ארסנל - לידס, יורוטריפ
ב-1:4 של ארסנל על קריסטל פאלאס במחזור האחרון בפרמייר-ליג, הרעיד בוקאיו סאקה את הרשת פעמיים, ובכך שיפר את מאזן השערים שלו ל-12, שיא עונתי עבורו כבר אחרי 28 משחקי ליגה. הוא גם הוסיף בישול, העשירי שלו העונה, ובכך הפך לשחקן היחיד בליגה הטובה בעולם עם דאבל-דאבל בשערים ובישולים. אלה כמובן נתונים שכל אחד היה יכול להתגאות בהם, בטח שחקן כנף בן 21 שעד לא מכבר הספק היחיד לגביו היה האם הוא מסוגל לספק מספרים.
אתמול (שישי) הוכרז סאקה כשחקן חודש מארס של הפרמייר-ליג - בפעם הראשונה בקריירה - אחרי שהמוליכה ניצחה במהלכו את כל ארבעת משחקיה בליגה. סאקה, בנוסף להופעה בדרבי הלונדוני, תרם גם שער ובישול ב-0:4 על אברטון. באותו משחק, הוא הגיע ל-50 שערים ובישולים בקריירה בליגה, כשהוא בן 21 ו-177 ימים בלבד. רק שישה שחקנים עשו זאת בגיל צעיר יותר, ורק אחד מהם גם לא היה חלוץ - היה זה ססק פברגאס, שגם הוא עשה זאת במדי ארסנל.
5 צפייה בגלריה
בוקאיו סאקה שחקן ארסנל
בוקאיו סאקה שחקן ארסנל
בוקאיו סאקה שחקן ארסנל
(צילום: AP)
העובדה הזאת מרשימה במיוחד כי אחרי שפרץ לקבוצת הבוגרים ב-2019 מהאקדמיה של התותחנים - אליה התקבל בגיל 7 - שימש סאקה כמגן ימני, קשר, וכל דבר אחר שמיקל ארטטה היה צריך ממנו. הוורסטיליות שלו משמשת אותו גם כיום, כשהוא כבר התקבע כשחקן כנף. הוא לעיתים תכופות מחליף עמדות עם חבריו במהלך המשחק, תורם לא מעט גם להגנה ומבין טוב יותר את התנועות של השחקנים שמנסים לעצור אותו.
סאקה מזוהה לחלוטין עם ארסנל. חוזהו הנוכחי מסתיים ב-2024 (בסיום העונה הבאה), וזאת ממש לא הייתה הפתעה שבשבוע האחרון פורסמו דיווחים לפיהם הצדדים הגיעו לסיכום על הארכת חוזה לטווח ארוך עם שדרוג משמעותי בשכרו. בלם העבר של התותחנים, קולו טורה, ביטא את תחושותיהם של אוהדים רבים כשהצהיר כי "ארסנל צריכה להחתים את סאקה על חוזה לעשור". הסוכן של סאקה אולי נרתע רק מהמחשבה על דבר שכזה, אבל בבירור מדובר בשחקן שאוהב לככב בארסנל, כמו גם בנבחרת אנגליה.
5 צפייה בגלריה
בוקאיו סאקה
בוקאיו סאקה
לא נתן לטראומה מהיורו לעצור אותו. סאקה חוגג במדי נבחרת אנגליה
(צילום: רויטרס )
לפני שישה ימים הוא כיכב ב-0:2 על אוקראינה במוקדמות יורו 2024 עם שער נפלא ובישול, וסחט מחמאות מגארת' סאות'גייט. "הסיומת של סאקה הייתה ברמה הטובה ביותר, זה חלק חזק מאוד שהוא הוסיף למשחק שלו", אמר עליו המאמן. זאת לאחר שבמונדיאל האחרון הוא היה אחד השחקנים הבולטים בנבחרת שלושת האריות, עם יכולת מעולה ושלושה שערים. בסך הכל סאקה היה מעורב ב-10 מ-16 השערים האחרונים של אנגליה בכל המסגרות (שבעה שערים ושלושה בישולים). זה מרשים אף יותר בהתחשב בטראומה שחווה בגמר יורו 2020 מול איטליה, אז החמיץ את הפנדל החמישי והאחרון בדו קרב, ונחשף לגל עצום של קללות גזעניות ברשתות החברתיות – בצוותא עם מרקוס רשפורד וג'יידון סאנצ'ו, שהחמיצו לפניו.
