"נוקאאוט כפול לפני הקלאסיקו". כך, בצורה מדויקת, בחר ה"מונדו דפורטיבו" את הכותרת הראשית שלו אחרי ערב לא שגרתי אתמול (שבת) בליגה הספרדית. ערב בו גם ברצלונה וגם ריאל מדריד מפסידות, שבוע בלבד לפני הקלאסיקו הגדול בקאמפ נואו. ריאל ספגה 1:0 סנסציוני בבית מהעולה החדשה קאדיס, בארסה רשמה הפסד בתוצאה זהה מול חטאפה. "הפסדים משפילים", נכתב בצדק ב"מארקה".
המספרים בעקבות התוצאות הללו מדהימים. הפעם האחרונה בה ברצלונה וריאל הפסידו מבלי לכבוש שער באותו היום הייתה לפני יותר מ-20 שנה - אי שם במאי 2000. הפעם האחרונה שהשתיים נוצחו באותו מחזור שבוע לפני הקלאסיקו הייתה ב-2003 - וגם כן בתוצאה זהה. ריאל ספגה 4:2 בבילבאו וברצלונה נוצחה 4:2 על-ידי לה קורוניה.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי עם הפנים באדמה
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
שחקני חטאפה חוגגים על חשבון בארסה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
טיבו קורטואה
טיבו קורטואה
קורטואה והחברים אחרי ההפסד המביך
(צילום: AFP)
בארסה, אגב, רשמה אתמול איום אחד למסגרת בכל המשחק שלה מול חטאפה, וגם הוא היה רק במחצית הראשונה. "היו הרבה עבירות, לא הצלחנו להיכנס לשטף בגלל זה", הסביר רונלד קומאן, שספג הפסד ראשון על הקווים של ברצלונה. קומאן בעיקר דיבר על אלאן ניום, מגן חטאפה, ששלח מרפק לפניו של לאו מסי במהלך המשחק - אירוע שנעלם מעיני השופט.
"אמרתי למאמן חטאפה (חוסה בורדלאס) שניום לא כיבד אותי. הוא אמר לי דברים מכוערים בשניים או שלושה מקרים שונים. ביקשתי ממנו שידבר איתו כי אי אפשר להתנהג ככה", הוסיף קומאן. ברודלאס עצמו הגיב: "באתי לדבר על כדורגל, מחר אשוחח עם השחקן שלי על האירוע".
קומאן תקף גם את השופט במשחק, שהעניק פנדל גבולי לחטאפה לאחר הכשלה על דיינה: "לא יודע אם היה טעם לשרוק. מאיפה שאני עמדתי, השחקן נפל ברחבה. לא מובן לי למה שופטי ה-VAR לא אמרו כלום. אני לא אוהב לדבר על השיפוט, אבל תסתכלו על כמות הכרטיסים שיצאו מהכיס של השופט. יותר מדי".
ומה לגבי ריאל? ההפסד שלה אפילו משפיל יותר - והראשון בבית מזה 399 ימים. ולא רק זה. לראשונה ב-91 שנות קיומה של הליגה הספרדית: המוליכה והאלופה (שהן בעצם כעת אותה קבוצה) מפסידות לעולה חדשה.
"היה לנו פשוט משחק רע. טעינו בהכל", טען זינדין זידאן. "היריבה ראויה לניצחון. היו להם עוד שתיים או שלוש הזדמנויות לגמור את המשחק. צריך לקבל את זה שלפעמים הדברים לא הולכים לטובתך. היינו עייפים מבחינה פיזית".
ייתכן שזידאן ייאלץ להסתדר ללא סרחיו ראמוס בקלאסיקו, לאחר שהשחקן נפגע אתמול ברגלו ולא ברורה עדיין חומרת הפציעה. מי שבטוח לא ישחק מול ברצלונה הוא החלוץ הנורבגי, מרטין אודגור.
"אני לא יודע להסביר מה קרה, הצגנו משחק רע מאוד", הגיב בסיום השוער טיבו קורטואה. "לא ניצחנו במאבקים על הכדור והם זכו בהכול. שיחקנו מול יריבה מאוד מאורגנת, שהתגוננה היטב. קשה מאוד לשחק מול יריבה כזו ונצטרך לנתח מה קרה. הרבה שחקנים לא התאמנו בקבוצה בזמן האחרון בגלל משחקי הנבחרות, אבל זה לא תירוץ. לא יצאנו טוב מהגנה להתקפה ואתה משלם על זה. הפסד כזה צריך להעיר אותנו כדי שנשפר את מה שצריך. נצטרך להשתפר מול שחטאר דונייצק בליגת האלופות ואז להגיע מוכנים מול בארסה".