זה היה ערב של שמחה מהולה בעצב עבור נבחרת יוון, אתמול (חמישי) בוומבלי. היוונים השיגו ניצחון חוץ היסטורי על אנגליה (1:2), במשחק ליגת האומות שהוקדש לזכרו של ג'ורג' באלדוק, שחקן נבחרתם שנמצא שלשום מת בבריכת השחייה של ביתו בגליפאדה בגיל 31 בלבד.
ואנגליס פאבלידיס היה לגיבור המשחק עם צמד שערים, כולל גול ניצחון עמוק בתוך תוספת הזמן. רק שבסיום בחר להדגיש את המשמעות האמיתית שיש לניצחון הזה. "זה היה משחק מיוחד מאוד עבורנו. המחשבות שלנו עם משפחתו של ג'ורג'", אמר. "אנחנו שחקנים מקצוענים, היינו חייבים לשחק ונתנו את הלב והנשמה בשבילו, אך היום זה לא יום לדבר בו על כדורגל".
3 צפייה בגלריה
נבחרת יוון
נבחרת יוון
שחקני יוון מניפים את חולצתו של באלדוק
(צילום: Reuters/Paul Childs)
3 צפייה בגלריה
פאבלידיס
פאבלידיס
פאבלידיס עם מחווה נוספת, רגע אחרי שער הניצחון ההיסטורי
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
לפני המשחק נערכה דקת דומייה לזכרו של באלדוק (אנגלי שהתאזרח ביוון בזכות סבתו), ובסיום הניפו שחקני יוון את חולצתו. המאמן היווני, איוון יובאנוביץ', הודה כי "ברגעים כאלה הכדורגל רק במקום השני. בזמן הקצר שבאלדוק היה בנבחרת, הוא השאיר את חותמו. זה היה ניכר באופן בו שיחקנו".
עבור יוון, זהו, כאמור, ניצחון היסטורי - הראשון בוומבלי ב-10 מפגשים. ולא רק זה. השער הראשון של פאבלידיס היה הראשון אי פעם של נבחרתו במגרש האייקוני. יוון, הממוקמת במקום ה-48 בדירוג פיפ"א העולמי, הפכה לנבחרת הנמוכה ביותר שמנצחת את אנגליה על אדמתה.

ההפסד שיהרוס לקארסלי את ג'וב חלומותיו?

ונעבור לאנגלים, שם ההפסד היווה מכה קשה למאמן הזמני שלהם, לי קארסלי, שהימר על הרכב התקפי במיוחד ושילם על כך מחיר כבד. קארסלי, שניהל את המשחק השלישי שלו על הקווים של אנגליה, בחר להציב הרכב ללא חלוץ מטרה מובהק בהיעדרו של הקפטן הפצוע הארי קיין.
3 צפייה בגלריה
לי קארסלי
לי קארסלי
ישלם את המחיר? קארסלי
(צילום: REUTERS/Toby Melville)
התוצאה הייתה "הופעה כאוטית" של נבחרת אנגליה (כפי שנכתב ברוב הצהובונים), שספגה חמישה שערים (שלושה מהם נפסלו בשל נבדל!) והצליחה לייצר רק שתי בעיטות למסגרת לאורך כל המשחק. ג'וד בלינגהאם אמנם השווה בדקה ה-87, אך פאבלידיס קבע את תוצאת המשחק בתוספת הזמן.
ההפסד מעמיד בסימן שאלה את סיכוייו של קארסלי לקבל את התפקיד באופן קבוע, למרות שני ניצחונות במשחקיו הקודמים. "ניסינו משהו שונה והתוצאה לא הייתה טובה", אמר קארסלי לאחר המשחק. "האחריות כולה עליי".
פרשן רשת "סקיי ספורטס" ושחקן העבר של מנצ'סטר יונייטד, רוי קין, העביר כצפוי ביקורת קשה על קארסלי: "יוון שיחקה טוב יותר, עם הרבה יותר אנרגיות. כולם חשבו שאנגליה תנצח, אבל הנבחרת עלתה להתקפה בלי מחשבה, זה הפסד של שחצנות".