הלחץ על מנג'ר מנצ'סטר יונייטד, אריק טן האח, נמשך גם אחרי ה-3:3 הדרמטי אתמול (חמישי) בדרגאו מול פורטו בליגה האירופית. יונייטד הוליכה 0:2 כבר בדקה ה-20, אבל ראתה את הפורטוגלים מבצעים מהפך מרשים. שער של הארי מגווייר בתוך תוספת הזמן חילץ לה נקודה, אבל לא הצליח להוסיף שקט למועדון.
למעשה טן האח מוצא את עצמו בתקופה הקשה ביותר מאז הגיע לאולד טראפורד. השאלות לגבי עתידו של ההולנדי הולכות ומתגברות - ובצהובונים האנגלים עדיין בטוחים כי ימיו במועדון ספורים. "תשפטו אותנו בסוף העונה, לא ברגע זה", ביקש טן האח בסיום המשחק. "אנחנו נמצאים בתהליך, ונשתפר. הגענו לשני גמרים בשתי העונות האחרונות, ואנחנו נמשיך להילחם".
3 צפייה בגלריה
טן האח
טן האח
הלחץ גדל וגדל. טן האח
(צילום: Octavio Passos/Getty Images)
עם כל הכבוד לסיסמאות של טן האח, המספרים מספרים סיפור אחר - ובעיקר חושפים את משחק ההגנה החלש של השדים האדומים: מאז הגעתו של ההולנדי ב-2022, יונייטד ספגה שלושה שערים או יותר ב-24 משחקים - יותר מכל קבוצה אחרת בפרמייר-ליג.
המצב באירופה מביך לא פחות: בחמשת המשחקים האחרונים במסגרת אירופית, יונייטד לא ניצחה - וזאת למרות שהובילה ביתרון של שני שערים בשלושה מהם. למעשה, בארבעת המפגשים האחרונים בהם הקבוצה הובילה ביתרון של שני שערים באירופה, היא לא הצליחה לנצח. אולי בשל כך ב"סאן" הבריטי טענו הבוקר באופן נחרץ: "יש לטן האח עוד משחק אחד להציל את הג'וב שלו".
3 צפייה בגלריה
גראנצ'ו
גראנצ'ו
מה יהיה הסוף? גרנאצ'ו
(צילום: AP Photo/Luis Vieira)
מי שדווקא מאמין בכך שטן האח ימשיך לעמוד על הקווים של מנצ'סטר יונייטד בזמן הקרוב הוא הכתב הבכיר של ESPN, מארק אוגדן, שטוען כי זה יקרה רק בשל שיקולים כלכליים. "אני אופתע אם יפטרו אותו", אמר אוגדן. "המועדון מקווה שהוא יצליח להפוך את המצב, אבל ברור שהוא הולך על חבל דק".
הביקורת על טן האח אינה מתמקדת רק בתוצאות, אלא גם ביחסיו עם השחקנים. לפי דיווחים שונים, נראה כי חסרה כימיה בין המאמן לשחקניו. "זה נראה כאילו השחקנים יוצאים משיעור מתמטיקה עם מורה שהם לא אוהבים, כולם מבולבלים", תיאר אוגדן את האווירה בקבוצה. אתמול, למשל, הוא החליף בהפסקה באופן מפתיע את מרקוס רשפורד, שכבש את השער הראשון והיה נהדר. "הייתי צריך לבצע רוטציה", הסביר.
3 צפייה בגלריה
ראשפורד
ראשפורד
מדוע הוא הוחלף? רשפורד
(צילום: REUTERS/Pedro Nunes)
המבחן הקרוב של טן האח יהיה ביום ראשון במשחק חוץ מול אסטון וילה, שמגיעה לאחר ניצחון מרשים על באיירן מינכן בליגת האלופות. אם יונייטד תמעד, זה יהיה ההפסד הרביעי שלה בשבעה משחקי ליגה - נתון שעלול להגביר את הלחץ על המאמן ההולנדי.
בינתיים, טן האח מנסה לשדר אופטימיות ומדגיש את האווירה הטובה בקבוצה: "אתם רואים את החיבור בין הצוות לשחקנים. הם מאוחדים, יש להם רוח לחימה והם רוצים להשיג דברים". השאלה הגדולה היא האם זה יספיק כדי להציל את עונתה של יונייטד, ובעיקר את משרתו של טן האח?