מסימיליאנו אלגרי, מאמנה של יובנטוס, הוא האיש היחיד שלקח חלק בשני המשחקים האחרונים בהם הובסה הגברת הזקנה 5:1 בסרייה א'. במאי 1993, כקשר צעיר, הוא כבש עבור פסקארה שהייתה הצד המנצח. כמעט 30 שנה לאחר מכן, במחזור הקודם, הוא עמד על הקוויים וראה איך צמד הכוכבים של נאפולי, ויקטור אוסימן (צמד ובישול) וחביצ'ה קווארצחליה (שער ושני בישולים), מפרקים את הקבוצה שלו.
למרות התוצאה הזהה, המשמעות של שני המשחקים לא יכולה הייתה להיות שונה יותר. פסקארה כבר ירדה ליגה ב-1993, בעוד יובנטוס הגיעה שיכורה מחגיגות הזכייה בגביע אופ"א שבועיים לפני כן. ב-2023, ההתמודדות הוגדרה כ"משחק העונה", שאולי יספק את החותמת הסופית לחזרה של יובנטוס מהקבר ישר למרוץ האליפות. היא ניצחה את שמונת משחקיה הקודמים ושמרה על רשת נקייה בכל אחד מהם. גם אם היכולת לא תמיד הייתה מרשימה, עדיין היה בכך מספיק על מנת להעביר מסר ברור. עם המומנטום הזה הגיעה יובנטוס למשחק מול נאפולי, שמחזור קודם לכן הראתה שהיא אנושית כשספגה הפסד ראשון העונה בליגה, 1:0 לאינטר.
6 צפייה בגלריה
קווארצחליה ואוסימן
קווארצחליה ואוסימן
הצמד הכיפי באירופה. קווארצחליה ואוסימן
(צילום: גטי אימג'ס )
6 צפייה בגלריה
שחקני נאפולי חוגגים
שחקני נאפולי חוגגים
פירקו את יובנטוס. שחקני נאפולי חוגגים
(צילום: AFP)
ואז הגיע המשחק. 1:5 מהדהד, ואחרי שמילאן נחנקה וסיימה ב-2:2 בלבד מול לצ'ה, גדל הפער של נאפולי בפסגה לתשע נקודות. מי שראה את נאפולי ויובנטוס משחקות העונה הופתע אולי מהתוצאה – בכל זאת הקבוצה של אלגרי ספגה שבעה שערים בלבד העונה בליגה עד להתמודדות - אבל בטוח שלא מהמנצחת. גם כי יובנטוס לא מאוד טובה, וגם כי נאפולי משחקת במשך כל העונה כמו אחת הקבוצות החזקות באירופה, אם לא החזקה ביותר. עברה רק חצי עונה, אך קשה לראות איך הקבוצה של לוצ'אנו ספאלטי לא תזכה העונה באליפות לראשונה מאז ימיו של דייגו מראדונה במועדון.
אוסימן וקווארצחליה מציגים את הצמד ההתקפי המהנה ביותר לצפייה ואולי גם הטוב ביותר בחמש הליגות הבכירות. הניגרי בן ה-24 עומד בראש טבלת מלך השערים של הסרייה A לאחר שכבש 12 פעמים העונה ב-14 משחקים בלבד. בכל העונה שעברה כבש 14 שערים ב-27 משחקים. קווארצחליה בן ה-21, שהגיע לנאפולי בקיץ עם ניסיון שכולל את הליגה הרוסית והגאורגית בלבד, מוביל את הליגה בבישולים עם שבעה, וכבש בעצמו מספר זהה של שערים. בליגת האלופות יש לו עוד שני שערים ושלושה בישולים. הפלא הגאורגי קיבל מהאוהדים את הכינוי "קברדונה" – הכלאה בין שמו הבלתי אפשרי לזה של מראדונה – והוא מבוקש בכל קבוצה גדולה בעלת ממון שניתן להעלות על הדעת. אך הנהלת נאפולי כבר הצהירה שהוא לא זז לשום מקום. לפחות לא בקרוב.
