אמריקה מתכנסת הקיץ, וזה אירוע ששווה להכניס ליומן. הקופה אמריקה חוזר לארה"ב, ו-10 נבחרות מה"קונמבול" (התאחדות הכדורגל של דרום אמריקה) ועוד שש מה"קונקאקאף" (התאחדות הכדורגל של מרכז וצפון אמריקה) יתמודדו כדי לקבוע מי הנבחרת הטובה ביותר בחצי הכדור המערבי.
לאו מסי ואלופת העולם ארגנטינה, שיפגשו את קנדה במשחק הפתיחה של הטורניר הלילה (בין חמישי לשישי, 3:00), ינסו לשים את ידם על הגביע בפעם השנייה ברציפות בתום משחק הגמר, שייערך ב-14 ביולי באצטדיון הארד רוק במיאמי. אבל יש גם את מי שיכולות לאתגר אותם. אז קצת יותר משבוע לפני שהטורניר יוצא לדרך, הנה דירוג עוצמה של כל הנבחרות.
7 צפייה בגלריה
ויניסיוס, מסי ופוליסיק
ויניסיוס, מסי ופוליסיק
אמריקה מתכנסת. ויניסיוס, מסי ופוליסיק
(צילום: Getty Images)

16. בוליביה

היתרון היחיד של בוליביה בדרך כלל הוא שמשחקי הבית שלה נערכים בגובה רב, מה שמקשה על שחקני היריבה, כך שבטורניר שנערך בארה"ב אין לה כל כך מה להציע. לא סתם היא הודחה בשלב הבתים בכל שלושת טורנירי הקופה האחרונים וניצחה רק במשחק אחד במפעל מאז 1997. לפי התוצאות שלה עד כה במוקדמות המונדיאל - חמישה הפסדים בשישה משחקים - יש את כל הסיבות בעולם להניח שהיא תהיה גם הפעם שק החבטות של הבית שלה.

15. קוסטה ריקה

דור הזהב של קוסטה ריקה גרם ללא מעט כאבי ראש במהלך גביעי העולם בעשור האחרון, אבל רוב השחקנים שנכללו בו כבר לא נמצאים בסגל, וכעת מדובר בחבורה צעירה וחסרת ניסיון, שכרגע גם אין בה מספיק כישרון. זו נבחרת מאוד קשוחה שמשחקת במערך 5-4-1 עם כולם מאחורי הכדור. לשחקנים היריבים מומלץ לשמור היטב על השוקיים.

14. פנמה

לטורניר הקופה אמריקה השני בתולדותיה מגיעה פנמה אחרי שנים מוצלחות למדי במונחים שלה - ב-2018 היא עלתה בפעם היחידה למונדיאל ובשנה שעברה היא ניצלה את העובדה שארה"ב שלחה סגל משני מאוד לגביע הזהב כדי לעבור אותה ולעלות לגמר. עם זאת, מדובר בחבורה שכבר מתחילה להגיע לסף מיצוי הפוטנציאל שלה, וקשה לדמיין מצב שבו היא עולה לרבע הגמר מבית שכולל את אורוגוואי וארה"ב - או מכל בית למען האמת. אגב, בסגל הנבחרת נמצאים שני אקסים של מכבי ת"א: החלוץ אדוארדו גררו והשוער אורלנדו מוסקרה.
7 צפייה בגלריה
אדוארדו גררו חוגג
אדוארדו גררו חוגג
צפוי לפתוח בחוד של פנמה. גררו חוגג במדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)

13. פרו

פרו הגיעה לפחות לחצי הגמר בארבעה מחמשת טורנירי הקופה האחרונים, אבל ספק אם ההיסטוריה המרשימה תעזור לנבחרת היחידה שלא ניצחה בשישה מחזורים במוקדמות המונדיאל של דרום אמריקה, במהלכם היא צברה שתי נקודות וכבשה רק שער אחד. היא אפילו הפסידה לבוליביה 2:0 (להגנתה זה היה בחוץ). פאולו גררו, שזכה בנעל הזהב של הקופה אמריקה שלוש פעמים (כבש 14 שערים בסך הכל), כבר בן 40 ומשחק בליגה המקומית. אוהדי הנבחרת יכולים לשאוב אופטימיות מכך שלארגנטינה היא נכנעה "רק" 2:0, בעוד שברזיל נזקקה לשער של מרקיניוס בתוספת הזמן כדי להשיג 0:1 מולה.

