באיירן מינכן ניצחה אתמול (שבת) 2:3 את וולפסבורג, מוליכה את טבלת הבונדסליגה ביתרון של 7 נקודות על פני לייפציג ונמצאת בדרך לאליפות תשיעית ברציפות. למרות זאת, מצב הרוח ירוד ביותר במועדון שהשלים לא מכבר זכייה בשישה תארים בשנה אחת, ואיש לא יזכור בו את העונה הנוכחית כמוצלחת במיוחד.
ההדחה מליגת האלופות על ידי פריז סן ז'רמן הציפה מעל פני השטח את כל הבעיות והתככים ששררו בבאיירן בתקופה האחרונה. איבוד התואר באירופה הגיע בעקבות סדרה של פציעות, ובראשן זו של רוברט לבנדובסקי, אבל אף אחד לא נותן לקבוצה הנחות והכל מדברים על התוהו ובוהו השורר בחדרי חדרים.
10 צפייה בגלריה
האנזי פליק
האנזי פליק
החליט שנמאס לו. האנזי פליק
(צילום: EPA)
אחרי הניצחון הודיע המאמן האנזי פליק על רצונו לעזוב בסיום העונה למרות שחוזהו הנוכחי יסתיים רק ב-2023. ההודעה הזו לא הפתיעה אף אחד, שכן היא הגיעה אחרי סדרת ידיעות שפורסמו בתקשורת הגרמנית אודות סכסוך בינו לבין המנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ', בעיקר בנוגע לקבלת החלטות לגבי בניית הסגל והעברות.
הסיפורים העסיסיים אודות היחסים המתוחים בין השניים כיכבו בכותרות והזכירו את השערוריות שהתנהלו בקבוצה בשנות ה-90, בתקופה בה היא כונתה בשל כך "פ.צ הוליווד". באחת ממסיבות העיתונאים המאמן אף עקץ את הבוסני: "כולם יודעים שבעונה שעברה הסגל שלנו היה איכותי יותר. ניהלתי דיונים עם האנשים שאחראים לזה ובינתיים הסיבות לכך נשארות בינינו".
10 צפייה בגלריה
חסן סליהמיצ'יץ'
חסן סליהמיצ'יץ'
פליק צרח עליו באוטובוס. חסן סליהמידז'יץ'
(צילום: EPA)
בנסיעה באוטובוס לאחד המשחקים פליק אף צרח על סליהמידז'יץ' "סתום את הפה" לעיני השחקנים. על פי פרסום ב"קיקר" המאמן רצה להתפטר כבר בתום ישיבת הנהלה סוערת בתחילת העונה. אז הוא זעם אחרי שגילה שהמנהל הספורטיבי כבר החל בשיחות חשאיות עם מאמן לייפציג יוליאן נגלסמן מאחורי הגב שלו.
כעת טוענים הפרשנים בגרמניה שההחלטה של פליק לעזוב התקבלה מכיוון שלא ניתן יותר לגשר על הפערים בין השניים ולגרום להם להשלים זה עם זה. "פליק קיבל החלטה הגיונית", נכתב ב'קיקר'. "ההנהלה איבדה שליטה ובמצב העניינים הנוכחי הצדדים כבר לא יכולים לשתף פעולה ביחד. אחרי זכייה בשישה תארים - ההתפתחות הזו נראית אבסורדית ומגוחכת".
10 צפייה בגלריה
באיירן מינכן
באיירן מינכן
החגיגה בניצחון על וולפסבורג לא הייתה מושלמת
(צילום: EPA)
בעקבות הסערה האחרונה דווח בגרמניה שגם בהנהלה צפויים שינויים, אחרי שהנשיא אולי האנס כבר עזב ופינה את מקומו להרברט היינר. שוער העבר אוליבר קאן, שהצטרף להנהלה בינואר 2020, הוזכר כמי שמועמד להחליף בינואר הקרוב את המנכ"ל קארל היינץ רומיניגה, אשר תמך בפליק ועשה מאמצים גדולים להשארתו. אחיו של רומיניגה, מיכאל (שיחק בבאיירן בין 1982 ל-1988) אף כתב בשבוע שעבר בטור ב"ספורטבוצר": "כמו שאני מכיר את קאלה, הוא לא ייתן להאנזי לעזוב בשום אופן".
האם באיירן אכן תשחרר את פליק מהתחייבותו? מצד אחד רומיניגה כאמור אינו מעוניין לעשות זאת, ומצד שני קשה להאמין שהקבוצה תוכל להכריח מאמן להישאר בניגוד לרצונו. בכל מקרה, אם רומיניגה יעזוב האפשרות שפליק יישאר בכל זאת תרד מהפרק, כך שלהתפתחויות בהנהלה יהיה משקל מכריע, מה עוד שהביקורת על סליהמידז'יץ' רק הולכת וגוברת.
10 צפייה בגלריה
באיירן מינכן
באיירן מינכן
קארל היינץ רומיניגה. מעוניין להשאיר את פליק
(צילום: EPA)
10 צפייה בגלריה
האנזי פליק
האנזי פליק
קשה להאמין שפליק יישאר בניגוד לרצונו
(צילום: EPA)
פליק (56) נחשב לסיפור הצלחה גדול. הוא הצעיד את באיירן להישגים אדירים אחרי שהחליף את ניקו קובאץ' שפוטר בנובמבר 2019. מאז הוא נחשב למחליפו המיועד של יואכים לב בנבחרת גרמניה וכעת צפוי לנצל את ההזדמנות לקבל את את התפקיד הנחשק, אחרי שלב הודיע כי יעזוב את תפקידו בתום משחקי יורו 2021.
