ארגנטינה העפילה הלילה (בין שלישי לרביעי) לגמר הקופה אמריקה (בפעם הרביעית בחמשת הטורנירים האחרונים), אחרי 0:2 על קנדה. מי ששוב גנב את ההצגה היה לא אחר מאשר לאו מסי. בנוסף לשער שכבש בדקה ה-51 שקבע את תוצאת המשחק, שחרר הפנומן בן ה-37 לאחר השריקה הצהרה שלא יכולה שלא להעלות שאלות על עתידו הקרוב.
"אני נהנה מהקרבות האחרונים שלי", אמר מסי בסיום המשחק, כשהוא טרם הודיע האם הוא מתכוון לשחק גם במונדיאל 2026, אליו כידוע תבוא ארגנטינה כאלופת העולם. "בואו נהנה ממה שחווינו כנבחרת, כקבוצה. זה לא קל להעפיל שוב לגמר, להתחרות על תואר, אבל עשינו את זה שוב. אני חווה את זה כמו כל מה שאני חווה לאחרונה, אני נהנה מזה".
2 צפייה בגלריה
מסי
מסי
טרם הודיע האם ישחק במונידאל 2026. מסי
(צילום: Sarah Stier / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
מאמן ארגנטינה ליאונל סקאלוני, שנשאל על פשר הדברים שאמר הכוכב שלו, ביקש להרגיע את הרוחות: "הוא יודע שאנחנו לא נהיה אלה שנסגור בפניו את הדלת. הוא יכול להישאר איתנו כמה שהוא רוצה, גם כשהוא יפרוש. שיחליט מה שהוא רוצה".
זה היה השער ה-109 בכל הזמנים של "הפרעוש" בנבחרת (ב-186 הופעות) - נתון מטורף. בכך, עקף את עלי דאי האיראני ועלה למקום השני בטבלת מלכי שערי הנבחרות בכל הזמנים. 21 שערים פחות מהמוליך - הנמסיס שלו - כריסטיאנו רונאלדו.
אחרי הבטחת הכרטיס לגמר הקופה, שם תשחק ארגנטינה נגד המנצחת בין אורוגוואי לקולומביה, יש למסי סיכוי לזכות בתואר גדול שלישי ברציפות עם הנבחרת אחרי הקופה ב-2021 והמונדיאל ב-2022.
2 צפייה בגלריה
ליאונל סקאלוני
ליאונל סקאלוני
"שיחליט מה שהוא רוצה". סקאלוני
(צילום: JUAN MABROMATA / AFP)
"האמת היא שזה מטורף מה שהנבחרת הזו עשתה אחרי שנים די קשות שעברו עליה", המשיך מסי, תוך שהוא מתייחס לשני שועלים ותיקים נוספים בנבחרת – אנחל די מריה וניקולס אוטמנדי: "זה נותן ערך לכל הטורנירים שאני והדור הוותיק שיחקנו בהם. לא קל לנו להיות שוב בגמר, להתחרות שוב כדי להיות אלופים. זה טורניר קשה, מול נבחרות שוויוניות, במגרשים גרועים מאוד, עם טמפרטורות גבוהות".
השוער אמיליאנו מרטינס סיכם: "גם אחרי הזכייה במונדיאל, זה מקור לגאווה כארגנטינאי להיות מסוגל לשחק בגמר נוסף. זה מרגיש כמו הפעם הראשונה".
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
(באדיבות ONE)