מונדיאל הנשים התשיעי אי פעם ייצא לדרך ב-20 ביולי וייערך בניו זילנד ואוסטרליה. זאת הפעם הראשונה שהטורניר נערך בשתי מדינות והפעם ראשונה שישתתפו בו 32 נבחרות (השיטה זהה למונדיאל הגברים). רגע לפני אירוע הענק, שהשנה אמור לסחוף אחריו מיליונים ברחבי העולם, החלטנו ב-ynet לתת סקירה נרחבת - בארבעה חלקים. ממשיכים עם בתים 3 ו-4.

בית 1

אינפו ספרד נשים מתוקן
מאז שהופיעה לראשונה בטורניר ב-2015, ספרד רק השתפרה והשתפרה, אבל לצוות של חורחה וילדה יהיו כמה מכשולים להתגבר עליהם אם הם רוצים להמשיך את הכיוון החיובי באוסטרליה וניו זילנד 2023. ההכנות של ספרד נפגעו מאוד מהחלטה של 15 שחקניות, שבספטמבר 2022 הודיעו במשותף על עזיבת הנבחרת כאקט מחאתי נגד המאמן, שלטענתן "משפיע באופן ניכר על הלך רוחן הרגשי והמנטלי". רק שלוש מהן נמצאות בסגל למונדיאל.
מבין אלה שכן יהיו, ובכלל, אלכסיה פוטיאס, הקשרית ההתקפית בת ה-29 של ברצלונה, היא ללא ספק הכוכבת הבלתי מעורערת. בקיץ שעבר נלקחה מפוטיאס ההזדמנות לזרוח על הבמה הגדולה כאשר קרע ברצועה הצולבת גרם לה להחמיץ את היורו. לאחרונה היא חזרה מ-10 חודשי היעדרות, וכעת זוכת כדור הזהב ב-2021 ו-2022 יכולה לתקן. עם זאת, יש ספק לגבי מידת הכשירות שלה בפתיחת הטורניר.
7 צפייה בגלריה
אלכסיה פוטייאס
אלכסיה פוטייאס
הזדמנות לתקן. פוטיאס
(צילום: gettyimages)
ב-2011 הדהימה יפן את העולם כשזכתה במונדיאל והפכה לנבחרת האסייתית הראשונה (גברים או נשים) שהפכה לאלופת העולם בכדורגל. מאז כבר הצטרפה לרשימת המעצמות של הענף, אך אחרי שסיימה שנייה ב-2015, במונדיאל הקודם היא הודחה כבר בשמינית הגמר על ידי הולנד. סימן חיובי עבור היפניות לקראת הטורניר הקרוב הוא ההצלחה של הנבחרת הצעירות שלהן בשנים האחרונות, כשהמאמן פוטושי איקידה הוא שעמד על הקווים בזכייה במונדיאל הנשים עד גיל 20 ב-2018.
פוקו נאגנו, קשרית ליברפול בת ה-24, הייתה אחת מגיבורות אותה זכייה, ושנתיים לפני כן נבחרה לשחקנית הטורניר במונדיאל הנשים עד גיל 17, בו סיימה יפן במקום השני. כעת, בגביע העולם לבוגרות הראשון שלה, מקווה נאגנו להוביל את נבחרתה לשלבים המאוחרים פעם נוספת. הקפטנית סאקי קומאגי, 32, היא השריד היחיד בסגל מהנבחרת של 2011.
7 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת יפן חוגגות
שחקניות נבחרת יפן חוגגות
שחקניות נבחרת יפן חוגגות
(צילום: Koki Nagahama/Getty Images)
אמיליה ואלוורדה בת ה-36 היא אחת המאמנות הצעירות במונדיאל הקרוב, אך היא עמדה על הקווים של נבחרת קוסטה ריקה גם במונדיאל היחיד בו השתתפה, ב-2015, אז סיימה במקום השלישי בבית שלה. בעזרת משחק הגנה קשוח ורמה גבוהה של משמעת טקטיקת, תקווה ואלוורדה להפתיע הפעם ולהוביל את נבחרתה לשלב שמינית הגמר.
שחקנית ההתקפה ראקל רודריגס, 29, היא מלכת השערים בכל הזמנים של הנבחרת עם 55 ב-102 הופעות. היה לה את הכבוד לכבוש את השער הראשון אי פעם של קוסטה ריקה בגביע העולם, ובניו זילנד היא תקווה למצוא את הרשת פעמים נוספות.
7 צפייה בגלריה
ראקל רודריגז
ראקל רודריגז
שיאנית השערים של קוסטה ריקה בכל הזמנים. רודריגס
(צילום: AP Photo/Fernando Llano)
אינפו זמביה נשים מתוקן
זמביה היא כוח עולה בכדורגל הנשים האפריקאי, הרבה בזכות ברוס מוואפה שהוביל אותה להופעות ראשונות במונדיאל ובמשחקים האולימפיים. אך כעת מתברר שממש לא הכל ורוד בנבחרת האפריקאית. בתחקיר שפורסם ב"גארדיאן" בשבוע שעבר מספר שחקניות בסגל זמביה טענו כי מאמנן הטריד אותן מינית. "אם הוא רוצה לשכב עם מישהי, היא חייבת לומר כן", אמרה אחת מהן. בתחקיר נטען כי ההתאחדות לכדורגל של זמביה החלה לחקור בשנה שעברה את ההאשמות נגד המאמן, שמונה לתפקידו ב-2018, אך היא הושתקה, גם בגלל ההצלחות של מוואפה.
הכוכבת של הנבחרת היא ברברה בנדה, החלוצה בת ה-23, שבמהלך אולימפיאדת טוקיו ב-2021 עשתה היסטוריה כשהפכה לשחקנית הראשונה אי פעם שכובשת שלושער בשני משחקים רצופים במשחקים האולימפיים. במשחק ההכנה האחרון שלה לפני הטורניר, ניצחה זמביה את גרמניה החזקה 2:3 הודות לצמד של בנדה, כולל שער ניצחון בדקה ה-102.
7 צפייה בגלריה
ברוס אמוואפה
ברוס אמוואפה
פרשה איומה. מוואפה
(צילום: EPA/ANNA SZILAGYI)

