שביעות רצון בברצלונה לאחר החזרה למסלול הניצחונות עם ה-0:1 הקשה אתמול (שבת) על סביליה. האלופה נהנתה משער עצמי של סרחיו ראמוס, שדחק את הכדור לשער הלא נכון לאחר נגיחת רוחב של לאמין ימאל הצעיר - ועלתה זמנית למקום הראשון, לפחות עד המשחק בין ג'ירונה לריאל מדריד.
זה היה ניצחונה ה-12 של ברצלונה על סביליה מתוך 16 המפגשים האחרונים ביניהן, כאשר בכל אותם 16 משחקים בארסה לא הפסידה לאנדלוסים - שלא ניצחו את הקטלאנים מאז ה-1:2 באוקטובר 2015. בנוסף, הייתה זו הפעם השנייה בלבד מאז תחילת המילניום הנוכחי שהבלאוגרנה יצאה עם ניצחון 0:1 בליגה הספרדית בזכות שער עצמי. הפעם הקודמת הייתה באפריל 2007 נגד מאיורקה, משער עצמי של פרננדו נבארו.
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
שבע רצון. צ'אבי
(EPA/Enric Fontcuberta)
"יצרנו הרבה מצבי הבקעה, אבל בכל זאת התקשינו מאוד", אמר בסיום מאמן המנצחת, צ'אבי. "היינו צריכים להבקיע מוקדם יותר, אבל לסביליה יש שחקנים קשוחים. הגענו לשלושת המשחקים האחרונים אחרי שניצחנו פעמיים 0:5 וכנראה שחשבנו שדברים יבואו לנו בקלות, אבל זה לא מה שקרה. במשחק נגד מאיורקה (2:2) לא היינו שליליים כמו נגד סלטה (2:3 אחרי פיגור 2:0), אבל לא היינו מספיק תכליתיים ועשינו טעויות בהגנה. היום ההרגשה יותר טובה".
מה שהעיב על הניצחון הייתה הפציעה של ראפיניה, שנאלץ לצאת מהמשחק כבר בדקה ה-37 כאשר פרמין לופז הצעיר נכנס במקומו. בברצלונה חוששים כי הברזילאי עלול להחמיץ את הקלאסיקו מול ריאל מדריד, שייערך בעוד חודש. "אנחנו מקווים שהוא יתאושש עד שנחזור מפגרת הנבחרות באמצע אוקטובר", התייחס צ'אבי לפציעה של שחקנו. "בשביל זה אנחנו משתמשים ברוטציה רחבה - כדי להימנע ממקרים כאלה. כשאנחנו מפסידים אז נשמעים ביקורות על זה".
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה ראפיניה
שחקן ברצלונה ראפיניה
יפסיד את הקלאסיקו? ראפיניה
(REUTERS/Albert Gea)
צפו בתקציר: שער עצמי של סרחיו ראמוס העניק לברצלונה 0:1 על סביליה
(ONE)
בצד השני, הגיבור הטרגי של המשחק הוא סרחיו ראמוס הוותיק, שהבקיע את שער הניצחון של היריבה. זה השער העצמי השלישי של הבלם הוותיק לאורך הקריירה שלו בלה-ליגה, כאשר שתי הפעמים הקודמות קרו במדי ריאל מדריד - וזה קרה נגד סביליה, קבוצתו הנוכחית.
"אלה דברים שקורים", הגן צ'אבי על מי שהיה יריב מר בשבילו כשהשניים שיחקו - האחד בברצלונה והשני בריאל מדריד. "הוא צריך להמשיך הלאה. אני חושב שהיה לו משחק טוב, הוא שחקן נהדר. היה לו מזל רע באותו מהלך, אבל הוא עדיין מהשורה הראשונה". גם מאמנו של ראמוס בסביליה עמד מאחורי הבלם: "הוא ניסה להגן, אבל למרבה הצער הכדור לא פגע לו ברגל כפי שהוא רצה".