"בכוכב האדום גביעים הם דברים מובנים מאליהם, וכמובן שאנחנו רוצים לזכות בהם", אמר המאמן ברק בכר בעקבות גביע ראשון שהניף עם קבוצתו הסרבית, בטורניר פארי קאפ שנערך בסט. פטרסבורג.
אחרי שגברה על זניט הרוסית (1:2) ונפטצ'י באקו האזרית (0:4), גם תיקו היה מספיק לכוכב האדום בלגרד על מנת לגרוף את הגביע ופרס של חצי מיליון אירו. אבל בכר הצליח לשמור על מאה אחוזי הצלחה עם ניצחון 1:3 על פנרבחצ'ה הטורקית.
1 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
"חשוב שנמשיך להתקדם" בכר
(צילום: עוז מועלם)
פיטר אוליינקה כבש ראשון כבר בדקה הראשונה, מירקו איבניץ' הכפיל (39) ו-ולדימיר לוצ'יץ' סגר עניין (82) בדרך לניצחון על האימפריה הטורקית. ז'ואאו פדרו רק צימק (79). עומרי גלזר היה מחוץ לסגל של הכוכב האדום הפעם.
"זה היה משחק מאוד חשוב עבורנו", המשיך המאמן הישראלי. "חשוב מאוד שנמשיך להתקדם כקבוצה ושנעביר את מה שאנחנו עושים באימונים למגרש. אני מרוצה מהשחקנים והתוצאה ובעיקר מהגישה – הרצון לנצח והלתקדם".
בכר חוגג עם השחקנים תואר ראשון
אחד הנושאים שבלטו בדברים של בכר בעקבות הזכייה בטורניר היה הליך הקליטה שלו ושל הצוות שלו במועדון החדש: "ניצחנו קבוצה מצוינת (פנרבחצ'ה) עם שחקנים איכותיים. חשוב לנצח, לא משנה אם זה משחק ידידות, במיוחד עכשיו, כשאנחנו מתחברים ומתחילים להכיר אחד את השני. עם זאת, אני מרגיש שצוות האימון שלי ואני כבר הסתגלנו לכוכב האדום. אבל זו רק ההתחלה, נמשיך לעבוד".
גם בכלי התקשורת בסרביה ידעו לפרגן. "הכוכב האדום ניצחה את הטורניר הזה תוך שהיא מפגינה דומיננטיות מוחלטת", כתבו ב'אינפרומר'. "הרבה יותר מהזכייה בכסף, חשובים היכולת והביצועים שהציגו השחקנים על המגרש".
גם לאחר הישג שכזה יש לציין שבלגרד לא סימנה את בכר רק כדי שיביא אליפות (וגם לא את גביע טורניר פארי קאפ). הוא מגיע בדיוק בגלל מה שעשה לכוכב האדום במוקדמות הצ'מפיונס. האתגר שלו בחיפה היה להפתיע קבוצות כמו בלגרד, ואילו האתגר בבלגרד הוא להפתיע שמות מדרג אחר לגמרי.