זה לקח הרבה זמן, כמה זמן? 11 שנים. אינטר זכתה היום (ראשון) באליפות איטליה לראשונה מאז עונת 2009/10. היא עשתה זאת למרות שכלל לא שיחקה, וזאת מכיוון שאטאלנטה סיימה ב-1:1 מול סאסואולו, מה שגרם לכך שארבעה מחזורים לסיום היא לא תוכל כבר למחוק את הפער הגדול בין השתיים, שעומד כרגע על 13 נקודות.
כזכור, אינטר ניצחה אתמול (שבת) 0:2 את קרוטונה משערים של כריסטיאן אריקסן (69) ואשרף חכימי בתוספת הזמן וגם הניצחון של מילאן 0:2 על בנבנטו כבר לא שינה דבר. השחקנים שלה חיכו לתוצאה של היריבה היחידה שנותרה בתמונה, וכעת, אחרי שהיא לא ניצחה, הם יכולים להתחיל לחגוג.
4 צפייה בגלריה
שחקני אינטר חוגגים
שחקני אינטר חוגגים
שחקני אינטר חוגגים
(צילום: AP)
זוהי הזכייה ה-19 בהיסטוריה של אינטר באליפות והראשונה כאמור מאז 2010. מדובר בהצלחה ענקית עבור המאמן אנטוניו קונטה, שהובא לשם כך וכעת הצליח להביא למועדון המפואר את התואר לראשונה מאז עונת הטרבל הבלתי נשכחת של ז'וזה מוריניו.
אינטר הציגה עונה מרשימה בה ספגה שני הפסדים בלבד ורשמה בסך הכל 25 ניצחונות מתוך 34 מחזורים עד כה. בשבת הקרובה, בעת שהיא תארח את סמפדוריה, צפויה האווירה להיות חגיגית במיוחד.
4 צפייה בגלריה
שחקני אינטר בטירוף
שחקני אינטר בטירוף
אנטוניו קונטה ושחקניו
(צילום: gettyimages)
אגב, עיריית מילאנו ומשרד הפנים של איטליה ביקשו ממינהלת הליגה האיטלקית להקדים את שעת המשחק של אטאלנטה על מנת שחגיגות האוהדים בפיאצה דואומו לא יימשכו לשעות הערב אחרי שעת העוצר (מתחיל ב-22:00 שעון מקומי) שהוכרזה בגלל הקורונה, אבל הבקשה לא התקבלה בשל ההסכם לגבי שידורי הטלוויזיה.
הזכייה של אינטר שמה קץ לשליטה הבלעדית של יובנטוס, אשר זכתה ב-9 אליפויות רצופות מאז 2012. קונטה הגיב: "כדי להיכנס להיסטוריה של המועדון הזה אתה צריך לזכות בתואר, אחרת אתה רק אחד מיני רבים. הקבוצה התקדמה מכל הבחינות, גם במשחק שלה וגם במנטאליות. הבנו שיש לנו סיכוי והצלחנו להפיל ממלכה ששלטה 9 שנים".

צמד דרמטי לרונאלדו, יובה שלישית

אחרי מיני-בצורת של שלושה משחקים וכמעט חודש ללא כיבוש, כריסטיאנו רונאלדו שב להבקיע עם צמד דרמטי - 1:2 חשוב ליובנטוס על אודינזה. האלופה היוצאת טיפסה למקום השלישי ויש לה אותו מספר נקודות כמו אטאלנטה השנייה ומילאן הרביעית. לנאפולי שתי נקודות פחות מהן. אגב, יובה פוגשת במחזור הבא את מילאן לקרב ענק.
נחואל מולינה העלה את אודיזנה ליתרון בדקה העשירית, רונאלדו השווה עם פנדל מדויק (83) והפך את התוצאה עם נגיחה אופיינית בדקה ה-89. לפורטוגלי, שמוביל את טבלת מלכות השערים באיטליה, יש 27 שערי ליגה - שישה יותר מרומלו לוקאקו.
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו חוגג
כריסטיאנו רונאלדו חוגג
כריסטיאנו רונאלדו חוגג
(צילום: רויטרס)
אטאלנטה כאמור לא הצליחה לנצח בחוץ את סאסואולו, סיימה ב-1:1 ושלחה את הנראזורי לחגוג. החבורה של גספריני נותרה ב-10 שחקנים כבר בפתיחה בעקבות אדום ישיר שספג השוער פיירלואיג'י גוליני (25), אבל עדיין ירדה להפסקה ביתרון משער של רובין גוסנס (32).
בהמשך דומינקו ברארדי השווה בפנדל (52) והמארחת כמעט השלימה מהפך אבל השער של מנואל לוקאטלי נפסל (64). מרלון השאיר את סאסואולו גם כן ב-10 שחקנים ולואיס מוריאל קיבל הזדמנות להחזיר את היתרון לאורחת מהנקודה הלבנה, אבל בעט רע והחמיץ את הפנדל.
4 צפייה בגלריה
מוריאל מחמיץ את הפנדל
מוריאל מחמיץ את הפנדל
מוריאל מחמיץ את הפנדל
(צילום: גטי אימג'ס)
נאפולי ספגה בדקה ה-94 ואיבדה נקודות חשובות במאבק על המקום בצ'מפיונס. ויקטור אוסימן הבקיע ראשון (13), אבל ניהתאן נאנדז קבע 1:1 בתוספת הזמן. הקבוצה של גאטוזו מדורגת במקום הרביעי עם 67 נקודות, רק אחת יותר מיובנטוס החמישית.
לאציו סיפקה עוד משחק רב שערים, ניצחה 3:4 את גנואה ושמרה על סיכוי להגיע בכל זאת לליגת האלופות. חואקין קוראה השלים צמד (30 ו-56), צי'רו אימובילה (43 בפנדל) ולואיס אלברטו (43) הוסיפו. עצמי של אדם מארושיץ' (47), פנדל של ג'יאנלוקה סקמאקה (80) ושער של אלדור שומורודוב (81) לא הספיקו לאורחת.
רודריגו פלאסיו בן ה-39 חגג את השלושער הראשון שלו בליגה האיטלקית. חלוץ בולוניה הצטיין ב-3:3 מול פיורנטינה. דושאן ולאחוביץ' הלוהט סגר צמד בצד השני וג'אקומו בונאבנטורה הבקיע גם כן.