בלילה שבין שני לשלישי (שעון ישראל) ייפתחו משחקי בית 4 בקופה אמריקה, ואת רוב העניין תמשוך ברזיל הלחוצה, שחוטפת ביקורות מבית ומחוץ ותצא לדרך מול קוסטה ריקה בלוס־אנג'לס (04:00). יכול להיות שמי שמחפש כדורגל משוחרר יותר של נבחרת התקפית, צבעונית, בכושר נפלא ועם שחקנים איכותיים, צריך להישאר באותו הבית אבל להעיף מבט דווקא ליוסטון, שם קולומביה תשחק נגד פרגוואי (01:00).
"מגדלי הקפה" לא הגיעו למונדיאל האחרון, והנבחרת המלהיבה של העשור הקודם, עם חאמס רודריגס, ראדמל פלקאו וחואן קוואדראדו, כבר נשכחה. קולומביה שקעה בים של בינוניות, כשההתאחדות לא מאתרת יורש ראוי למאמן הארגנטינאי המעולה חוסה פקרמן, שבמשך קרוב לשבע שנים טיפח את השחקנים והחזיר את הכבוד לנבחרת שדהתה מאחורי הגדולות של היבשת. מאמנים מקומיים, וגם הפורטוגלי המוערך קרלוס קיירוש, לא עמדו בסטנדרטים.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת קולומביה חוגגים
שחקני נבחרת קולומביה חוגגים
בכושר נפלא. שחקני נבחרת קולומביה חוגגים
(צילום: Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)
ב־24 בספטמבר 2022, לפני קרוב לשנתיים, נסטור לורנסו קיבל את התפקיד. לא מאמן בעל שם, רוב הזמן היה בצוותים מקצועיים שונים בתפקיד מסייע ולא ראשי, אבל עם יתרון ייחודי: לאורך שנים רבות, לורנסו שימש כעוזרו של פקרמן בנבחרת ארגנטינה וקולומביה. ומסתבר שהארגנטינאי למד את הקסמים של פקרמן. קולומביה מגיעה לקופה עם רצף של 23 משחקים ללא הפסד, 20 מהם תחת לורנסו שטרם ירד מנוצח. היא הפסידה לאחרונה לפני 28 חודשים, 1:0 לארגנטינה במוקדמות המונדיאל, ומאז היא על 18 ניצחונות (שמונה מהם רצופים) וחמש תוצאות תיקו. בין השאר, במהלך התקופה הזו היא השיגה 0:2 בחוץ על גרמניה, 1:2 מול ברזיל ו־0:1 יוקרתי על ספרד. את ההכנה לטורניר היא סיימה ב־1:5 אכזרי על המארחת ארה"ב, ועוד 0:3 נגד בוליביה.
במקום ה־3־3־4 שלא עבד לנבחרת, לורנסו נתן יותר חופש לרביעייה הקדמית, מתוך ידיעה שהרכיב קישור מרכזי מבטון שנותן את הביטחון. חפרסון לרמה מקריסטל פאלאס הוא העוגן של הנבחרת, ובעזרת קשר נוסף, בדרך כלל מטאוס אוריבה הוותיק (משחק באל־סאד הקטארית), הם שולטים בקצב ומאפשרים את השטף. מי שתפס את מקומו של פלקאו כמוציא לפועל הוא לואיס דיאס מליברפול, אבל יש שם אחר שחשוב לדבר עליו לעומק. כזה שכבר הזכרנו.
אחרי השואו במונדיאל 2014, חאמס נעלם. הוא הפך לרכש כושל של ריאל מדריד, לא הצליח גם בבאיירן מינכן, הידרדר עד קטאר ויוון, עבר פציעות ומשחק כיום בסאו פאולו הברזילאית. עכשיו הוא הקפטן, עם 100 הופעות בינלאומיות בדיוק, והנבחרת מוציאה ממנו את המיטב, ממש כמו לפני עשור. בניגוד לקבוצות בהן שיחק (עבר בעשר מדינות שונות), קולומביה מקבלת את חאמס החד והמחויב, שחקן נבחרת קלאסי. אחרי הקופה הוא כנראה יחזור לגודל טבעי.
2 צפייה בגלריה
חאמס רודריגס
חאמס רודריגס
שחקן נבחרת קלאסי. חאמס
(צילום: Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)
רגע לפני גיל 33, חאמס הוא נער הפוסטר של הפספוסים הגדולים בכדורגל, וכבר לא יוכל לתקן זאת, אבל זכייה בקופה תהפוך את הקריירה שלו למשהו אחר לגמרי. וקולומביה הולכת על זה בכל הכוח.
אוהדי פורטוגל וטורקיה תקועים בתחנת הרכבת
(באדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 01:30, 23.06.24