כחצי שנה לאחר שחגגה את הזכייה במונדיאל, תנסה נבחרת הנשים של ספרד להוסיף לארון הגביעים סרוויס נוסף – את ליגת האומות, כשתתמודד מחר (רביעי, 20:00) במשחק הגמר נגד צרפת.
מי שתרצה להניף אותו על הפודיום היא לא אחרת מאשר שחקנית החוד ג'ני הרמוסו, חצי שנה לאחר אותו ערב בלתי נשכח שהפך לסערה בלתי נשכחת – כשיו"ר ההתאחדות הספרדית, לואיס רוביאלס, נישק אותה בפיה, ללא הסכמתה, במהלך הענקת המדליות לשחקניות הנבחרת.
3 צפייה בגלריה
ג'ני הרמוסו
ג'ני הרמוסו
"עשינו היסטוריה בזמן קצר". הרמוסו
(צילום: STEVE CHRISTO / JIJI PRESS / AFP)
הנבחרת הספרדית קיימה הערב מסיבת עיתונאים לקראת מעמד הגמר, כשבנקודת הזמן הזאת רוביאלס כבר לא מכהן בתפקידו והרמוסו כבר הגישה נגדו תלונה על תקיפה מינית. "הרבה דברים קרו מאז הזכייה ההיא בגביע העולמי וכל מה שקרה במהלכה", אמרה הרמוסו בפתח דבריה. "אני לא כל כך יודעת מה לומר מלבד שהכדורגל ממשיך. אני גם מאמינה שכל מה שאגיד בנושא יהיה טעות עבור הנבחרת".
"אני כן יכולה לומר שאני רוצה להמשיך וליהנות מהכדורגל, כדי להמשיך ולתת לחיים שלי את מה שאני צריכה. אין ספק שהאירוע ההוא ומה שבא אחריו שינו לי את החיים. אני מרגישה גאה בכל מה שעשיתי, הצלחתי לשנות הרבה. בנוסף, זה חיזק אותי".
3 צפייה בגלריה
תמונות השנה בספורט 2023 שערוריית השנה: נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס מנשק את שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו אחרי זכיית הנבחרת במונדיאל הנשים
תמונות השנה בספורט 2023 שערוריית השנה: נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס מנשק את שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו אחרי זכיית הנבחרת במונדיאל הנשים
רוביאלס והרמוסו לאחר הזכייה במונדיאל
(צילום: REUTERS/Guglielmo Mangiapane)
3 צפייה בגלריה
ג'ני הרמוסו בכניסה לדיון
ג'ני הרמוסו בכניסה לדיון
"עשינו היסטוריה בזמן קצר". ג'ני הרמוסו בכניסה לדיון בבית משפט במדריד, בעקבות אירועי הגמר
(צילום: Pierre-Philippe MARCOU / AFP)
"זה גם היה תהליך ארוך וקשה", המשיכה השחקנית ה-33, "במהלכו הבנתי הרבה דברים, הכרתי הרבה אנשים. עשינו היסטוריה בזמן קצר. אבל אני מבקשת עכשיו לשים פוקוס בגמר ליגת האומות ובנבחרת המצוינת שיש פה, שמגיעה למעמד הזה כאלופת עולם.
"יש לנו שאיפה מאוד ברורה לזכות בתואר נוסף. הנבחרת שלנו רק משתפרת", המשיכה הרמוסו שאף כבשה בניצחון 0:3 על הולנד בחצי הגמר, שהעניק לנבחרתה את הכרטיס לאולימפיאדה. "ברור לנו מה אנחנו רוצות לעשות, אנחנו רוצות ליהנות מהמשחק, להחזיק את הכדור, להניע אותו, וזה גם תהליך שעברנו - התפתחנו באופן אינדיבידואלי וקבוצתי, והפכנו לאלופות עולם. יש לי זכות לשחק גמר שני בתוך זמן כל כך קצר, ואני רק מקווה שגם מחר יסתיים בניצחון שלנו".