קיאן פרינס היה כדורגלן בקבוצת הנוער של קווינס פארק ריינג'ס, כשנדקר למוות ב-18 במאי 2006 מחוץ לבית הספר בו למד בלונדון בזמן שניסה להפריד בין צדדים בקטטה. היום מציינים 15 שנה למקרה שזעזע את אנגליה ומי שבחרו בדרך הנצחה מיוחדת ומרגשת הם יוצרי "פיפ"א 21".
דמותו של פרינס שהלך לעולמו בגיל 15 בלבד, צורפה למשחק הווידאו הפופולרי ושם הוא מופיע כשחקן מן המניין בסגל של ק.פ.ר. "קיאן פרינס חוזר לחיים ככדורגלן מקצועני כמו שהוא אמור היה להיות", צייצו במועדון ששיתף פעולה עם היוזמה.
3 צפייה בגלריה
קיאן פרינס
קיאן פרינס
קיאן פרינס בפיפ"א 21
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
קיאן פרינס
קיאן פרינס
(צילום: רויטרס)
בחברת EA השתמשו בתמונות שונות של פרינס, על מנת ליצור דמות וירטואלית שתשקף כיצד אמור היה להיראות כיום ככדורגלן בן 30. ההחלטה לבחור בפיפ"א כדי להנציחו אינה מקרית. אביו של פרינס סיפר בעבר כי בנו היה חובב של משחק הכדורגל הפופולרי ונהג להתבדח עם חבריו ולדבר על היום בו יופיע בעצמו במשחק.
אביו של הכדורגלן המנוח, מארק פרינס, שהיה בעברו מתאגרף, גם הקים בשנת 2007 את "קרן קיאן פרינס", ששמה לעצמה למטרה להילחם בתופעות של אלימות בין בני נוער. בשנת 2019 החליטו בק.פ.ר לשנות את שמו של האצטדיון הביתי שלהם מלופטוס רואד לאצטדיון קרן קיאן פרינס.
3 צפייה בגלריה
קיאן פרינס
קיאן פרינס
קיאן פרינס. לא שכחו אותו
(צילום: רויטרס)
לס פרדיננד, כוכב העבר והמנהל המקצועי של הקבוצה כיום, התייחס לסוגיה: "הרבה מאוד בני נוער ייחשפו לסיפור בעקבות העובדה שהוא יהיה חלק מהמשחק. תהיה להם הזדמנות לחשוב לא רק על אובדן החיים המיותר, אלא גם על ההתמודדות של משפחתו. אם אדם אחד יחליט לשים את הסכין בצד בעקבות המעשה הזה, אז עשינו את שלנו".