במהלך העונה שעברה כבר היה מי שקבע שרוברט לבנדובסקי נמצא אחרי שיאו, ואכן הוא סיים אותה ללא 20 שערי ליגה לפחות לראשונה מאז עונת 2014/15, כשנעצר על 19. אלא שהקיץ מינתה ברצלונה לתפקיד המאמן את האנזי פליק, תחתיו ידע לבנדובסקי הצלחה רבה בתקופה שלהם יחדיו בבאיירן מינכן (2019-2021), ולפתע החלוץ הפולני בן ה-36 שוב נראה בלתי ניתן לעצירה.
ברצלונה יצאה אתמול (ראשון) לפגרת הנבחרות עם 0:3 בחוץ על אלאבאס, שהחזיר את הפער בפסגה מהאלופה ריאל מדריד לשלוש נקודות. לבנדובסקי התכבד בכל שלושת השערים, והגיע ל-10 שערי ליגה כבר אחרי תשעה מחזורים (12 שערים ושני בישולים ב-11 הופעות בכל המסגרות).
1 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
10 שערי ליגה אחרי תשעה מחזורים. לבנדובסקי
(צילום: REUTERS/Vincent West)
שלושער אדיר ללבנדובסקי, 0:3 לבארסה באלאבס
(צפו בתקציר)
פליק נשאל על לבנדובסקי לאחר הניצחון בחבל הבאסקים, והודה שהכושר שלו מזכיר את תקופתם המשותפת בבאיירן מינכן. "כולם תמכו בו וחיפשו למסור לו", אמר הגרמני. "הוא אותו שחקן שאני זוכר מבאיירן מינכן, היחיד שאני מכיר, ברחבה הוא הטוב ביותר. הוא תמיד מוכן להבקיע". אגב, ללבנדובסקי עצמו יש 95 שערים ב-82 משחקים (!) תחת פליק.
לבנדובסקי עצמו סיפר: "אני מקבל מסירות טובות, אז קל יותר לכבוש שערים. שיחקנו טוב מאוד מההתחלה, עם גישה מאוד התקפית. אם אתה כובש שלושה שערים במחצית הראשונה, אתה יכול לשחק במחצית השנייה עם יותר שליטה. עבדנו טוב מאוד בקדם העונה. יש לנו קבוצה טובה מאוד. עם השחקנים האלה אנחנו יכולים לשחק יותר טוב ושיפרנו כל מה שהיה חסר לנו לפני כן. זה הכדורגל".
לאחר שלבנדובסקי חגג צמד ה-0:5 של ברצלונה על יאנג בויז בליגת האלופות ביום שלישי, פרשן TNT Sports ג'יימס הורנקאסל אמר שפליק "מצא דרך לשחרר" אותו לאחר שהוא התקשה בעונה שעברה. לכושר האדיר של החלוץ מצטרף גם השיפור החד של ראפיניה, שבישל אתמול את שני השערים הראשונים - ובכך הגיע לשישה שערים וחמישה בישולים ב-11 הופעות בכל המסגרות. ביחד עם לאמין ימאל, נראה שלברצלונה יש חוליית התקפה מפחידה.