רונאלד קומאן לא מבזבז זמן וכבר מתחיל את המהפכה שהוא מתכננן בברצלונה. על פי דווחים בספרד המאמן החדש של בארסה שוחח בטלפון עם לואיס סוארס והודיע לו שהוא לא בתוכניות. נציגיו של החלוץ, המחזיק בחוזה לעונה נוספת, יישבו ביממה הקרובה עם ראשי ברצלונה במטרה להגיע להסדר על התרת חוזהו ובהחלט ייתכן שבקרוב מאוד סוארס יהפוך לשחקן חופשי.
קבוצה שכבר הביעה עניין בכוכב נבחרת אורוגוואי היא איאקס, שאף הייתה מוכנה לשלם 15 מיליון אירו עבורו. כזכור, סוארס שיחק בקבוצה ההולנדית מ-2007 ועד 2011, אז עבר לליברפול. כעת תנסה ברצלונה להרים הילוך במשא ומתן עם אינטר לגבי לאוטרו מרטינס, שמסומן כחלוץ המוביל הבא של הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
סוארס חוגג
סוארס חוגג
סוארס. בדרך החוצה
(צילום: EPA)
סוארס ערך 283 הופעות בברצלונה, כבש 198 שערים והוסיף 109 בישולים. במהלך שש העונות שלו בברצלונה הפך לאחד השחקנים הגדולים ששיחקו במועדון כאשר זכה בארבע אליפויות וארבעה גביעים בספרד ובליגת האלופות בעונת 2014/15. ב-2016 זכה בנעל הזהב האירופית אחרי עונת שיא של 40 כיבושים.
שחקן נוסף שקיבל את הודעה מקומאן ויעזוב את ברצלונה הוא ארתורו וידאל, כאשר סמואל אומטיטי ואיבן ראקיטיץ' לא בתוכניות גם כן ואילו עתידו של סרג'י רוברטו בספק. קומאן הודיע לראשי ברצלונה כי במידה ויישאר הוא ישחק בקישור בלבד ולא בעמדת המגן הימני. המאמן ההולנדי מעוניין לצרף שחקן נוסף לעמדה הזו כדי שיתחרה בנלסון סמדו. ג'ורדי אלבה צפוי להישאר בכל זאת בעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
קומאן מוצג
קומאן מוצג
קומאן. המהפכה בסגל החלה
(צילום: AFP)

"כבוד לאמן את מסי"

עוד לפני כן, הספיק קומאן להתראיין ל"בארסה טיוי" וסיפק מספר ציטוטים מעניינים. "זה כבוד גדול עבורי לאמן שחקן כמו לאו מסי. הוא הגדול בכל הזמנים וברצלונה היא הבית שלו. הוא צריך לסיים כאן את הקריירה שלו".
על החזרה למועדון בו שיחק: "ברצלונה היא כמו בית עבורי. כשהגעתי לעיר בעבר הרגשתי שמשהו חסר, בגלל שלא הייתי חלק מהמועדון. כעת אני כאן כמאמן וזה מאוד משמח אותי".
קומאן גם בונה על פרנקי דה-יונג, שחווה עונת התאקלמות בינונית בקאמפ-נואו: "הוא העתיד של המועדון. אני רוצה שישחק בעמדה הטבעית שלו, בדיוק כמו שעשה באיאקס".