תולים תקוות בכשירותו של אלברו אודריוסולה, שנמצא בעצמו בספק וממילא לא זוכה להערכה מיוחדת. בתחילת העונה הוא נחשב למגן הימני השלישי בהיררכיה אחרי קרבחאל ושינוי התפקוד המוצלח של לוקאס ואסקס. השניים כבר לא ישובו העונה ואם הספרדי בן ה-26 לא יוכל לפתוח, מי שעשוי למצוא את עצמו מחזק את החוליה האחורית הוא פדה ואלוורדה, שבעצמו החמיץ יותר מ-10 משחקים בגלל פציעות שונות. הקשר כבר מכיר את התפקיד בו נאלץ לשחק בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות מול ליברפול. גם מרווין פארק הצעיר, שנכנס כמחליף מול ווסקה וחטאפה בפברואר וזכה למחמאות, נמצא בתמונת ההרכב.
3 צפייה בגלריה
מיגל גוטיירס עם הכדור
מיגל גוטיירס עם הכדור
מיגל גוטיירס. בונים עליו
(צילום: AFP)
בעמדת המגן השמאלי ריאל הולכת גם כן על האפשרות השלישית שלה, אבל במקרה הזה לא רק בגלל פציעות. מנדי כאמור לא בסגל ומי שאמור היה לשחק במקומו באופן טבעי הוא מרסלו, אבל הברזילאי נזרק מהסגל על ידי זידאן לאחר עימות בין השניים באימון לפני המשחק. בהיעדר אופציות נוספות הוחלט להקפיץ לסגל את מיגל גוטיירס בן ה-19, שיפתח בהרכב בפעם הראשונה בקריירה דווקא במאני טיים של העונה.
גוטיירס, שגדל במחלקת הנוער של ריאל, מוערך מאוד על ידי ראול, שמאמן את קבוצת המילואים, וזוכה לאט לאט גם לאמון מזידאן, כנראה לקראת העזיבה הצפויה של מרסלו בקיץ. כמו במקרה של סרחיו רגילון לפני מספר שנים, גם הפעם המאמן הצרפתי לא מהסס לתת קרדיט לשחקן פחות מנוסה ומרוויח אותו לקראת ההמשך. באנגליה, אגב, כבר דווח שטוטנהאם ולידס גיששו לגביו, אך במדריד לא מתלהבים לשחרורו ולא סביר שיוותרו עליו.
ריאל מדריד אמנם לא הייתה במקום הראשון מאז המחזור השמיני, ורדפה כל העונה אחרי היריבה העירונית, אבל במועדון מנוסה ומעוטר כזה יודעים שעד השריקה האחרונה של העונה הכל יכול להיות. גם זידאן התייחס לנושא ואמר: "אנחנו יכולים לזכות באליפות או לא, אבל הדבר הכי חשוב הוא לתת את הכל בכל משחק". גם את מכת הפציעות הוא לוקח בפרופורציות: "אני בקשר רציף מול ראול בנושאים הללו וכמובן שאם נצטרך נעזר בשחקני קסטייה".