אוהדי ארגנטינה בישראל בטירוף
(צילום: בראל אפריים, משי בן עמי)
כדורגל, כמו שכולנו הספקנו להבין בחודש האחרון, הוא לא רק משחק עבור תושבי דרום אמריקה, בטח במדינות כמו ברזיל או ארגנטינה. עבורם זה דת, משהו שאפשר לסגוד לו. הסיפור הבא ממחיש זאת בצורה הטובה ביותר.
מאז שארגנטינה ניצחה את צרפת בגמר המונדיאל והניפה את גביע העולם בפעם השלישית - והראשונה מזה 36 שנה - המדינה בטירוף חושים. בכל פינה. הגיבור הגדול של כולם הוא, איך לא, לאו מסי - שבמונדיאל האחרון בקריירה (כך לפחות הבטיח) החזיר את הגביע לאלביסלסטה לראשונה מאז 1986.
2 צפייה בגלריה
ארגנטינה חוגגת
ארגנטינה חוגגת
אין עוד מלבדו. מסי
(צילום: AP)
עד כמה מסי השפיע על תושבי ארגנטינה? המון, ולא רק בכל הקשור לכדורגל. משרד הפנים במחוז סנטה פה חשף השבוע עובדה מעניינת: אחד מכל 70 תינוקות שנולדו מאז הזכייה של ארגנטינה במונדיאל נקרא ליונל או ליונלה - על שמו של מסי כמובן.
מריאנו גאלבס, מנהל הרישום האזרחי של סנטה פה, סיפר כי "גם חבריו של מסי, כמו חוליאן (אלבארס) ואמיליאנו (מרטינס) זוכים לפופולריות בכל הקשור לשמות של ילדים".
2 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ארגנטינה עם שלט של מסי - בואנוס איירס
אוהדי נבחרת ארגנטינה עם שלט של מסי - בואנוס איירס
כולם בארגנטינה יודעים מי הגיבור הלאומי החדש
(צילום: AFP)
וכמובן שהמקרה הזו לא שונה בערים אחרות בארגנטינה, כמו בואנוס איירס או רוסאריו, בה נולד מסי בעצמו. אגב, למי שלא יודע, גם ליונל מסי קרוי על שם מישהו מפורסם - הזמר ליונל ריצ'י. אמו של מסי, סיליה קוצ'יטיני, סיפרה לא פעם כי הייתה מעריצה ענקית של הזמר האמריקאי. כשהייתה בהריון ב-1987, החליטה קוצ'יטיני לקרוא לתינוקה שזה עתה נולד על שמו של ריצ'י. כך קיבל מסי את השם הייחודי.

הפוסט הוויראלי והגביע "המזויף"

מכל השיאים שלאו מסי שבר בחייו, כנראה שהשיא הזה לא בדיוק עמד בראש מעיניו, אבל גם הפוסט הוויראלי בתולדות האינסטגרם זה הישג לא רע. וזה שהעלה אלוף העולם הטרי אחרי הזכייה של ארגנטינה במונדיאל חצה כבר מזמן את רף ה-74 מיליון לייקים - ושבר את השיא ברשת החברתית הפופולרית. מסי הדיח מהפסגה פוסט שבו צילום של ביצה, שהפך לתופעה עולמית ב-2019 וזכה ליותר מ-55 מיליון לייקים.
רק שכעת חשפו בארגנטינה שהתמונה המדוברת של מסי - היא עם גביע עולמי "מזויף". על מה ולמה? הגביע שהחזיק מסי היה למעשה העתק בעבודת יד שזוג אוהדי ארגנטינה מבואנוס איירס יצרו ולקחו לקטאר כקמע.
בתוך האופוריה מהניצחון הגדול, הגביע המועתק מצא את דרכו מהיציע אל המגרש והסתיים בידיו של מסי. קפטן ארגנטינה הציג את ה"זיוף" במשך כמה דקות מבלי להבין שזה לא הסרוויס שנמסר לו על מנשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, בסיום המשחק. חברו לנבחרת, אנחל די מריה, הסביר לו על כך בזמן ששחקני ארגנטינה עדיין חגגו על המגרש.
לא מעט גולשים, לעומת זאת, לא לקחו את התקרית בהומור והאשימו את צמד המעריצים שההעתק שלהם מצא את דרכו לידיו של מסי ובכך "הרסו" את התמונות האייקוניות.