החולצה עם המספר 10 נושאת הרבה מורשת עבור נבחרת ארגנטינה, שכן אגדות הכדורגל דייגו ארמנדו מראדונה ולאו מסי הובילו אותה לזכייה במונדיאל עם הספרה הזו על הגב שלהם. עם זאת, ייתכן שהם היו האחרונים לעשות זאת.
נשיא ההתאחדות הארגנטינאית, קלאודיו טאפיה, סיפר כי הוא מתכנן להוביל מהלך של הפרשת המספר כשכוכב אינטר מיאמי בן ה-36 יחליט לתלות את נעליו: "כמסי יפרוש, לא נאפשר יותר ללבוש את המספר 10 בנבחרת ארגנטינה, כהוקרה למה שהוא תרם. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למענו ולכבוד לו הוא ראוי".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
ה-10 האחרון של האלביסלטה? מסי
(Rodrigo Valle/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
מסי והגביע
מסי והגביע
מסי וגביע העולם האחרון של ארגנטינה
(צילום: AP)
בהתאחדות כבר ניסו להפריש את המספר 10 לאחר פרישתו של מראדונה - שהוביל את ארגנטינה לשתי זכיות, ב-1978 וב-1986 - אך פיפ"א לא אישרה את המהלך לפני מונדיאל 2002 כיוון כשהמספרים בסגל היו חייבים להיות מ-1 עד 23. מי שירש את החלוצה הוא אוראל אורטגה, ומאז הספיקו לשחק איתה גם פאבלו איימאר, חואן רומן ריקלמה, סרחיו אגוארו, חאבייר פאסטורה, אנחל קוראה, אבר באנגה, וכמובן מסי.
מסי הוביל את ארגנטינה לזכייה במונדיאל 2022, קופה אמריקה 2021, אולימפיאדת 2008 ובגביע "האלופים" החדש של ההתאחדות הדרום אמריקאית ואופ"א ב-2022. הוא הספיק לרשום במדי האלביסלטה 180 הופעות, במהלכן תרם 106 שערים ו-56 בישולים.
3 צפייה בגלריה
מעריצי מראדונה מחוץ לבית הנשיא
מעריצי מראדונה מחוץ לבית הנשיא
בהתאחדות כבר ניסו להפריש את המספר 10 לאחר פרישתו של מראדונה
(צילום: AFP)
בקיץ הקרוב ינסו מסי וארגנטינה לשמור על תואר אלופי היבשת, בקופה אמריקה שייער בארה"ב. עדיין לא ברור אם נזכה לראות את הפרעוש גם במונדיאל 2026, אז הוא יהיה כבר בן 39.