טוטנהאם המסכנה: זה היה עוד ערב עגום עבור הקבוצה של אנטוניו קונטה, שנדמה שלא משנה מה היא עושה, ובאיזה מפעל, זה פשוט לא עובד. אתמול (רביעי), אחרי תיקו מאופס וההדחה מליגת האלופות על ידי מילאן (1:0 בתום שני המשחקים), התסכול פרץ החוצה.
"סוף שלטונו של אנטוניו קונטה הוא בהחלט רשמי", נכתב בעקבות המשחק ב-BBC, "זה לא רק עצם ההדחה אלא גם האופן בו נראית הקבוצה. כאשר נשמעה שריקת הסיום, לאחר תיקו חסר שערים, שאישרה את הדחתה של טוטנהאם מליגת האלופות, כל מראה וצליל צרחו את תחילת הסוף של 16 חודשי השלטון של המנג'ר האיטלקי".
4 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה, טוטנהאם, מילאן, ליגת האלופות
אנטוניו קונטה, טוטנהאם, מילאן, ליגת האלופות
קונטה. "איבד את הדרך"
(צילום: REUTERS/Toby Melville)
4 צפייה בגלריה
הארי קיין, טוטנהאם, מילאן
הארי קיין, טוטנהאם, מילאן
קיין. הפנים אומרות הכל
(צילום: Reuters/Paul Childs)
"אנטוניו קונטה איבד את הדרך", נכתב אמש בדיילי מייל. "הספירה לאחור לסיום העידן שלו בטוטנהאם מתחילה עכשיו. עידן? אולי לא. עברו רק 16 חודשים מאז שהאיטלקי הגיע. עכשיו זה רק עניין של זמן עכשיו עד שהוא ייצא שוב".
גם הקפטן הארי קיין חטף בעקבות עוד אכזבה אישית וקבוצתית שרשם, כאשר קבוצתו בעטה לראשונה למסגרת רק בדקה ה-64. "טוטנהאם מתרחקת יותר ויותר מהמקום בו היא רוצה להיות", כתב המגן הבינלאומי לשער, ריו פרדיננד. "הקפטן צריך לעבור למקום שבו הוא יזכה בתואר בהקדם האפשרי".
4 צפייה בגלריה
מילאן, טוטנהאם, ליגת האלופות
מילאן, טוטנהאם, ליגת האלופות
עוד קרב אווירי חסר תוחלת
(צילום: Clive Rose/Getty Images)
"אין טעם להעפיל לליגת האלופות אם זאת התצוגה שאתה נותן", הוסיף שחקן נבחרת אחר לשעבר, פיטר קראוץ'. "האוהדים של טוטנהאם רעבים למשהו, לתואר, לגביע אפילו לגביע הליגה. אז מה הטעם אם אתה מופיע למשחק נגד שפילד יונייטד בגביע בהרכב חלש, מפסיד, ואז מגיע לליגת האלופות עם הרכב חזק ושוב מפסיד".

מתקפה ברזילאית

דבר שאולי מרמז בצורה הכי מובהקת על מעמדו של קונטה בטוטנהאם היא המתקפה מצד הברזילאי רישרליסון, שעלה מהספסל בדקה ה-70. "תסלחו לי על המילה", הוא אמר בראיון לאחר המשחק. "אבל יש לי עונה מחורבנת. זה דפוק, אני לא מקבל דקות משחק. נכון, סבלתי קצת מפציעה אבל כשאני משחק אני נותן את הכל. אני חושב שהייתי צריך לשחק אבל אני גם לא צריך לבכות על זה".
4 צפייה בגלריה
רישרליסון, טוטנהאם, מילאן
רישרליסון, טוטנהאם, מילאן
רישרליסון. מתקפה חזיתית נגד המנג'ר
(צילום: JUSTIN TALLIS / AFP)
עכשיו, אחרי ההדחה הכואבת, מה שנותר לתרנגולים היא התמודדות על מקום 4, בפרמייר-ליג, בתקווה לשמור על מקומה בעונה הבאה בליגת האלופות. אבל בכושר הנוכחי של ליברפול שמדורגת חמישית (ורחוקה ממנה ב-3 נקודות ויש לה משחק משחק חסר), ועם קבוצה כמו ניוקאסל שרחוקה 4 נקודות במקום השישי, גם המטרה הזאת עומדת על כרעי תרנגולת.