גם במקרה של פציעה חלילה של אוסימן או קווארצחליה, נאפולי מציגה עומק התקפי אדיר. הירבינג לוסאנו (כוכב נבחרת מקסיקו) , ג'אקומו רספאדורי (ארבעה שערים ושני בישולים העונה בליגת האלופות) וג'ובאני סימאונה (17 שערים בעונה שעברה במדי ורונה) – כולם ממתינים על הספסל להזדמנות. גם בשלב הבתים של ליגת האלופות הוכיחה את עצמה נאפולי כשסיימה ראשונה בביתה עם 15 נקודות, והביסה 1:4 את ליברפול, ו-1:4 ו-1:6 את איאקס, כשאוסימן כלל לא שיחק באחרון משום שהיה פצוע. למעשה, הפעם היחידה שהיא איבדה נקודות במפעל הייתה כבר אחרי שהבטיחה עלייה מהמקום הראשון, כשהפסידה 2:0 לליברפול במחזור האחרון.
6 צפייה בגלריה
קים מין-ג'ה נאפולי
קים מין-ג'ה נאפולי
הבלם הטוב באיטליה העונה. קים מין-ג'ה
(צילום: AFP)
בתום המשחק מול יובנטוס, תיאר אלגרי את ספאלטי כ"מוזר ומהנה", שזה תיאור מדויק של נאפולי כקבוצה העונה. גם בגלל השמחה הכמעט ילדותית שהיא מציגה על הדשא, וגם מכיוון שהיא קיבוץ גלויות משונה. הכוכבים הגדולים מגיעים מגאורגיה וניגריה, אך זה ממש לא נגמר שם. צמד הבלמים הפותחים הם קים מן-ג'ה מדרום קוריאה (הבלם הכי טוב באיטליה העונה) ואמיר רחמני הקוסוברי, ושלישיית הקישור מורכבת מאנדרה אנגויסה מקמרון, סטניסלב לובוטקה הסלובני ופיוטר זיילינסקי הפולני - לא בדיוק מדינות שהן מעצמות הכדורגל הרגילות.
באמצע השבוע הופתע ההרכב השני של נאפולי על ידי קרמונזה והקבוצה הודחה כבר בשמינית גמר הגביע האיטלקי אחרי הפסד 4:5 בפנדלים (2:2 בתום 120 דקות). נאפולי כבר הראתה שהיא יודעת להתאושש היטב מאכזבות ולמזלה היא תתארח מחר אצל סלרניטנה, שהובסה 8:2 על ידי אטאלנטה במחזור הקודם, ותנסה הפעם לספוג קצת פחות מההתקפה הטובה ביותר באיטליה (44 שערים העונה). דוידה ניקולה, מאמנה של סלרניטנה, פוטר אחרי התבוסה, אך חזר אחרי יומיים בלבד לאחר שלא נמצא לו מחליף. יכול להיות שהיה שווה לו לחכות עוד כמה ימים.
מנואל נוייר שבר את הרגל בחופשת סקי וסיים את העונה, אז באיירן מינכן עשתה את מה שבאיירן מינכן עושה הכי טוב, וחיזקה את עצמה בשחקן מקבוצת בונדסליגה אחרת. אתמול היא החתימה את השוער השוויצרי המצוין יאן זומר (34) שהגיע ממנשנגלדבך תמורת 7 מיליון אירו. בפעם האחרונה שהוא שיחק מול באיירן, הוא קבע שיא בונדסליגה עם 19 עצירות בדרך ל-1:1 בסיום.
הוא חתם לשנתיים וחצי עד 2025, ואורך החוזה מעיד על כך שבאלופה הנצחית מייעדים לו מקום בקבוצה גם בעונות הבאות, מה שאומר שתהיה תחרות על מקום בהרכב בינו לבין נוייר, שמאז שעבר משאלקה ב-2005 החזיק באחת העבודות הבטוחות בעולם. אולי זומר יהיה שוער שני ואולי הוא יעזוב כבר בקיץ, אבל כלל לא בטוח. מדובר באנדרייטד ענק, ובחצי העונה שנותרה תהיה לו הזדמנות להראות את זה לראשונה בקריירה גם באחת הקבוצות הגדולות בעולם ובשלבים המכריעים של ליגת האלופות.
