הרבה מאוד זמן ברצלונה לא חגגה, אז אמש (שבת) היא עשתה זאת בסטייל על המגרש עם ניצחון 0:4 על אתלטיק בילבאו בגמר גביע המלך, וגם לאחר מכן בחדר ההלבשה ובעיקר באוטובוס בחזרה למלון עם עשרות ליטרים של שמפניה ששפכו השחקנים אחד על השני, וגם על העיתונאים והצלמים שחיכו להם בכניסה למלון.
אחרי מחצית ראשונה מאופסת, ברצלונה נכנסה לעניינים וכבשה את ארבעת השערים שלה תוך 12 דקות, כאשר לאו מסי הבקיע שניים מהם - והניף תואר ראשון בקריירה כקפטן ברצלונה.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי והגביע
לאו מסי והגביע
לאו מסי והגביע
(צילום: EPA)
"זה מאוד מיוחד להיות הקפטן של הקבוצה הזאת שבה הייתי כל חיי", אמר הארגנטיני שזכה בפעם השביעית בגביע כשחקן ברצלונה. "היה מסע קשה בגביע, בהרבה משחקים סבלנו. מגיע לקבוצה הזאת לחגוג". עוד אמר מסי: "זה מוזר להיות בלי האוהדים או המשפחה ברגעים האלה. זאת הייתה שנה קשה עבורנו, וזה חשוב מאוד שזכינו בגביע ושאנחנו עדיין בתמונת האליפות. אנחנו בתקופה שונה עבור המועדון, תקופת מעבר עם שחקנים צעירים. הקבוצה הופכת לחזקה יותר".
בתקשורת הספרדית כמובן שהחמיאו לזכייה. "הגביע שייך לבארסה", הייתה הכותרת ב"מונדו דפורטיבו". ב"מארקה" כתבו טור דעה עם כותרת מאוד ברורה: "מסי, מה עוד אתה צריך? תגיד שאתה נשאר".
שוויון בתארים בין בארסה לריאל
התואר הראשון של פדרי עם ברצלונה, ה-35 של מסי
מאמן הקבוצה, רונלד קומאן, התייחס גם הוא לסאגת מסי: "אתה אף פעם לא יודע מה יהיה. מסי יהיה זה שיקבע את עתידו. כמו שהנשיא אמר, אנחנו מנסים לשכנע אותו להישאר לכמה שיותר שנים. הוא הראה שוב שהוא השחקן הטוב בעולם. המנהיגות שלו היום הייתה פנומנלית". קומאן גם דיבר על הזכייה: "הגביע הוא עבור העם הקטאלני, זה לילה מיוחד עבורו". בנוגע לעתידו, אמר: "כל מאמן במועדון גדול תלוי בתוצאות ובזכייה בתארים. למרות שזה לא תמיד הוגן, אתה צריך לקבל את זה".
אחרי ההנפה, שחקני הבית של ברצלונה שגדלו במחלקת הנוער רצו להצטלם יחד. עוסמן דמבלה ניסה להסתנן גם, אבל קיבל צעקות, בצחוק כמובן, מג'רארד פיקה: "תלך מכאן עם כל הכסף שעלית לנו". דמבלה הקשיב וזז הצידה.