שבעה אנשים שנמצאים בחקירה בחשד לרשלנות בעקבות מותו של דייגו מראדונה בחודש נובמבר האחרון עשויים להיכנס לבית הכלא לתקופת מאסר של בין שמונה ל-25 שנים אם ימצאו אשמים.
חלק מאותם שבעה אנשים הם רופאו האישי של מראדונה, לאופולדו לוקה, הפסיכיאטרית שלו אגוסטינה קוסאחוב והפסיכולוג קרלוס דיאס. על החשודים נאסר לצאת מתחומי ארגנטינה, והם צפויים להיחקר על ידי המשטרה בשלושת השבועות הקרובים.
1 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה ורופאו לאופולדו לוקה
דייגו מראדונה ורופאו לאופולדו לוקה
מראדונה יחד עם רופאו, לאופולדו לוקה
המקור לדיווח של סוכנות הידיעות AFP מגיע מתוך התביעה בארגנטינה שהקימה ועדת חקירה מיוחדת לחקור את נסיבות מותו של הכוכב האגדי. בדו"ח הסיכום של הוועדה נכתב כי מראדונה לא קיבל טיפול רפואי ראוי והושאר למעשה למות כאשר היה זמן ממושך ללא השגחה כשהצוות סביבו ידע על מצבו, שבועות ספורים אחרי שעבר ניתוח להוצאת קריש דם מהראש.
הוועדה למעשה הוקמה בעקבות דרישה של שתי בנותיו של מראדונה שטענו לרשלנות מצד הרופאים. השתיים טענו כי הרופאים ידעו שמצבו של אביהם אינו טוב, אבל החליטו בכל זאת שלא לטפל בו כראוי. על פי הדיווח, התביעה בארגנטינה מחזיקה קטעי אודיו והודעות טקסט שהועברו בין הצוות הרפואי של מראדונה בהן נראה בבירור כי הם היו מודעים למצבו ולעובדה שהוא צורך אלכוהול בכמות מופרזת ומריחואנה בחודשים לפני מותו.