עיריית אודינה דחתה את בקשתו של נשיא התאחדות הכדורגל האיטלקית (FIGC), גבריאלה גראבינה, שקיווה כי העיר תהיה בין נותני החסות של משחק ליגת האומות של איטליה מול ישראל שצפוי להתקיים ב-14 באוקטובר באצטדיון פריולי שנמצא בעיר. העירייה מסרה ל-"ANSA" כי היא החליטה שמתן חסות למשחק "יהיה מפלג כי ישראל היא מדינה במלחמה".
"החסות ניתנת ליוזמות שאינן למטרות רווח וזה לא המקרה", הסבירו מטעם עיריית אודינה, "החרגות נבחנות לטובת אירועי צדקה בלבד, או במקרה שהאירועי מביא יוקרה ייחודית לתדמיתנו. הענקת החסות במקרה הזה הייתה עלולה ליצור פילוג וכתוצאה ממנו בעיות חברתיות".
1 צפייה בגלריה
אצטדיון פריולי
אצטדיון פריולי
ישראל תתארח שם ב-14 באוקטובר. אצטדיון פריולי
(צילום: Alessandro Sabattini/Getty Images)
חבר הסנאט מטעם מפלגת השלטון "האחים של איטליה" לוקה צ'יריאני אמר שההחלטה של ​​ראש עיריית אודינה אלברטו פליצ'ה דה טוני הייתה "שגויה". "ספורט ופוליטיקה צריכים להישאר שני דברים נפרדים, בין השאר בגלל שהנבחרת הלאומית מייצגת את כל הישראלים, בלי קשר לביקורת שלכל אחד מאיתנו יכולה להיות על הממשלה שלהם", הוסיף.
"מבחינתי, אעשה כל שביכולתי כדי להיות נוכח באיצטדיון פריולי ביום המשחק, גם כדי לעודד את איטליה וגם כדי להביע את הזיקה שלי לעם הישראלי", סיכם צ'יריאני.
ישראל תשחק בבית 2 של דרג 1 בליגת האומות מול איטליה, בלגיה וצרפת - שלוש מהנחברות הטובות ביבשת. את הקמפיין היא תפתח ב-6 בספטמבר עם משחק חוץ מול בלגיה.
הפינה השבועית "יא אללה"
(צילום: ירון ברנר )