השלישיה הנהדרת של ראפיניה בניצחון 1:4 של ברצלונה על באיירן מינכן אמש (רביעי), במסגרת המחזור השלישי של ליגת האלופות, ממשיכה להדהד ברחבי אירופה ובעיקר בבירת קטלוניה.
מי שדיבר בין היתר בשבחו של שחקן הכנף בן ה-27 הוא ג'ורדי קרויף, מנהלה המקצועי לשעבר של מכבי ת"א ומי שימש עד לפני כשנה וחצי בתפקיד מנהל הטכני של בארסה - שאף חשף קשר ישראלי לברזילאי: "יום אחד כשהייתי במכבי ת"א הציעו לנו את ראפיניה אבל הוא היה מעבר ליכולות הכלכליות שלנו", סיפר לתקשורת בספרד.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
ההצעה לא הייתה ריאלית. קרויף
(צילום: gettyimages)
קרויף שימש מנהל מקצועי בקריית שלום בין השנים 2012 ל-2018, וההצעה אותה חשף התרחשה ככל הנראה לפני שנמכר השחקן בקיץ 2016 לוויטוריה דה גימארייש הפורטוגלית תמורת 600 אל אירו.
אקס מכבי ת"א, כמנהל הטכני של ברצלונה, היה אמון על ההחלטה בקיץ 2022 להחתים ראפיניה אז שחקן לידס יונייטד, תמורת 58 מיליון אירו (בתוספת 7 מיליון אירו בבונוסים פוטנציאליים). "כן, הוצאנו בסופו של דבר סכום משמעותי, אבל שבועיים לאחר מכן יונייטד הוציאה 100 מיליון אירו על אנתוני, וצ'לסי הוציאה 70 מיליון על מיכאילו מודריק. כך שבסופו של דבר זה הסתדר לנו במחיר טוב". אמר קרויף.
2 צפייה בגלריה
ראפיניה
ראפיניה
ראפיניה חוגג אתמול מול באיירן
(צילום: Pedro Salado/Getty Images)
ברצלונה, כאמור, פירקה אמש את באיירן, הודות להצגת ענק של ראפיניה, שכבש שלושער אדיר. רוברט לבנדובסקי, שכיכב שנים במינכן, השלים את החגיגה. ועל הקונצרט ניצח האנזי פליק, שלא רק אימן במינכן, אלא זכה איתה בטרבל מרהיב ואף הוביל אותה ל-2:8 ההיסטורי ב-2020 על הקטלאנים, בדרך לזכייה בליגת האלופות.
סגירת חשבונות של בארסה? כנראה שכן. אפילו ראפיניה, שלא שיחק ב-8:2 ההוא, מסכים עם הקביעה: "זו הייתה נקמה בשביל האוהדים. בתור שחקנים אנחנו לא מסתכלים על העבר, אלא מתמקדים תמיד במשחק הבא, אבל גם אני סבלתי מההפסדים האלה לבאיירן - כאוהד".