החלום האירופי של ברק בכר, עומרי גלזר, ובעיקר של אוהדי הכוכב האדום בלגרד נגוז אמש (שלישי) סופית. ההפסד ליאנג בויז בברן (2:0), היה המסמר האחרון של התקוות לטוויסט בעלילה של אלופת סרביה, שפינטזה להישאר במסגרת אירופית גם באביב 2024.
עם נקודה אחת בלבד אחרי חמישה מחזורים בליגה האלופות, גם האפשרות "ליפול" לליגה האירופית הפכה לבלתי אפשרית - זאת בעקבות התיקו 2:2 בין הכוכב האדום ליאנג בויז בסיבוב הראשון. גם במקרה שאלופת סרביה תרשום סנסציה ותנצח במחזור הבא את מנצ'סטר סיטי ויאנג בויז תפסיד ללייפציג, הקבוצה הסרבית לא תוכל לסיים במקום השלישי בגלל המאזן הפנימי הנחות מול השווייצרים.
4 צפייה בגלריה
בכר
בכר
ישרוד את המשבר? בכר
(צילום: REUTERS/Denis Balibouse)
עיקר האש בתקשורת הסרבית הופנתה בעיקר לאיש אחד: המאמן הישראלי של הכוכב האדום. "להתראות, מר בכר", נכתב ב"ספורטל". "בכר הגיע כדי לעשות את ההבדל ולהוביל את הכוכב האדום בליגת האלופות, אולי אפילו לשמינית הגמר. הוא הובא כמאמן מנוסה שניצח את יובנטוס עם קבוצה הרבה יותר חלשה. הוא קיבל כסף שלא ניתן מעולם בהיסטוריה. ומה קיבלנו? טעות אחרי טעות, קבוצה ללא עמוד שדרה, מערכים מתחלפים כל שבוע".
גם ב"אינפורמר" העבירו ביקורת על בכר: "הכישלון באירופה הסתיים עם התבוסה בברן", ב"קוריר" הוסיפו: "הסיוט הסתיים".
4 צפייה בגלריה
וואנג הי-צ'אן
וואנג הי-צ'אן
הפנים של וואנג אין-באום אומרות הכל
(צילום: Fabrice COFFRINI / AFP)
4 צפייה בגלריה
גלזר
גלזר
ספג שני שערים - והודח. גלזר
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)
מי שלא חסך ביקורת מבכר הוא מאמן ושחקן העבר, רנקו סטוייץ', המשמש כפרשן בטלוויזיה הסרבית. "אנחנו רגילים להודות בטעות כשאנחנו מבצעים אותה. לכן אחת הבעיות בכוכב האדום זה צוות האימון", אמר סטוייץ'. "הייתי הראשון להגיד שברק בכר מאמן טוב, אבל רק על-פי מה שראיתי במשחקים בין מכבי חיפה לכוכב האדום ואולימפיאקוס. כשבוחרים מאמן, צריך לבדוק את כל המאפיינים שלו. חיוביים ושליליים".
סטוייץ' המשיך לתקוף: "בנוסף, תקופת ההכנה הוחמצה לחלוטין. הוא הפך הכל. היו לו חודשיים עד ליגת האלופות. הוא הכין את הקבוצה לטורניר ברוסיה, במקום לעבוד איתה על כושר. גם עכשיו, כשנותרה רק האליפות על הכף, אני לא בטוח שצוות האימון הזה, שלא מכיר את הליגה, יכול לסיים את העונה כמו שצריך".
4 צפייה בגלריה
בכר
בכר
"מערכים מתחלפים כל שבוע". בכר
(צילום: REUTERS/Denis Balibouse)
יש לציין כי היו גם כאלה שלא מיהרו לשלוף סכינים. "התוצאה במשחק לא משקפת את הפערים בין הקבוצות", נכתב במאמר אחר ב"ספורטל". "היו לכוכב האדום הזדמנויות טובות לכבוש ולהוביל, אבל היא לא הצליחה לממש אותן".

בכר: "אני לא יכול להיכנס למגרש ולהבקיע"

ומה היה למאמן הישראלי להגיד אחרי ההדחה מאירופה? "האשמה היא על כולם", הסביר בסיום. "אני לא יכול להיכנס למגרש ולהבקיע. פתחנו טוב את המשחק, היו לנו הזדמנויות ויכולנו לכבוש שלושה שערים בשש דקות, אבל החמצנו. לאחר מכן המשחק התפתח באופן שונה".
בכר המשיך: "ברור שנכשלנו. אנחנו אחרונים בבית. מכאן, צריך להרים את הראש כי יש לנו דברים טובים להיות גאים בהם. אני אף פעם לא מוותר. מאמין בקבוצה ובשחקנים ואמשיך בדרך הזו. ספגנו שערים טיפשיים".