בהופעת הבכורה שלו בקופה אמריקה, נבחרת קנדה עלתה הבוקר (שבת) לחצי הגמר. בדומה לאלופת העולם והיבשת ארגנטינה, אותה היא תפגוש במשחק הבא שלה (בין שלישי לרביעי, 3:00), גם היא עשתה השיגה את הכרטיס לארבע הגדולות רק לאחר דרמת פנדלים, כשבמקרה שלה היא ניצחה את ונצואלה 3:4 בדו קרב לאחר 1:1 בתום 90 דקות (בקופה אין הארכה עד לגמר).
החבורה של ג'סי מארש, שמונה למאמן נבחרת קנדה רק כחודש לפני הטורניר, עלתה ליתרון בטקסס כבר אחרי 13 דקות משער של ג'ייקוב שאפלבורג, שחגג עם חולצתו של חברו לנבחרת טייג'ון ביוקנן, אשר שבר את רגלו באימון. אך ונצואלה השוותה בדקה ה-64, כשסלומון רונדון, החלוץ בן ה-34 והכוכב הכי גדול של נבחרתו, הבקיע עם בעיטה כמעט מהחצי אחרי שזיהה שהשוער מקסים קרפו נמצא מחוץ לשערו, ובכך שיפר את מאזנו בטורניר לשלושה שערים ובישול (מעורב ישירות בשער בכל אחד ממשחקי נבחרתו הטורניר).
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת קנדה חוגגים
שחקני נבחרת קנדה חוגגים
הישג גדול. שחקני נבחרת קנדה חוגגים
(צילום: CHARLY TRIBALLEAU / AFP)
בפנדלים, אחרי שבשני מקרים נרשמו שתי החמצות רצופות, אחת של כל נבחרת, ויליקר אנחל לא הצליח להבקיע את הפנדל השישי של ונצואלה, ואיסמעל קונה המחליף עמד במשימה ושלח את נבחרתו לחצי הגמר.
קנדה וארגנטינה שיחקו ביחד בבית 1 של הטורניר ונפגשו במשחק הפתיחה שלו ב-21 ביוני, אז אלופת העולם ניצחה 0:2 משערים של חוליאן אלברס ומחליפו לאוטרו מרטינס.
טירוף: צפו בשדר הספרדי משתגע אחרי הגול
(באדיבות one)