אבל יציבות היא שם המשחק עבור סאקה, וכנראה שזה נכון גם בהיבט הנפשי. העונה הוא פתח בכל 28 משחקי הליגה של ארסנל, ובעונה שעברה נותר מחוץ להרכב פעמיים בלבד. הוא תמיד שם עבור הקבוצה, לא פצוע ולא מורחק, וברגעים החשובים - כמו למשל כעת, לקראת הישורת האחרונה של העונה, כשארסנל מובילה על מנצ'סטר סיטי בשמונה נקודות עם משחק יותר - הוא מתעלה בקור רוח לדמות הגיבור שהקבוצה צריכה. ב-1:4 על פאלאס הוא כבש את השערים האחרונים של קבוצתו, אך כל ה-10 שקדמו להם היו שערי יתרון או שערי שוויון.
5 צפייה בגלריה
מרטין אודגור שחקן ארסנל
מרטין אודגור שחקן ארסנל
עוד מועמד לתואר שחקן העונה מארסנל. אודגור
(צילום: רויטרס)
עד כה, שני השחקנים שהוזכרו כמועמדים הבכירים לזכות בתואר שחקן העונה בפרמייר-ליג הם הנורבגים ארלינג הולאנד וחברו של סאקה לקבוצה, מרטין אודגור. בסוכנויות ההימורים הם עדיין תופסים את המקומות הראשונים בהתאמה, אך סאקה - שבשתי העונות הקודמות נבחר לשחקן העונה של ארסנל - מצמצם את הפער.
אם ארסנל תזכה באליפות ראשונה מאז עונת 2003/04, זה בהחלט יעניק לו יתרון במרוץ על פני הולאנד. אם הוא ימשיך בקצב של חודש מארס, זה בהחלט יעניק לו יתרון במרוץ על פני אודגור. ואם זאת סיטי שלבסוף תחגוג שוב אליפות, ובכן, תמיד יש את תואר השחקן הצעיר של העונה, כמו גם את העונה הבאה.
באיירן - דורטמונד, יורוטריפ
ההתמודדות בין באיירן מינכן לבורוסיה דורטמונד היא כמעט תמיד ההצגה הכי גדולה שהבונדסליגה מסוגלת לספק, אלא שהקלאסיקר הנוכחי הוא לוהט אף יותר, בעיקר משום שהוא שעשוי להכריע את גורל האליפות. אחרי 26 מחזורים בגרמניה, האורחת שבכושר נהדר נמצאת במקום הראשון עם 52 נקודות - אחת יותר מהאלופה בעשר העונות האחרונות.
הפעם האחרונה שהשתיים נפגשו כשדורטמונד ראשונה ובאיירן שנייה הייתה בעונת 2018/19, אז זה נגמר ב-0:5 מהדהד של באיירן באליאנץ ארנה. למעשה, בשמונת משחקי הבית האחרונים של הקבוצה הבווארית מול דורטמונד במסגרת הליגה היא ניצחה, ומצאה את הרשת 33 פעמים (4.1 שערים למשחק). אם כל זה לא מספיק, הרי שתומאס טוכל, אקס דורטמונד, יעמוד לראשונה על הקווים של המארחת.
5 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
בכורה מול האקסית. טוכל
(צילום: רויטרס )
נאפולי - מילאן, יורוטריפ
23 נקודות מפרידות בין הקבוצות, וכבר הרבה זמן שברור כי נאפולי תזכה באליפות ומילאן תאבד אותה. אך להתמודדות הקרובה בכל זאת יש חשיבות גדולה עבור שתיהן, משום שמדובר בחזרה גנרלית - בהמשך החודש הן ייפגשו שוב, לשני משחקים על הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות.
נאפולי היא קבוצה טובה בהרבה העונה, וגם מגיעה בכושר נפלא (עשרה ניצחונות ב-11 משחקיה האחרונים) בעוד מילאן ממש לא (לא ניצחה ארבעה משחקים ברציפות), אך אם האורחת תצליח להפתיע, היא תגיע לקרב בצ'מפיונס עם יתרון פסיכולוגי. למזלה, נאפולי הודיעה אתמול כי ויקטור אוסימן, כוכבה הגדול ביותר, נפצע באימון וייעדר לפחות שבוע. מה שאומר שהוא גם בספק למשחק הראשון באלופות.
5 צפייה בגלריה
שחקן נאפולי ויקטור אוסימן
שחקן נאפולי ויקטור אוסימן
מכה לנאפולי. אוסימן
(AFP)