לאחר שנודע כי ערן זהבי נמצא על סף סיכום תנאיו במועדון הפאר פ.ס.וו איינדהובן, כעת מתחילות להתברר הסיבות בגללן בחר דווקא במועדון ההולנדי. כפי שנחשף לראשונה ב-ynet ספורט, הישראלי צפוי לטוס להולנד ולחתום לשנתיים בקבוצה, מיד עם התרת חוזהו בגוואנגז'ו R&F שבו הוא מחזיק עד דצמבר.
זהבי סימן לעצמו מראש ארבעה קריטריונים בבחירת הקבוצה: להיות בעל השכר הגבוה ביותר במועדון, לקבל אור ירוק מהמאמן שיהיה שחקן בכיר, שהמועדון יתמודד על תארים מקומיים, ושיתחרה במפעלים אירופיים. ואם זה לא מספיק, הכוכב כבר סיפר למאמן הלאומי, וילי רוטנשטיינר, כי הוא הולך לחתום בפ.ס.וו.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
מגיע עם ציפיות. ערן זהבי
(צילום: אורן אהרוני)

4 צפייה בגלריה
סוכנו של זהבי, רונן קצב
סוכנו של זהבי, רונן קצב
סוכנו של זהבי, רונן קצב
(צילום: נדב צנציפר)
באיינדהובן, שבשנתיים האחרונות לא הצליחו להשיג אליפות, החליטו לנסות להתחרות על התואר מול איאקס. זהבי יקבל סכום עתק במונחים הולנדים, כשמדובר על 2.2 מיליון אירו לעונה, סכום שעשוי לגדול לאיזור השלושה מיליון יחד עם מענקים שונים - הצלחה בליגה האירופית, תארים מקומיים ועוד. ההשקעה הזו תהפוך את זהבי למשתכר הבכיר במועדון ההולנדי.
מי שדחף מאחורי הקלעים את העסקה שמתקרבת לסיכום סופי, היה המאמן הגרמני רוג'ר שמידט, בעיקר על סמך ההיכרות עם זהבי מהליגה הסינית. החלוץ היה מועמד מספר פעמים לעבור לבייג'ינג גוואן אותה אימן שמידט, בתמורה לעשרות מיליוני דולרים, אבל העסקה נעצרה בכל פעם על ידי גוואנגז'ו.
4 צפייה בגלריה
מחכה לזהבי. שמידט
מחכה לזהבי. שמידט
מחכה לזהבי. שמידט
(צילום: AFP)
הפעם שמידט יכול לקבל את זהבי כשחקן חופשי, ולכן ביקש מההנהלה להחתימו. אחרי מו"מ די מהיר, הצדדים הגיעו להסכמה עקרונית, אולם בשל הרגישות עם השחרור מהליגה הסינית נקבע כי איינדהובן וזהבי לא יגיבו עד להודעה הסופית מגוואנגז'ו. שמידט שכבר הוביל את איינדהובן לניצחון ראשון בליגה, 1:3 על חשבונה של כרונינגן, ובשבוע הבא היא תשחק בפלייאוף הליגה האירופית. הוא הספיק לשוחח עם זהבי ואמר לו בין היתר: "אתה תהיה השחקן המרכזי באיינדהובן, אני מכיר את היכולות שלך מסין, אני בונה עליך".
לפני יומיים איינדהובן פנתה לגוואנגז'ו במסמך רשמי, והבהירה כי הגישה הצעה לזהבי, זאת מאחר והיא מחויבת בעת תחילת מו"מ לעדכן את הקבוצה בה הוא משחק. החל מחודש יוני הישראלי הפך לשחקן חופשי, מאחר שהוא מסיים את חוזהו בגוואנגז'ו בדצמבר, ולכן הוא יכול לנהל מגעים עם קבוצות.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
עכשיו הכדור בידיים שלהם. זהבי חוגג בגוואנגז'ו
(צילום: AFP)
הסיכום הכלכלי העקרוני שהושג בין הצדדים תלוי עתה בשחרור של ערן זהבי מקבוצתו הסינית. בגוואנגז'ו אמנם כבר גרעו את זהבי מסגל הקבוצה בהתאחדות הסינית, אולם כרגע ישנו משא ומתן לגבי אופי התרת החוזה, כזה שבשלב הזה מלווה במתיחות גדולה בשל חילוקי דעות על תנאי העזיבה. ברגע שזהבי יסכם את תנאי עזיבתו בסין, הוא צפוי לצאת להולנד על מנת לחתום על החוזה החדש.