דיווח של הטלגרף הבריטי מטיל צל כבד על הערך הספורטיבי של המשחק שצפוי להתקיים בין צ'לסי לבארו, קבוצה מצמרת ליג-2 (הרביעית) במסגרת הסיבוב השלישי בגביע הליגה.
בעיתון הבריטי טוענים כי על פי שיטת הבונוסים הרישמית של הקבוצה, אמורים השחקנים לקבל 1,000 פאונד במקרה של הפסד, במשחק שיתקיים בעוד 11 ימים (ב-24 בספטמבר), בסטמפורד ברידג'. כמה מובטח להם במקרה של ניצחון סנסציוני על הקבוצה מלונדון? 250 פאונד בלבד.
2 צפייה בגלריה
צ'לסי
צ'לסי
צ'לסי
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
בארו
בארו
הבטיחו לעדכן את הבונוסים. המגרש הביתי של בארו
(צילום: Lewis Storey/Getty Images)
המסמך, כאמור, מעלה חשש מוצדק לגבי הערך הספורטיבי של המפגש, שנראה לכאורה כמו עידוד ל"ביצועים נמוכים", כפי שנטען בדיווח. בבארו סירבו להגיב לדברים, אך מקורות במועדון טענו שהמסמך מכיל שגיאות שיתוקנו. גם בהתאחדות האנגלית (ה-EFL), הגוף המארגן של גביע הליגה, לא הגיבו לפרסום המפתיע, אך גורמים שם "סירבו להתרגש משיטת הבונוסים המוזרה".
בכל מקרה המועדון מצפון אנגליה התבקש להסביר את פשר השיטה, ובעקבות הדיווח הבטיחו שם "לשנות את תוכנית הבונוסים", שעליה מסכימים השחקנים עוד לפני השריקה הראשונה של העונה, לפני שהיא נשלחת לאישור ההתאחדות האנגלית. יש לציין כי הפרמיות המדוברות מתייחסות לכל הדחה מול קבוצת פרמייר-ליג. הפסד בסיבוב הבא, בהנחה שבארו הייתה מגרילה קבוצה מהצ'מפיונשיפ (הליגה השנייה), היה מבטיח לשחקים על פי הפרסום 750 פאונד. במקרה שבארו תזכה בגביע יקבלו השחקנים בונוס של 1,000 פאונד כל אחד.
שיטת הבונוסים שסוכמה עם השחקנים בגביע האנגלי, אגב, נשמעת סבירה יותר: 400 עד 800 פאונד לניצחון בסיבובים המוקדמים, 2,625 פאונד לניצחון הכל מהסיבוב השלישי. הפסד למועדון פרמיירליג בסיבוב השלישי: 1,000 פאונד, לקבוצה מהצ'מפיונשיפ 750 פאונד.
לאחר חמישה משחקים בליג-2 מדורגת בארו במקום השלישי עם שלושה ניצחונות, תיקו והפסד במאזנה (10 נקודות).