עד לפני מספר שנים נחשב דלה עלי לאחד הכישרונות הגדולים של הפרמייר-ליג, כאשר רבים ניבאו לו עתיד מבטיח בטופ העולמי. עוד לפני שמלאו לו 19 הוא חתם לחמש וחצי שנים בטוטנהאם, ולקראת גיל 20 כבר זומן לנבחרת אנגליה. עם זאת, הדעיכה של הקשר ההתקפי הגיעה באופן די מהיר, כשהסתבך בשלל שערוריות. הוא עבר לאברטון, ממנה הושאל לבשיקטאש, שם השלים בעונה שעברה 13 משחקים בלבד כמאמנו אמר עליו שהוא "לא עומד בציפיות בכל הנוגע ליעילות". היום (חמישי) בריאיון לכדורגלן העבר גארי נוויל, הוא שיתף במעט התלאות שעבר כילד, כולל כמה סיפורים מסמרי שיער.
עלי חשף כי כשהיה בן 6 הוא הוטרד מינית בידי אמו של אחד מחבריו, נוסף לעדות הקשה הזו, הוא תיאר ילדות קשה במשפחה לא מתפקדת. "לא ממש דיברתי על מה שעברתי בילדות", אמר. "היו כמה תקריות שיכולות לגרום לאנשים קצת להבין אותי. בגיל 6, אמא של אחד מחבריי, שהייתה נמצאת הרבה בבית, הטרידה אותי מינית. אמא שלי הייתה אלכוהוליסטית. נשלחתי לאפריקה כדי ללמוד משמעת, ובגיל 7, אחרי שחזרתי, התחלתי לעשן. שנה לאחר מכן, כבר סחרתי בסמים".
1 צפייה בגלריה
דלה עלי
דלה עלי
"ניסיתי להיות הילד הכי טוב שאני יכול". עלי
(צילום: גטי אימג'ס)
אחרי תקופה קשה כילד, עלי סיפר כי בגיל 12 הוא אומץ בידי משפחה, שהייתה טובה אליו: "הם היו מדהימים. לא יכולתי לבקש אנשים טובים יותר שיעשו את מה שהם עשו עבורי. אם יש כאלה שנבראו בצלם אלוהים - זה האנשים האלה. הם עזרו לי המון וכשהתחלתי לחיות איתם, נפתחתי יותר ויותר בגלל שהרגשתי שאני עצמי. ניסיתי להיות הילד הכי טוב שאני יכול להיות בשבילם. הייתי איתם מגיל 12 עד 16, ואז כבר נהייתי כדורגלן מקצועי".
בנוסף, סיפר עלי על התמכרות שהייתה לו לכדורי שינה. לדבריו, כשחזר מטורקיה שהה במשך כחודש וחצי במוסד מיוחד, שם עבר תהליך גמילה: "זה קשה לדבר על זה, כי זה היה לא כל כך מזמן. פחדתי לדבר על זה והסתרתי את זה. כשחזרתי מטורקיה, גיליתי שאני צריך לעבור ניתוח. הייתי במקום לא טוב מבחינת נפשית והחלטתי שאני צריך לעבור למוסד כדי להתמודד עם ההתמכרות והמצב הנפשי ממנו אני סובל. הייתי בתוך מעגל רע. אברטון (אצלה הוא חתום) היו ממש טובים אליי ועזרו לי. עכשיו אני במקום הרבה יותר טוב. זו הייתה ההחלטה הטובה ביותר שעשיתי".
עוד סיפר עלי כי שקל לפרוש בגיל 24 לאחר שהמאמן ז'וזה מוריניו ניפה אותו מסגל טוטנהאם: "אני זוכר שזה שם אותי במקום מאוד רע. הבטתי במראה ותהיתי עם עצמי אם כדאי לי לפרוש. זה שבר לי את הלב שדבר כזה עבר לי בראש בגיל כל כך צעיר". על מאוריציו פוצ'טינו, שגם אימן אותו בטוטנהאם, אמר השחקן: "המאמן הטוב ביותר שעבדתי איתו בקריירה".

תמיכה מקיר לקיר

הריאיון החושפני של עלי הכה גלים באנגליה, וזכה לסיקור נרחב בכל כלי התקשורת במדינה. בטוטנהאם מיהרו להביע את תמיכתם בשחקן לשעבר. הארי קיין, ששיחק עם עלי גם בטוטנהאם וגם בנבחרת אנגליה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני גאה בדלי עלי על כך ששיתף את החוויה שלו ובניסיון שלו במטרה לעזור לאחרים".
שחקנה של הטרבליסטית הטרייה מנצ'סטר סיטי, קייל ווקר, שגם שיתף פעולה עם עלי בנבחרת אנגליה כתב: "הריאיון ממחיש פעם נוספת עד כמה האוהדים לא מכירים את הסיפור המלא וצריכים לזכור ששחקני כדורגל עלולים לעבור דברים קשים שאף אחד מאיתנו לא מסוגל לדמיין. אני מקווה שהפתיחות הזו תוכל לגרום לאנשים לנסות להקשיב לפני שהם שופטים".