6 צפייה בגלריה
יאן זומר שוער באיירן מינכן
יאן זומר שוער באיירן מינכן
אנדרייטד ענק. זומר מוצג בבאיירן מינכן
(צילום: אתר באיירן מינכן)
זה קצת עבר מתחת לרדאר עבור אלה מאיתנו שלא משחקים פנטזי פרמייר-ליג, אך קיירין טריפייר הוא אחד השחקנים הטובים ביותר באירופה העונה. ניוקאסל המצוינת לא ספגה כבר שבעה משחקי ליגה רצופים, החולייה האחורית שלה היא הטובה באנגליה (ספגה 11 שערים בלבד ב-19 משחקים) וגם התקפית היא מעולה – וכל זה קורה הרבה בזכות המגן הימני שלה.
טריפייר הוא המנהיג של ההגנה, מגביה ומוסר מצטיין, מנהל את המשחק מעמדת המגן ונשק קטלני במצבים נייחים. הוא עם שער וארבעה בישולים העונה וזאת למרות שקבוצתו משחקת עם קו ארבע בהגנה. במשך שנים קיבל גארת' סאות'גייט ביקורות על כך שהוא מעדיף את טריפייר על פני טרנט אלכסנדר-ארנולד כמגן הימני של נבחרת אנגליה, איך בכושר הנוכחי של שניהם אין ספק מי טוב יותר.
6 צפייה בגלריה
שחקן ניוקאסל קירן טריפייר
שחקן ניוקאסל קירן טריפייר
אחד השחקנים הטובים באירופה העונה. טריפייר
(AFP)
אחרי שלא נספר על ידי צ'אבי בברצלונה ושיחק העונה 206 דקות בלבד בארבע הופעות בכל המסגרות, ממפיס דפאי חתם היום באתלטיקו מדריד עד 2025. הקולצ'ונרוס עמוסי הבעיות הכלכליות יעבירו לברצלונה 4 מיליון אירו בלבד עבור חלוץ נבחרת הולנד, משום שחוזהו אצל המוליכה היה מגיע לסיומו בקיץ והוא היה עוזב בחינם אם היה נשאר בקבוצה.
יש נטייה לשכוח לו את זה בגלל השנה האחרונה, אבל מאז שעזב את מנצ'סטר יונייטד בקיץ 2017 ממפיס היה מעורב ב-147 שערים (כיבושים ובישולים) ב-220 הופעות בברצלונה וליון. מספרים טובים מאוד של שחקן טוב מאוד, שיכול להיות בדיוק מה שיעשה את ההבדל בתחרות העמוסה על מקום שמוביל לליגת האלופות בעונה הבאה.
6 צפייה בגלריה
יכול לעשות את ההבדל. ממפיס חותם באתלטיקו
יכול לעשות את ההבדל. ממפיס חותם באתלטיקו
יכול לעשות את ההבדל. ממפיס חותם באתלטיקו
(האתר הרשמי של אתלטיקו מדריד)

פינת הניחושים:

סלרניטנה- נאפולי 4:1. ההתקפה הטובה באיטליה (כובשת בממוצע 2.4 שערים במשחק) פוגשת את ההגנה הגרועה באיטליה (סופגת בממוצע 1.94 שערים במשחק).
לייפציג - באיירן מינכן 3:2. במשחקים בין הקבוצות כמעט תמיד יש חגיגת שערים - לא פחות מ-50 שערים הובקעו ב-15 המפגשים שנערכו בשש השנים האחרונות.
קריסטל פאלאס - ניוקאסל 1:0. המארחת לא מצאה את הרשת בשלושת המשחקים האחרונים שלה מול ניוקאסל, שתגדיל זמנית את הפער מטוטנהאם לשמונה נקודות במאבק על המקום הרביעי.
אתלטיקו מדריד - ריאל ויאדוליד 0:1. שתי הקבוצות מגיעות במומנטום רע. המארחת השיגה 11 נקודת בשמונת משחקי הבית שלה העונה, אך האורחת השיגה 4 נקודות בלבד בשמונת משחקי החוץ שלה העונה.