"העתיד שלי אינו ברור", התייחס פליק לאפשרות שיחליף את לב, האיש שהוא שימש כעוזרו בנבחרת בין 2006 ל-2014. "ברור שהמשרה בנבחרת היא כזו שכל מאמן לוקח בחשבון, אבל אני עדיין צריך לעכל את הכל. השבועות האחרונים לא היו קלים". כוכב העבר של באיירן ונבחרת גרמניה, ומאמן מכבי נתניה לשעבר לותר מתיאוס, התייחס לדברים בביטול: "אני בטוח שכבר התנהלו שיחות בין פליק להתאחדות".
10 צפייה בגלריה
אוליבר קאן
אוליבר קאן
המנכ"ל הבא? אוליבר קאן
(צילום: AP)
פליק הודיע להנהלה על כוונתו לעזוב כבר לאחר ההדחה מליגת האלופות, אבל חיכה עם ההודעה לשחקנים עד אתמול ורק לאחר מכן פירסם זאת בפני נציגי התקשורת. בעת שפליק מסר את הודעתו לעיתונאים רומיניגה וקאן כבר עזבו את האצטדיון בדרכם לנמל התעופה (מגיעים למשחקים בנפרד מהשחקנים בשל הגבלות הקורונה) ולא מסרו את תגובתם.
כמועמד הבכיר להחליף את פליק הוזכר כאמור יוליאן נגלסמן מלייפציג, הנחשב לפייבוריט של סליהמידז'יץ', אבל לאחרונה דווח שקבוצתו הנוכחית תדרוש 20 מיליון אירו תמורת שחרורו. מועמד נוסף הוא מסמיליאנו אלגרי, אקס מילאן ויובנטוס. במועדון היו רוצים לראות על הספסל את יורגן קלופ, אבל הסיכויים שיגיע בשלב זה מליברפול נמוכים. הוא חתום על חוזה עד 2024 ולאחרונה הכחיש את האפשרות שיגיע למינכן. גם שמותיהם של ראלף ראנגניק וארסן ונגר הוזכרו.
10 צפייה בגלריה
יוליאן נגלסמן
יוליאן נגלסמן
יוליאן נגלסמן. פליק זעם כשגילה על שיחות בינו לבין סליהמיצ'יץ'
(צילום: גטי אימג'ס)

לא רק עם פליק סליהמידז'יץ' הסתכסך

לא רק עם האנזי פליק חסן סליהמידז'יץ' הסתכסך. גם עוזרו, כוכב העבר של באיירן ונבחרת גרמניה מירוסלב קלוזה, מאוכזב על פי הדיווחים מכך שהבוסני טרם שוחח עימו לגבי הארכת חוזה והסכסוך ביניהם עשוי להוביל גם לעזיבתו.
מה גרם לסליהמידז'יץ' להסתכסך גם עם קלוזה? הכל החל בתקופה בה שימש חלוץ העבר כמאמן קבוצת הנוער של המועדון, וייבש על הספסל את ניק סליהמידז'יץ', בנו של המנהל הספורטיבי. בתקשורת הגרמנית פורסם שהבוסני עדיין נוטר לו טינה בשל כך.
10 צפייה בגלריה
מירוסלב קלוזה
מירוסלב קלוזה
סליהמידז'יץ' שומר לו טינה. מירוסלב קלוזה
(צילום: AP)
בשעתו דאג סליהמידז'יץ' להעביר את קלוזה מאימון קבוצת הנוער לאחת הקבוצות הפחות בכירות במחלקה, אבל לאחר מכן הוא קודם על ידי פליק וצורף לצוות המקצועי של הקבוצה הראשונה של המועדון. עוזר המאמן לא הסתיר לאחרונה את הרגשתו שהאווירה במועדון שונה מאוד מהתקופה בה שיחק בו בין 2007 ל-2011. אז הוא זכה עם הקבוצה בשני דאבלים (2008 ו-2010) והגיע איתה לגמר ליגת האלופות (2010).
קובאץ', שפוטר בנובמבר 2019 וכיום מתמודד כמאמן מונאקו בצמרת הליגה הצרפתית, חיזק את הטענות: "כאן במונאקו אני, המנהל הספורטיבי וראש מחלקת הסקאוטינג עובדים יחד כצוות. איש אינו מחליט ונכנס להגדרות התפקיד של השני, אנחנו עובדים ביחד מקרוב בשיח מקצועי וכך כל מועדון כדורגל שמכבד את עצמו צריך להתנהל. המצב כאן די דומה למה שהיה בפרנקפורט. לעומת זאת המצב בבאיירן מינכן הוא אחר וכולם יודעים ורואים זאת עכשיו. למאמן אין כמעט השפעה על הרכבת הסגל ואני לא חושב שיש הרבה מאמנים שיסכימו לכך".
10 צפייה בגלריה
ניקו קובאץ'
ניקו קובאץ'
יודע היטב מה עוברים מאמנים בבאיירן. ניקו קובאץ'
(צילום: AP)
10 צפייה בגלריה
מנואל נוייר
מנואל נוייר
"הייתה תקופה יפה ומוצלחת". מנואל נוייר
(צילום: EPA)
ומה היה לשחקנים להגיד? השוער מנואל נוייר הגיב: "הרגע בו פליק בישר לנו על החלטתו היה מרגש מאוד לכולנו. הייתה לנו תקופה מוצלחת ויפה איתו".
תומאס מולר סיכם: "האנזי לא נתן שום סיבה להחלטה שלו והוא לא חייב לעשות את זה. הוא החדיר בנו המון אנרגיה בשנה וחצי. כמאמן באיירן מינכן אתה צריך שיהיה לך עור של פיל".