12. פרגוואי

עם שני קשרים התקפיים שיכולים לשנות את המשחק בדמות מיגל אלמירון מניוקאסל וחוליו אנסיסו מברייטון, לפרגוואי יש כישרון בחלק הקדמי, אך זו נבחרת שלא מצליחה לממש את הפוטנציאל שלה - ונראה שהיא מעדיפה להסתמך על קשיחות. עדות טובה לכך היא חמש נקודות בשישה משחקי מוקדמות המונדיאל, שבאף אחד מהם לא הובקע יותר משער אחד. בשני טורנירי הקופה האחרונים היא עלתה לרבע הגמר, אבל בגלל שהפעם יש רק שתי עולות ומכיוון שהיא בבית עם ברזיל וקולומביה, ספק רב אם זה יקרה שוב.
7 צפייה בגלריה
אלמירון
אלמירון
פרגוואי לא ממשת את הפוטנציאל. אלמירון
(צילום: AP Photo/Jorge Saenz)

11. ג'מייקה

בעיות מחוץ למגרש מגבילות את הפוטנציאל של ג'מייקה, כשהדוגמה הטובה ביותר לכך היא שהתנהלות ההתאחדות גרמה לכך שכוכב אסטון וילה ליאון ביילי עזב את הנבחרת. למרות זאת, עם לא מעט ילידי אנגליה שהתאזרחו ושחקנים עם ניסיון בפרמייר-ליג וב-MLS, ובעיקר בזכות הגרלה סבירה בשלב הבתים - מקסיקו, אקוודור ו-ונצואלה עדיפות, אך לא מדובר במועמדות ללכת עד הסוף - הרגאיי בויז יכולים לחלום על הפתעה ועלייה לרבע הגמר.

10. קנדה

ג'סי מארש, מאמנה לשעבר של ר.ב לייפציג ולידס, מונה בחודש שעבר, והוא ינסה לשנות את המגמה אחרי רצף של תוצאות רעות מאז המונדיאל בקטאר. למזלו, עם אלפונסו דייויס מבאיירן מינכן (בקרוב כנראה בריאל מדריד) וג'ונתן דייויד מליל בתפקיד הכוכבים, נראה שזו נבחרת קנדה המוכשרת ביותר אי פעם. היא בהחלט יכולה לחלום על עלייה לרבע הגמר, וזו יכולה להיות חזרה מעולה לקראת הדבר האמיתי - המונדיאל הביתי בעוד שנתיים.
7 צפייה בגלריה
אלפונסו דיוויס
אלפונסו דיוויס
כנראה שזו קנדה המוכשרת אי פעם. דייויס
(צילום: REUTERS/Piroschka Van De Wouw)

9. ונצואלה

במשך שנים היא הייתה אחת הנבחרות הגרועות בדרום אמריקה - היחידה שלא עלתה למונדיאל - אבל ונצואלה, שלם שגדול מסך חלקיו, היא כוח עולה. עם סלומון רונדון הוותיק (34) שעדיין מוביל בחוד, היא הפסידה רק באחד מששת משחקיה במוקדמות המונדיאל, וניצבת כרגע מעל ברזיל. הנבחרת של פרננדו בטיסטה יכולה לפנטז על עלייה שנייה אי פעם לחצי הגמר, אך לשם כך היא צריכה לסיים במקום הראשון בבית שלה - מה שאפשרי בגלל ההגרלה - ולהימנע ממפגש עם ארגנטינה ברבע.

