ברק בכר והכוכב האדום בלגרד יעלו הערב (שלישי, 22:00) למשחק החשוב ביותר שלהם עד כה העונה, כאשר יתארחו אצל יאנג בויז במסגרת המחזור החמישי והלפני אחרון בשלב הבתים של ליגת האלופות. המנצחת תבטיח את המקום השלישי, שיסדר לה מקום בליגה האירופית, ושתי הקבוצות רואות בהתמודדות הזו כמשחק העונה שלהן. במאזנן של השתיים יש נקודה אחת, כאשר לסרבים יש הפרש שערים טוב יותר, מה שמציב אותם במקום השלישי ערב המשחק הגורלי.
בתקשורת הסרבית דרוכים לקראת המפגש הקריטי בשווייץ, שמהווה צומת דרכים גם מבחינת המאמן הישראלי. הכוכב האדום הצליחה לצמק את הפער בטבלת הליגה המקומית מפרטיזן בלגרד שבמקום הראשון, אך התוצאה הערב עשויה להיות הרת גורל בנוגע להמשך דרכו בכוכב האדום. בכר הוחתם במטרה להגיע להישג משמעותי באירופה, ואם קבוצתו תיכשל ולא תצליח להשאיר את העונה האירופית בחיים, שעון החול שלו במועדון עלול להתהפך וימיו יהיו ספורים.
2 צפייה בגלריה
מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר
מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר
שעון החול שלו בכוכב האדום עלול להתהפך במקרה של הפסד. ברק בכר
(PEDJA MILOSAVLJEVIC / AFP)
"המשחק הערב הוא רגע האמת של ברק בכר", כתבו באתר 'ספורטל'. "הכוכב האדום המחודשת שלו, עם שינוי המערך תעמוד למבחן החשוב ביותר שלה בשווייץ במשחק שיקבע אם הקבוצה תמשיך לשחק באירופה גם באביב. מדובר במשחק של להיות או לחדול. המאמן הישראלי החליט לשנות את הפילוסופיה שלו וישחק במערך זהיר בברן. האם השינוי הזה יחזיק במשך כל העונה?".
בסרביה לא מוכנים לקבל שום תוצאה מלבד ניצחון של הכוכב האדום, ולא ממש סופרים את היריבה השווייצרית: "יאנג בויז היא קבוצה לא יציבה. הם הפסידו במחזור האחרון בשווייץ לציריך ואיבדו את המקום הראשון. עכשיו זה הרגע הגדול של הכוכב האדום, והתוצאה על כר הדשא תגלה את האמת. האם הקבוצה של בכר תוכל לעשות את זה?".
באתר 'informer' נכתב כי "הכוכב האדום תשחק הערב על כל העונה. לא מדובר רק בלהישאר במפעלים האירופיים גם במהלך האביב, אלא גם במשחק על 5 מיליון אירו. גם מבחינת יאנג בויז מדובר במשחק קריטי, והם מרגישים שבמשחק בבלגרד הם נתנו נקודה במתנה לכוכב האדום (2:2 לאחר שהסרבים השוו בדקה ה-88).
2 צפייה בגלריה
בכר
בכר
"להיות או לחדול". בכר
(צילום: EPA/PETER KLAUNZER)
"כולם יודעים שמחכה לנו מחר משחק חשוב, לשתי הקבוצות, כי אנחנו נלחמים ישירות על המקום השלישי", אמר אתמול בכר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "אנחנו צריכים להיות להיות ממוקדים ואגרסיביים על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. ניתחנו את יאנג בויז, וזו קבוצה טובה. קודם כל, הם טובים בבית, אז אנחנו צריכים להיות ברמה כדי להגיע לתוצאה חיובית. נילחם, המשחק הזה חשוב גם לנו וגם להם, אבל הם המארחים וזה היתרון שלהם".
בכר הוסיף: "במהלך פגרת הנבחרות שינינו את הטקטיקה שלנו, כדי להיות יותר אגרסיביים ולייצר יותר לחץ. הדבר החשוב ביותר ברגע זה הוא שננצח".
על המפגש הקודם עם יאנג בויז אמר: "זה היה משחק משוגע והתחלנו אותו מצוין, אבל חווינו ירידה. חצי השעה האחרונה הייתה אולי הטובה ביותר שלנו, והיינו במרחק של עוד כמה דקות מלכבוש שוב. עם זאת, כל משחק בליגת האלופות הוא שונה, וזה לא יהיה קל".