על רקע הדיווחים בשבדיה שקשרו את קיליאן אמבאפה לפרשת אונס, דיבר היום (שישי) מאמן ריאל מדריד, קרלו אנצ'לוטי, במסיבת עיתונאים לקראת משחקם של הבלאנקוס מחר (שבת, 22:00) נגד סלטה ויגו במסגרת הליגה הספרדית. בין השאר, התייחס האיטלקי לסערה סביב כוכבו הצרפתי.
אנצ'לוטי נשאל האם הוא דיבר עם אמבאפה על הפרשה: "אני מדבר עם השחקנים שלי בכל יום. נכון לעכשיו הכל דיבורים והשערות. הוא נראה לי בסדר גמור, מרוצה. אני לא רואה שזה משפיע עליו בשום צורה. יש בו הרבה תשוקה לעזור לקבוצה. אני לא כאן כדי לדבר על ספקולציות, אני מרוכז בעבודה שלי".
2 צפייה בגלריה
קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי
לא רואה כי המצב משפיע על אמבאפה. קרלו אנצ'לוטי
(צילום: JAIME REINA / AFP)
על מצבו המנטלי והפיזי של החלוץ, שכזכור לא שיחק בשני משחקיה של נבחרת צרפת כדי להחלים מפציעה ממנה סבל: "הוא במאה אחוז כשירות. הוא במצב טוב מאוד וזה תענוג לעבוד איתו".
בנוסף, אנצ'לוטי נשאל אם ידע על הנסיעה של אמבאפה לשבדיה: "בימי החופש של השחקנים אני חושב שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים. הם לא צריכים לבקש ממני רשות. ביום החופשי שלי אני נסעתי ללונדון. אני לא מחזיק בסוכנות נסיעות ומארגן לשחקנים את הטיולים".

התגלגלות הפרשה

מאז שפורסם הדיווח הראשוני סביב אמבאפה הפרשה הזו אינה יורדת מהכותרות. תחילה פורסם בתקשורת השבדית כי המשטרה המקומית פתחה בחקירה לאחר שאישה התלוננה על אונס שכביכול התבצע במלון בו לנו כוכב ריאל מדריד ופמלייתו, ולאחר מכן דווח באתר השבדי "אקספרסן" כי אמבאפה בעצמו הוא אחד החשודים, ואף הוסיפו ציטוטים מטעם גורמים במשטרת שטוקהולם.
אתמול דווח ב"לה פריזיאן" כי קיליאן אמבאפה קיים, לכאורה, יחסים "בהסכמה" עם צעירה שפגש בשטוקהולם, עמה הוא החליף הודעות טקסט מאוחר יותר בטלפון, כששניהם דיברו בטון חיובי על המפגש.
2 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
הפרשה לא יורדת מהכותרות. אמבאפה
(צילום: AP Photo/Francisco Ubilla,)
לפי אותו פרסום ביומון הצרפתי הנחשב, המפגש התרחש במלון היוקרתי "בנק הוטל", לשם חזר כוכב ריאל מדריד ממסיבה במועדון לילה. באותה מסיבה נכח גם שחקן באייר לברקוזן, נורדי מוקיילה, חברו הטוב של אמבאפה. ב"לה פריזיאן" נטען, בין השאר, כי מוקיילה היה זה ששכנע את אמבאפה לצאת לנסיעה לשטוקהולם.
התובעים השבדים הבהירו ביום שני כי על פי "דו"ח פלילי" שהוגש למשטרה, האירוע הנחקר התרחש ביום חמישי. לפי הפרסומים המשטרה נראתה מבקרת ביום שני במלון בו שהה אמבאפה, כאשר שוטרים עזבו מאוחר יותר עם תיקים. דיווח אחד ציין כי הם לקחו בגדים מהמלון כראיה.
ביום רביעי מסר מקורבו של אמבאפה כי "על מנת לשים קץ להרס השיטתי הזה של תדמיתו, יינקטו כל הפעולות המשפטיות הנדרשות כדי לבסס מחדש את האמת ולרדוף אחרי כל אדם או כלי תקשורת המעורבים בהטרדה המוסרית וההשמצה שממנה סובל קיליאן אמבאפה שוב ושוב".
עורכת הדין של אמבאפה מארי-אליקס קאנו-ברנאר הגיבה להאשמות: "הוגשה תלונה שלא מייצגת את האמת ולא מוכיחה כלום ואני לא יודעת אפילו אם התלונה היא נגדו. הוא מעולם לא היה חשוף לסיטואציה שבה הוא היה נתון לסכנה. קיליאן רגוע והתאמן היום כרגיל כי הוא יודע ששום דבר ממה שפורסם אינו נוגע אליו". היא גם הצהירה על כוונתה להגיב עם תביעת דיבה.