כל עיתוני הספורט בעולם נפרדו הבוקר (שלישי) בפעם האחרונה מפרנץ בקנבאואר, מגדולי שחקני הכדורגל העולמי בכל הזמנים ומי שהלך לעולמו בגיל 78 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.
בקנבאואר, שהיה לא רק אגדת כדורגל, אלא שם שגור אצל כל חובב ספורט בעיקר בשנות ה-70 וה-80, עיצב את פני הענף וזכה לאורך הקריירה בשני מונדיאלים עם מערב גרמניה (כשחקן וכמאמן), שלושה גביעי אירופה לאלופות ופעמיים בכדור הזהב (1972 ו-1976).
12 צפייה בגלריה
בקנבאואר
בקנבאואר
פרידה אחרונה בעיתונות העולמית. בקנבאואר
( צילום: AP Photo/Kent Gilbert)
12 צפייה בגלריה
שער
שער
"כולנו רצינו להיות בקנבאואר": שער ה"מארקה"
12 צפייה בגלריה
שער
שער
"להתראות, קייזר": שער ה"מונדו דפורטיבו"
12 צפייה בגלריה
שער
שער
"הקייזר": שער ה-AD ההולנדי
12 צפייה בגלריה
שער
שער
"קייזר פרנץ": שער ה"ל'אקיפ"
בקנבאואר היה בלם פורץ דרך, שנחשב למי שיצר למעשה את התפקיד בצורתו המודרנית. הוא נתפס בתור המנהיג האולטימטיבי, האיש שמנווט מאחור ומחבר בין כל חלקי הקבוצה. הוא אחד מתשעה שחקנים בלבד שזכו במונדיאל וביורו לצד כדור הזהב. כמו כן, הוא האדם השלישי בלבד שיכול להתהדר בזכייה במונדיאל כשחקן וכמאמן (השניים האחרים: מריו זגאלו, שרק בסוף השבוע הלך לעולמו, ודידייה דשאן).
שערי העיתונים הבכירים, כאמור, חלקו כבוד אחרון לבקנבאואר - ועשו זאת בכותרות הראשיות. "להתראות, קייזר", הייתה הכותרת ב"מונדו דפורטיבו". ב"מארקה" כתבו: "כולנו רצינו להיות כמוהו". ב"ל'אקיפ" בחרו בכותרת "קייזר פרנץ", די דומה ל-AD ההולנדי ("הקיסר"). ב"ספורט" הקטאלני הכריזו: "זהו היה השחקן האולטימטיבי, הקיסר האמיתי".
12 צפייה בגלריה
"הליברו של הכדורגל": שער ה"גאזטה דלו ספורט"
"הליברו של הכדורגל": שער ה"גאזטה דלו ספורט"
"הליברו של הכדורגל": שער ה"גאזטה דלו ספורט"
12 צפייה בגלריה
שער
שער
"תודה על הכדורגל": שער "המבורג מורגן פוסט"
12 צפייה בגלריה
שער
שער
גם ב"בילד" כמובן ספדו לבקנבאואר
12 צפייה בגלריה
שער
שער
ב"פיגרו" הצרפתי הקדישו את השער לקייזר
12 צפייה בגלריה
שער
שער
"השחקן האולטימטיבי": שער ה"ספורט"
כמובן שכל עיתוני גרמניה ספדו לבקנבאואר והקדישו את כל שעריהם לדיווח על מותו. באיירן מינכן, הקבוצה בה כיכב כשחקן וכמאמן, החליטה לצבוע את האתר הרשמי שלה בשחור-לבן כאות אבל.

קנצלר גרמניה: "כולנו נתגעגע אליו"

נשיאי פיפ"א ואופ"א ספדו גם הם לאגדת הכדורגל. נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו כינה את בקנבאואר "אגדה של הכדורגל הגרמני והעולמי" בפוסט שהעלה ברשתות החברתיות. לאחר מכן, הוסיף: "הקייזר היה אדם נהדר, חבר עולם הכדורגל ואגדה אמיתית. לעולם לא נשכח אותך פרנץ היקר, תודה על הכל".
12 צפייה בגלריה
שער
שער
אתר באיירן מינכן נצבע בשחור-לבן בעקבות מותו של בקנבאואר
נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, הוסיף: "עולם הכדורגל מתאבל על אובדנו של הקייזר האגדי. הרבגוניות שאין שנייה לה, המעברים החינניים בין ההגנה לאמצע השדה, השליטה בכדור ללא דופי והסגנון בעל החזון עיצבו מחדש את האופן שבו שוחק הכדורגל בתקופתו. איכויות המנהיגות שלו נצצו כאשר הוא היה קפטן הנבחרת הלאומית ובאיירן מינכן בתקופות המוצלחות ביותר שלהן, והוא המשיך להצליח בקריירת האימון שלו. המורשת של בקנבאואר כאחד מגדולי שחקני הכדורגל בכל הזמנים לא נתונה לדיון בכלל. זו פרידה מאגדה אמיתית".
מישל פלאטיני, אגדת הכדורגל הצרפתי ולשעבר נשיא אופ"א, היה שבור אף הוא ממותו של בקנבאואר: "זו מכה, ביליתי איתו המון שנים. בהתחלה ראיתי אותו משחק נגד קרויף או פלה במונדיאל 1970 ובהמשך הכרתי אותו בתפקידיי השונים. עשינו דרך ארוכה יחד. אני יודע שהוא היה חולה מאוד, קרל היינץ רומניגה סיפר לי. הוא היה מר כדורגל בגרמניה. הוא בנה את הכדורגל הגרמני, הוא יצר את ההיסטוריה שלו. הוא לא רק היה שחקן גדול, אלא היה לו קלאס, אדיבות, חיוך וקסם. הוא היה אדם יוצא דופן ואני גאה שהייתי חבר שלו".
12 צפייה בגלריה
בקנבאואר
בקנבאואר
בקנבאואר אחרי הזכייה במונדיאל 1974
(צילום: AP)
פלאטיני הוסיף: "הוא התחיל בקישור, כבש שערים מדהימים ב-1970 ואז התחיל לזוז אחורה. הוא היה פליימייקר, אבל מאחורה. הוא ארגן את המשחק והיה הראשון שמסר על 40 מטר מעמדת הבלם. הוא ידע איך להבקיע ואיך לייצר מצבים - שחקן הגנה תוקף. טכנית, הוא היה מעל כולם".
קנצלר גרמניה, אולף שולץ, התייחס אף הוא למות הקייזר: "אלוף העולם כשחקן וכמאמן - פרנץ בקנבאואר היה אחד משחקני הכדורגל הגדולים בגרמניה ועבור רבים הקיסר האמיתי. הוא עורר דורות של התלהבות מהכדורגל הגרמני. אנחנו נתגעגע אליו. המחשבות שלי עם המשפחה וחבריו".