מנצ'סטר יונייטד החתימה החתימה היום (חמישי) את הבלם הצרפתי בן ה-18 לני יורו על חוזה לחמש עונות עם אופציה לעונה נוספת, זאת לאחר ששילמה 62 מיליון אירו ליל, כשהסכום עשוי לגדול ל-70 מיליון אירו לאחר הבונוסים.
יורו, שערך את הופעת הבכורה שלו בליל בגיל 16, נחשב לכישרון ענק, והוא היה מבוקש מאוד בריאל מדריד ובפ.ס.ז', כשגם ליברפול התעניינה בו. הוא רשם 32 הופעות ליגה בעונה החולפת וסייע לליל לסיים במקום הרביעי, שהקנה לה את הכרטיס לליגת האלופות.
4 צפייה בגלריה
יורו
יורו
יונייטד ניצחה את ריאל ופ.ס.ז'. יורו חותם לצד המאמן אריק טן האח
(צילום: מנצ'סטר יונייטד)
"לחתום במועדון עם השאפתנות של מנצ'סטר יונייטד בשלב מוקדם כל כך בקריירה שלי זה כבוד מדהים", אמר יורו, "מאז השיחות הראשונות שלי עם המועדון, הם הציבו תוכנית ברורה לאיך אני יכול להתפתח במנצ'סטר כחלק מהפרויקט המרגש הזה, והפגינו אכפתיות רבה עבורי ועבור משפחתי.
"אני מכיר את ההיסטוריה של שחקנים צעירים במנצ'סטר יונייטד ומרגיש שזה יכול להיות המקום המושלם למצות את הפוטנציאל שלי ולהגשים את השאיפות שלי, יחד עם חבריי החדשים לקבוצה. אני לא יכול לחכות להתחיל".

סיטי החתימה עוד כישרון גדול

אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי, השלימה היום את החתמתו של סאביניו, שחקן הכנף של נבחרת ברזיל, תמורת 40 מיליון אירו. הכישרון בן ה-20 חתם על חוזה לחמש שנים אצל הקבוצה של פפ גווארדיולה, אליה עבר מטרואה, שאף היא בבעלות של "סיטי פוטבול גרופ".
סאביניו - הידוע גם כסאביו - פרץ בעונה החולפת, אותה העביר בהשאלה לג'ירונה הספרדית, קבוצה נוספת שנמצאת בבעלות של "סיטי פוטבול גרופ". עם 11 שערים ו-10 בישולים, הוא היה אחד השחקנים הבולטים בליגה הספרדית, וסייע לקבוצתו לעלות לליגת האלופות.
4 צפייה בגלריה
סאביניו
סאביניו
פרץ בעונה החולפת. סאביניו
(צילום: מנצ'סטר סיטי)
מלה מאסיה ועד הקמאפ נואו: הדרך של ימאל
(באדיבות one)
"אני כל כך שמח להצטרף למנצ'סטר סיטי, אלופת הפרמייר-ליג וזוכת גביע העולם למועדונים", אמר סאביניו לאחר החתימה, "כולם יודעים שזו הקבוצה הטובה בעולם כרגע, אז להיות כאן זה מאוד מרגש עבורי". הקיץ סאביניו היה חלק מהסגל של ברזיל לקופה אמריקה, ויש לו כבר שבע הופעות במדים הלאומיים.
"סאביניו הוא שחקן מאוד מרגש ואני חושב שהאוהדים באמת יהנו לצפות בו", אמר מנהל הכדורגל של סיטי, צ'יקי בגיריסטיין, "מה שהוא השיג בעונה שעברה בג'ירונה היה מדהים והוא כבר נבחרת ברזיל. יהיה לו תפקיד גדול עבור מנצ'סטר סיטי בעונה הקרובה ולאחר מכן".

למרות התנגדות ראש העיר: מארסיי רכשה את גרינווד

מארסיי החתימה היום את החלוץ מייסון גרינווד עד 2029, זאת לאחר ששילמה למנצ'סטר יונייטד 26 מיליון אירו, כשהסכום עשוי לגדול ל-31.6 מיליון אירו לאחר הבונוסים.
האנגלי בן ה-22, תוצר האקדמיה של יונייטד, היה בעבר אחד השחקנים הצעירים המלהיבים בעולם, אבל לא שיחק בקבוצת הפרמייר-ליג מאז ינואר 2022, ואת העונה החולפת העביר בחאטפה הספרדית. הסיבה היא האישומים שהיו נגדו, שכללו ניסיון אונס ותקיפה, שבוטלו בפברואר 2023.
4 צפייה בגלריה
גרינווד
גרינווד
יעד חדש. גרינווד
(צילום: מארסיי)
בעקבות הכוונה לבצע את העסקה, ספגה הקבוצה הצרפתית ביקורת קשה על ידי ראש עיריית מרסיי, בנואה פיאן, אך זה לא מנע ממנה להשלים אותה. "הערכים של מרסיי הם הכל חוץ מהדבר הזה" אמר פיאן. "מדובר באלימות שנעשתה נגד אשה, התמונות מהאירוע טלטלו אותי. מרסיי הוא יותר ממועדון. זו רוח, ואין מקום פה להתנהגות כזאת. אם העסקה תצא לפועל זאת תהיה טעות גדול".
גרינווד ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים עבור יונייטד ב-2019 כמחליף נגד פ.ס.ז' בליגת האלופות. הוא כבש 35 שערים ב-129 הופעות במדי השדים האודמים ואף רשם הופעה אחת במדי נבחרת אנגליה שלו ב-2020.גרינווד כבש 10 שערים ובישל שישה ב-36 הופעות כשחידש את הקריירה שלו בחטאפה בעונה שעברה. יונייטד, שאיחלה לו בהצלחה באתר שלה, תוכל להרוויח 50 אחוז ממכירה עתידית שלו.

אחד מכוכבי היורו חתם בליון

אחד ממלכי השערים של יורו 2024 וכוכב נבחרת גיאורגיה, ז'ורז' מיקאוטאדזה, חתם לחמש שנים בליון. החלוץ בן ה-23 הצטרף לקבוצה הצרפתית ממץ תמורת 18.5 מיליון אירו.
4 צפייה בגלריה
מיקאוטאדזה חוגג
מיקאוטאדזה חוגג
היורו סידר לו שדרוג. מיקאוטאדזה חוגג
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
את העונה החולפת פתח מיקאוטאדזה באיאקס, אבל אחרי שלא קיבל הזדמנות הוא חזר למץ בהשאלה בינואר ולהט בליגה הצרפתית הבכירה עם 13 שערים וארבעה בישולים ב-20 הופעות. בסיום העונה מץ מימשה עליו את האופציה ורכשה אותו ב-13 מיליון אירו, וכעת, כעבור פחות מחודש, מכרה אותו ברווח.
פורסם לראשונה: 20:57, 18.07.24