ג'אני אינפנטינו נבחר מחדש לתפקיד נשיא פיפ"א עד שנת 2027, בקונגרס ה-73 של הארגון, שהתקיים היום (חמישי) בקיגאלי, בירת רואנדה. השוויצרי-איטלקי בן ה-52 ימשיך לכהונה נוספת ללא כל התנגדות מצד מועמד אחר.
מדובר בבחירה מחודשת ראשונה של אינפנטינו, מאז שתפס את מקומו של ספ בלאטר ב-2016. על פי התקנון של פיפ"א הוא יהיה זכאי להאריך את הכהונה שלו פעמיים נוספות, ב-2027 וב-2031.
1 צפייה בגלריה
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו בטקס The Best של פיפ"א
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו בטקס The Best של פיפ"א
הבטיח הגדלה של ההכנסות. אינפנטינו
(רויטרס)
כאמור, מדובר בבחירה פורמאלית בלבד מאחר שלא עמד מול הנשיא אף מועמד אחר, על אף שמספר אגודות החברות בפיפ"א, כמו הגרמנית, הנורגווית והשוודית, לא חסכו ממנו ביקורת בעבר, כמו למשל על כך שהציע לקיים מונדיאל כל שנתיים.
"הרשו לי להודות לכם", אמר אינפנטינו לאחר אישור הבחירה המחודשת שלו. "אלה שאוהבים אותי, אתם רבים, והמעטים ששונאים אותי – אני אוהב את כולכם. להיות נשיא של פיפ"א זה כבוד גדול וזכות גדולה אבל גם אחריות עצומה. אתם יכולים להמשיך ולסמוך על המחויביות שלי".
אינפנטינו הציג במהלך הכנס תחזית כלכלית כי פיפ"א עתידה להגדיל את הכנסותיה ל-11 מיליארד דולר עד 2026, בהשוואה ל-7.5 מיליון דולר בארבע השנים האחרונות.
אחת מהרפורמות הובלטות של אינפטינו מתייחסת לגביע העולם לגברים, שיגדל במסגרת מונדיאל צפון אמריקה מ-32 נבחרות ל-48. במונדיאל לנשים ישתתפו לראשונה 32 נבחרות.