8. צ'ילה

צ'ילה זכתה בקופה אמריקה ב-2015 ו-2016 בזכות דור הזהב שלה. הבעיה היא שגם כמעט עשור לאחר מכן, הנבחרת ממשיכה להסתמך על אותם שחקנים, שנמצאים כבר הרבה אחרי שיאם ובגיל של פרישה. קלאדיו בראבו (41) עדיין ניצב בין הקורות, את ההתקפה מובילים אלכסיס סאצ'ס (35) ואדוארדו ורגאס (34), גם למגן הימני מאוריציו איסלה (36) יש מקום בהרכב, וממוצע הגיל של שחקני הסגל (28.8) הוא השני הכי גבוה בטורניר. במוקדמות המונדיאל היא נמצאת במקום השמיני בלבד עם חמש נקודות בשישה משחקים, אך המקור לאופטימיות עבורה הוא המאמן החדש ריקרדו גארקה, שאיתו היא הרשימה מאוד במשחקי הידידות האחרונים.
7 צפייה בגלריה
סאנצ'ס
סאנצ'ס
עדיין מוביל את התקפת הנבחרת. סאנצ'ס
(צילום: Marcelo Hernandez/Getty Images)

7. מקסיקו

מקסיקו - עוד מארחת של המונדיאל הבא - נמצאת במצב של בנייה מחדש אחרי ההדחה המאכזבת בשלב הבתים בקטאר, שקטעה עבורה שבע הופעות רצופות בשמינית הגמר של גביע העולם. רבים ממי שנחשבו לכוכבי הנבחרת בשנים האחרונות - בראשם הירבינג לוזאנו וג'יירמו אוצ'ואה - נותרו מחוץ לסגל לקופה, ואת מקומם תפסו צעירים, חלקם מלהיבים, שינסו להוכיח שבניגוד למה שאומרים עליה, למקסיקו הזו יש מה למכור. כמו אצל ונצואלה, ההגרלה סידרה לה מסלול אפשרי לחצי הגמר.

6. אקוודור

עמדת החלוץ זו נקודת התורפה של אקוודור, אבל מדובר בנבחרת ערמומית שיכולה להשיג תוצאה בזכות הגנה חזקה וכוח במרכז השדה, אותו מובילים מויסס קאייסדו מצ'לסי - הקשר היקר בתולדות הפרמייר-ליג - וילד הפלא קנדרי פאס (17), שיצטרף לבלוז בעצמו בקיץ הבא. בששת משחקי מוקדמות המונדיאל צברה אקוודור 11 נקודות, והיא בהחלט יכולה להיות הסוס השחור של הטורניר. זו נבחרת שאף אחת לא רוצה לפגוש.
7 צפייה בגלריה
קאייסדו ופאס
קאייסדו ופאס
מובילים במרכז השדה. קאייסדו ופאס
(צילום: Rodrigo BUENDIA / AFP)

5. ארה"ב

שנתיים לפני המונדיאל, שהיא המארחת המרכזית שלו, הקופה אמריקה הקרוב הוא מבחן גדול מאוד עבור הנבחרת הצעירה והמוכשרת של ארה"ב. הכוכב כריסטיאן פוליסיק ושותפיו הותירו רושם חיובי בקטאר עם עלייה לשמינית הגמר וכדורגל מרשים, וכעת הם אפילו טובים ועמוקים יותר - ובעיקר מנוסים יותר. מקום ברבע הגמר הוא כמעט וודאי, אך שם היא תפגוש כנראה את ברזיל או קולומביה. אחרי שביססה את עצמה ככוח המרכזי ב-CONCACAF - זכתה בכל שלוש המהדורות של ליגת האומות - ארה"ב צריכה להוכיח שיש לה את מה שדרוש כדי להתחרות בנבחרות הטובות בעולם.

