לקראת סוף 2021, כשרכישת ניוקאסל על ידי הסעודים הושלמה, הקבוצה הייתה בעיצומו של מאבק הישרדות אחרי שלא השיגה אף ניצחון ב־14 המחזורים הראשונים. שנתיים מאוחר יותר, היא תארח הערב (22.00) את קיליאן אמבאפה ופ.ס.ז' במחזור השני של ליגת האלופות.
ככה זה. ניוקאסל היא קבוצה שמלאה בפערים מוזרים בין המציאות של השנים האחרונות לבין הפוטנציאל המקצועי־כלכלי. בסופו של דבר, בזמן שסעודיה שואבת כוכבים תמורת סכומים מופרכים ונבנית לקראת מלחמה על אירוח מונדיאל 2030, ניוקאסל היא פרויקט הדגל שלה מחוץ למדבר.
4 צפייה בגלריה
שחקני ניוקאסל חוגגים
שחקני ניוקאסל חוגגים
המטרה - הצלחה אירופית. שחקני ניוקאסל
(IAN HODGSON/AFP)
4 צפייה בגלריה
אוהד ניוקאסל
אוהד ניוקאסל
האוהדים יחגגו תארים?
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
המועדון, שעבר תלאות והגיע למצב של מאבק פעיל בין הבוס לאוהדים, עבר לידיים של הבעלים העשירים ביותר בעולם הספורט - אבל אף שההתקדמות מאז הרכישה הייתה עצומה, אין שם עדיין אבק כוכבים שיכול למשוך עניין מאוהדים ניטרליים.
סתם לדוגמה: ניוקאסל הוציאה הקיץ 150 מיליון יורו על רכש, אבל אלו לא פרצופים שתלויים על פוסטרים בחדרים של ילדים. גם המנג'ר אדי האו – איש מקצוע מבריק – לא מוכר מספיק באירופה. ועדיין – לקראת משחק הבית הראשון שלה בצ'מפיונס אחרי 20 שנה, היריבה חייבת לדאוג. אם במחזור הראשון בבית 6 ניוקאסל הפגינה את החוסן ההגנתי ב-0:0 בסן סירו מול מילאן (המגפייז לא ספגו בחמשת משחקיהם האחרונים בכל המסגרות), היא רוצה להפגין הפעם את השטף ההתקפי המצוין, שבשיאו השמינייה האכזרית מול שפילד יונייטד. לאחר מכן הגיע גם ניצחון על מנצ'סטר סיטי בגביע הליגה, ופתיחת עונה בעייתית הפכה לריצה חיובית.
4 צפייה בגלריה
אדי האו
אדי האו
מבריק, אבל חסר הישגים משמעותיים. האו
(צילום: George Wood/Getty Images)
שוב - אין שם סקורר-על, אבל האיש המרכזי בהתקפה, חלוץ נבחרת שוודיה אלכנסדר איסק, נמצא בכושר הטוב ביותר שלו מאז הצטרף, ואנתוני גורדון השאיר מאחור את העליות והירידות ודוחף לקראת קבלת תפקיד משמעותי בנבחרת אנגליה.
חלק ניכר בהתקדמות שהסעודים רוצים לראות בניוקאסל – ממש כמו השייח'ים של מנצ'סטר סיטי ופ.ס.ז' – הוא הצלחה אירופית. במצבה הנוכחי, קשה לראות את ניוקאסל מצליחה לרוץ לרביעייה הראשונה בליגה ובמקביל ללכת רחוק בצ'מפיונס.
4 צפייה בגלריה
איסק
איסק
האיש המרכזי בהתקפה. איסק
(צילום: George Wood/Getty Images)
זה בית המוות, שגם דורטמונד מחכה בו (תארח הערב את מילאן). אבל בסעודיה פועלת תוכנית העל "חזון 2030", שמטרתה להתקרב למערב ולשנות את פני הממלכה – ויכול להיות שאנחנו רואים את הצעדים הראשונים בדרך לזכייה של ניוקאסל באליפות אירופה בסוף אביב 2030.