זעזוע בנבחרת ברזיל. חצי שנה אחרי שמונה לתפקיד - פרננדו דיניז פוטר מתפקידו - כך מדווח הערב (שישי) העיתון "או-גלובו".
דיניז מונה ביולי האחרון בידיעה שהוא סוג של פלסטר עד למינויו של קרלו אנצ'לוטי, אך מאז קרו הרבה דברים בדרך. האיטלקי החליט לחתום על הארכת חוזה בריאל מדריד ועוד לפני כן התוצאות על כר הדשא של הסלסאו, עם דיניז על הקווים, היו מזוויעות, בטח במונחים של אחת הנבחרות הטובות בעולם.
2 צפייה בגלריה
פרננדו דיניז
פרננדו דיניז
שילם את מחיר התוצאות החלשות. דיניז
(צילום: CARL DE SOUZA / AFP)
במוקדמות מונדיאל 2026 השיגה ברזיל שבע נקודות בלבד אחרי שישה משחקים ורצף של שלושה הפסדים – האחרון 1:0 לארגנטינה במרקאנה (ההפסד הביתי הראשון מאז ומעולם של הסלסאו במוקדמות) - מציבות נכון לעכשיו את הנבחרת במקום השישי המביך.
יש לציין כי ברזיל ככל הנראה בכל מקרה תעלה למונדיאל, שלראשונה יכלול 48 נבחרות. שש הראשונות בבית הדרום אמריקאי יעלו אוטומטית והשביעית תנסה את כוחה בפלייאוף נגד נציגה מהבית האוקיאיני - כך שלתוצאות הרעות שהיא השיגה תחת דיניז אין השפעה עצומה עליה. אבל רבים ראו בהן כהוכחה לכך שהסגנון של המאמן לא מתאים לרמות הגבוהות.
2 צפייה בגלריה
פרננדו דיניז
פרננדו דיניז
חצי שנה בתפקיד - ונשלח הביתה. דיניז
(צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)
דווקא ברמת הקבוצות, דיניז נוחל הצלחה. הוא זכה בנובמבר האחרון עם פלומיננזה בגביע הליברטדורס ולאחרונה העפיל איתה עד לגמר אליפות העולם לקבוצות (שם הובסה 4:0 על-ידי מנצ'סטר סיטי).
"הוא לוקח את הכאוס של כדורגל הרחוב הברזילאי ומרחיב אותו לגרסת 11 שחקנים", נכתב עליו בחודש שעבר ב"גרדיאן". "הוא תמיד נתפס כפנטזיונר, בעיקר כי הוא מסתמך על ההברקות של השחקנים, מעין כדורגל-ג'אז. ברמת המועדונים זה עבד, וזה עובד לו בפלומיננזה, בנבחרת, קצת פחות". מי שאמור להחליף את דיניז בתפקיד הוא מאמן סאו פאולו דוריבל ג'וניור.