החגיגות של שחקני ברצלונה אמש (שבת) לאחר ה-0:1 הדרמטי בחוץ על סוסיאדד היו יותר בגדר נשימה לרווחה. האלופה הייתה בדרך לאיבוד נקודות שני ברציפות לאחר ההפסד בקלאסיקו במחזור הקודם, אך שער ניצחון של רונאלד אראוחו בדקה ה-92 סידר שלוש נקודות יקרות לקבוצה של צ'אבי, שעדיין רחוקה ארבע נקודות מפסגת הליגה הספרדית.
הנגיחה החשובה של אראוחו הייתה שער הניצחון המאוחר ביותר של ברצלונה ב-13 החודשים האחרונים, מאז רוברט לבנדובסקי, שעשה זאת באוקטובר 2022 נגד ולנסיה. הקטלאנים התקרבו בכך עד כדי נקודה מריאל מדריד, שתשחק הערב (22:00) בביתה נגד ראיו וייקאנו ותוכל לחזור לפסגה אם תנצח.
2 צפייה בגלריה
ז'ואו פליקס
ז'ואו פליקס
לא אהב את החילוף. ז'ואו פליקס
(צילום: Manuel Serrano Arce/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאוכזב מהיכולת, שמח על הניצחון צ'אבי
(EPA/Juan Herrero)
צפו בתקציר הניצחון של ברצלונה על סוסיאדד
(ONE)
על אף הניצחון, האכזבה בברצלונה מההפסד לריאל בשבוע שעבר עדיין מורגשת. שחקנים בבארסה שלחו עקיצה מרירה כלפי הבלאנקוס לאחר המשחק: "אם הם היו אלה שמנצחים פה אחרי משחק כזה, הם בטח היו קוראים לזה ניצחון גדול". האמירה הזו כוונה לעבר היריבה הגדולה, אבל בעצם טמנה בחובה הבעת אכזבה מהיכולת החלשה שגילו השחקנים של צ'אבי.
בברצלונה מאוכזבים מאיך שנראו כל השחקנים מלבד אראוחו, שהציל כאמור את המשחק עבור קבוצתו, ופדרי. ז'ואאו פליקס, שהציג יכולת מצוינת מיד כשהגיע, ספג ביקורת. ב'ספורט' נכתב: "נראה שצ'אבי מצא את העמדה הנכונה עבורו, אבל האפקטיביות של ז'ואאו פליקס צנחה בשבועות האחרונים. הפורטוגלי סובל מכך שברצלונה לא משחקת איתו באותה צורה כמו שהיה באתלטיקו מדריד, שם היו לו הרבה יותר מרחב. אתמול ניכר עליו שהוא לא אהב את העובדה שהוחלף".
המאמן, צ'אבי, התייחס למשחק אתמול: "בשבוע שעבר הגיע לנו לנצח והפסדנו, והיום הגיע לנו להפסיד - וניצחנו. נראינו לא טוב היום, יצרנו מעט מצבי הבקעה. ניכר היה שלא הרגשנו בנוח, אבל הניצחון הזה חשוב מאוד. אני מרוצה כי ההפסד בקלאסיקו השפיע עלינו הרבה יותר משחשבתי. 25 הדקות הראשונות היום היו בלתי מתקבלות על הדעת. אבל זה הכדורגל ואלה שלוש נקודות יקרות".
עוד אמר צ'אבי: "שיחקנו רע, חשוב שתהיה לנו ביקורת עצמית. בהפסקת מחצית שאלתי את כל השחקנים אם הם עייפים, כי רמת האינטנסיביות הייתה מתחת לכל ביקורת. מצד שני, מדובר במגרש מאוד קשה ומעט מאוד קבוצות יקחו כאן נקודות".