בית 2

הכוכבת הכי גדולה של אנגליה היא זו שעומדת על הקווים. סרינה ויחמן השלימה דאבל כשהובילה את האנגליות לזכייה ביורו 2021 אחרי שעשתה זאת עם הולנד ב-2017, ובין לבין הגיעה עד לגמר המונדיאל ב-2019 עם המולדת. ויחמן גם הובילה את הלביאות לרצף של 30 משחקים ללא הפסד - שנעצר על ידי אוסטרליה במשחק ידידות באפריל - וכעת, עם סגל עמוק ושופע בכישרון, המטרה המוצהרת היא להביא את הכדורגל הביתה.
אבל אנגליה תיאלץ להסתדר ללא כמה מכוכבותיה הפצועות, בראשן בת' מיד, מצטיינת ומלכת השערים של היורו כמו גם ספורטאי/ת השנה באנגליה ב-2022 - האישה הראשונה שזוכה בתואר - שקרעה את הרצועה הצולבת בנובמבר. מי שאמורה להיכנס לנעליה בכנף הימנית היא לורן ג'יימס בת ה-21 מצ'לסי, אחותו הצעירה של ריס ג'יימס (אם כי היא מבקשת שלא יקראו לה ככה).
השם הגדול הוא קיירה וולש, שבקיץ הקודם הצטרפה לברצלונה, שהפכה אותה לשחקנית היקרה בהיסטוריה אחרי ששילמה עליה 460 אלף אירו. בתמורה, שחקנית הקישור בת ה-26 סייעה לקבוצתה לשמור על אליפות ספרד ולזכות בליגת האלופות.
7 צפייה בגלריה
סרינה ויחמן
סרינה ויחמן
רוצה לזכות גם במונדיאל. ויחמן והשחקניות חוגגות את הזכייה ביורו
(צילום: Leon Neal/Getty Images)
כשהיא בת 30, הקשרית ההתקפית של באיירן מינכן פרניל הארדר כבר הספיקה להפוך לשחקנית היקרה אי פעם כשעברה מוולפסבורג לצ'לסי ב-2018, להיות שחקנית השנה של אופ"א באותה שנה וב-2020, לזכות בשבע אליפויות בשלוש מדינות שונות, לשחק פעמיים בגמר ליגת האלופות ולהיבחר שבע פעמים לשחקנית השנה בדנמרק. אבל היא מעולם לא שיחקה במונדיאל, משום שזה הקרוב יהיה הראשון של נבחרתה מאז 2007.
איתה בהתקפה ועם לא מעט שחקניות נהדרות לצידה, כדורגל הנשים בדנמרק נמצא בנסיקה - לא סתם היא במקום ה-13 בדירוג פיפ"א - ורמת האופטימיות במדינה לקראת הטורניר היא גבוהה. לארס סונדרגורד יעשה הכל כדי להוביל את הדניות לשלב הנוקאאוט לראשונה מאז 1995.
7 צפייה בגלריה
פרניל הארדר
פרניל הארדר
מגיעה למונדיאל לראשונה. הארדר
(צילום: Maja Hitij/Getty Images)
17 חודשים לאחר שזכתה באליפות אסיה, סין מגיעה למונדיאל הקרוב בתקווה לשבור את מחסום רבע הגמר, בו הודחה בשלושה מארבעת הטורנירים שבהם לקחה חלק מאז שהפסידה לארה"ב בגמר של 1999 לעיני קצת יותר מ-90,000 צופים באצטדיון רוז בול שבפסדינה. אבל לפני המחשבות על שלב הנוקאאוט, צריכה סין לעבור את שלב הבתים, כשלפחות על הנייר היא מגיעה בעמדת נחיתות למפגש מול אנגליה, ומול דנמרק הכל יכול לקרות.
לשחקנית הכנף וואנג שואנג, 28, יש תפקיד מרכזי בהצלחות האחרונות של נבחרתה. באליפות אסיה היא הובילה את סין עם חמישה שערים, ובמשחקים האולימפיים ב-2021 חגגה עם רביעייה מול זמביה.
7 צפייה בגלריה
וואנג שוהאנג סיו
וואנג שוהאנג סיו
חגגה עם רביעייה מול זמביה באולימפיאדה. שואנג
(צילום: AP Photo/Rajanish Kakad)
אינפו האיטי נשים מתוקן
להאיטי אין באמת סיכוי לצלוח את הבית, אך היא עשתה את שלה, ואף יותר מכך, כשהעפילה לראשונה אי פעם למונדיאל אחרי שעברה את סנגל (0:4) וצ'ילה (1:2) בפלייאוף העלייה. בטורניר היא תנסה לא לשמש בשר תותחים.
היריבות צריכות להיזהר משחקנית הקישור מלכי דומורני, שלמרות היותה בת 19 בלבד, היא אחת משחקניות המפתח של נבחרתה ונחשבת לאחת הצעירות המוכשרות בעולם. היא גדלה בהאיטי, והחלה לשחק כדורגל ברחובות עם בנים מבוגרים ממנה. מאז היא לא מפסיקה להתקדם, כשהקיץ, אחרי שהרשימה בשנתיים האחרונות במדי ריימס, חתמה אצל ליון על חוזה לשלוש שנים.