אחרי הסערה סביב דגל ישראל, ההתאחדות האנגלית קיבלה החליטה כי הקשת באצטדיון וומבלי לא תואר יותר להזדהות עם מטרות חברתיות ופוליטיות. כך מדווחים ב"סקי ספורט" הבריטי.
כזכור, אחרי הטבח של ה-7 באוקטובר, עלתה בהתאחדות האנגלית הצעה להאיר את הקשת בצבעי דגל ישראל במשחק של נבחרת אנגליה מול אוסטרליה. אולם לאחר התייעצויות רבות, הוחלט שלא זאת על רקע חשש כי מיצג תמיכה בישראל יעורר תגובות נגד מצד חלק מהאוהדים ומארגונים פרו פלסטיניים. במקום להביע תמיכה בישראל, הוחלט לקיים דקת דומיה לזכרם של "הקורבנות משני הצדדים, בישראל ובפלסטין". הדבר עורר ביקורת רבה באנגליה, מצד הממשלה ומצד ארגונים יהודים. שרת התרבות והספורט של בריטניה לוסי פרייזר כתבה: "אני מאוכזבת מאוד מההחלטה של ההתאחדות, והבהרתי להם זאת. מילים ומעשים זה דבר חשוב. עמדת הממשלה ברורה: אנחנו תומכים בישראל".
1 צפייה בגלריה
וומבלי
וומבלי
הקשת בוומבלי
(צילום: Paul Gilham/Getty Images)
ההתאחדות האנגלית יצרה מסורת כשהאירה את הקשת בוומבלי בשנים האחרונות בצבעי הדגל הלאומי של מדינות שסבלו מפיגועים רבי נפגעים כמו טורקיה וצרפת. היא גם האירה את הקשת בצבעי קהילת הלהט"ב לצורך הזדהות עם הקהילה במהלך מונדיאל 2022 ובצבעי דגל אוקראינה, כשרוסיה פלשה למדינה.
ב"סקיי ספורט" מדווחים כי הדבר יצר לחץ על ההתאחדות האנגלית לבחור צד בסכסוכים בינלאומיים שונים, וכעת לא יהיה עליה את הלחץ הזה יותר. הוחלט כי הקשת תואר בצבעי דגל אנגליה רק באירועים לאומיים כמו מוות של אישיות חשובה.