יורגן קלופ, המנג'ר המפורסם לשעבר של ליברפול, יצטרף לקבוצת רד בול בתפקיד חדש ומשמעותי. החל מה-1 בינואר 2025, קלופ ישמש כראש מחלקת הכדורגל הגלובלית של רד בול, במינוי הראשון שלו מאז עזב את תפקידו המוצלח בליברפול.
בתפקידו החדש, קלופ יפקח על רשת מועדוני הכדורגל הבינלאומית של רד בול. הוא לא יהיה מעורב בפעילות היומיומית של המועדונים, אלא יספק חזון אסטרטגי ויתמוך במנהלי הספורט של כל מועדון בקידום הפילוסופיה של רד בול. בנוסף, המאמן הגרמני בן ה-57 יתמוך במערך הסקאוטינג הגלובלי של הארגון ויתרום להכשרה ופיתוח של מאמנים. בקבוצת רד בול משחקות בין היתר ר.ב. לייפציג, רד בול זלצבורג וניו יורק רד בולס.
1 צפייה בגלריה
יורגן קלופ נפרד מליברפול
יורגן קלופ נפרד מליברפול
תפקיד חדש. יורגן קלופ
(PAUL ELLIS/AFP)
קלופ, שקריירת האימון שלו החלה במיינץ 05 בשנת 2001, הביע התרגשות לקראת האתגר החדש: "אחרי כמעט 25 שנים על הספסל במגרש, אני לא יכול להיות נרגש יותר להיות מעורב בפרויקט כזה. התפקיד אולי השתנה, אבל התשוקה שלי לכדורגל ולאנשים שעושים את המשחק למה שהוא לא השתנתה".
אוליבר מינצלאף, מנכ"ל הפרויקטים התאגידיים וההשקעות ברד בול, תיאר את המינוי כגדול ביותר בהיסטוריה של מעורבות רד בול בכדורגל: "אנחנו גאים מאוד בחתימה יוצאת הדופן הזו, שהיא ללא ספק החזקה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל של רד בול. יורגן קלופ הוא אחת הדמויות הגדולות והמשפיעות ביותר בכדורגל העולמי, עם כישורים וכריזמה יוצאי דופן". קלופ צפוי להיות מוצג רשמית במסיבת עיתונאים באמצע ינואר 2025.