4. קולומביה

קולומביה אכזבה כשלא עלתה למונדיאל בקטאר, אבל כעת היא אולי הנבחרת החמה בעולם. היא מחזיקה ברצף של לא פחות מ-23 משחקים ללא הפסד - כולל 1:2 על ברזיל, 0:2 על גרמניה, 0:1 על ספרד ו-1:5 על ארה"ב בשבוע שעבר. הכוכב הוא לואיס דיאס מליברפול, את סרט הקפטן עדיין עונד חאמס רודריגס - שהחולצה הצהובה תמיד מצליחה לעורר את הכישרון הגדול שיש לו ברגליים - ואת הכל מנהל בצורה מופתית המאמן נסטור לורנצו, שהיה עוזרו של חוסה פקרמן ששינה את הכדורגל במדינה. קולומביה לא רוצה רק להגיע רחוק בטורניר הקרוב, היא רוצה את הגביע.

3. אורוגוואי

עם מרסלו ביילסה "המשוגע" על הקווים ועם סגל עמוק ומאוזן - פדריקו ואלוורדה, רונאלד אראוחו ודרווין נונייס הם השחקנים המובילים, וגם לואיס סוארס עדיין שם - אורוגוואי היא כנראה הנבחרת הכי מעניינת בטורניר הקרוב, שמשחקת את הכדורגל המלהיב ביותר. עד כה במוקדמות המונדיאל היא צברה 13 נקודות מתוך 18, תוך שהיא סיימה רצף של 22 שנה ללא ניצחון על ברזיל ועצרה את רצף המשחקים ללא הפסד של ארגנטינה על 14. זו נבחרת שמסוגלת להדהים.
7 צפייה בגלריה
ביילסה
ביילסה
אורוגוואי שלו היא הנבחרת הכי מעניינת בטורניר. ביילסה
(צילום: GILLENEA / AFP)

2. ברזיל

ברזיל נמצאת במקום השישי בלבד במוקדמות המונדיאל לאחר שהפסידה בשלושה מששת משחקיה. אבל לאחר שנפרדה מהמאמן הרדיקלי פרננדו דיניז ומינתה את דוריבל ג'וניור הפרגמטי במקומו, נראה שהיא קצת חזרה לעצמה ולמדה איך לשחק בלי ניימאר. בארבעה משחקים עד כה תחת המאמן החדש היא לא הפסידה, כולל ניצחון ראשון על אנגליה בוומבלי מאז 1995 בבכורה בזכות שער של אנדריק בן ה-17, שיהיה הדבר הגדול הבא. בכל מקרה, עם כמות השחקנים האדירים שיש לסלסאו - בראשם ויניסיוס, שאחרי עונה נהדרת מגיע לראשונה על משבצת הכוכב הראשי - צריך להיות טיפש כדי לפסול אותם.

1. ארגנטינה

אלופת העולם, אלופת היבשת והמדורגת ראשונה במוקדמות המונדיאל עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים. עד שיוכח אחרת, ארגנטינה זו הנבחרת הטובה ביותר, זו שצריך לנצח בדרך לתואר. עבור לאו מסי ייתכן שמדובר בטורניר הנבחרות הגדול האחרון, והוא נחוש להשיג תיקון לחוויה מהקופה אמריקה הקודם שנערך בארה"ב (2016), אז הוא החמיץ בדו-קרב הפנדלים של הגמר מול צ'ילה, ולאחר ההפסד הודיע על פרישה מהנבחרת (החלטה שהחזיקה כשבועיים). ההגרלה סידרה לארגנטינה מסלול קליל למדי לגמר, שהפעם ייערך כאמור במיאמי מול הקהל הביתי והאוהב של מסי, כך שזה יכול להיות מתוק במיוחד.
מתקדם: מבט מבפנים על הקאמפ נואו החדש
(ONE)