תחקיר של "הגרדיאן" הבריטי מעלה שאלות קשות כלפי ההתנהלות של ארסנל, לפני משחק קבוצת הנשים של המועדון בדרבי הגדול של צפון לונדון מול טוטנהאם ביום ראשון האחרון באמירויות.
התותחנים סופגים ביקורת קשה בעקבות עדויות שאסף העיתון, ובהן עולה כי "פעילים פרו-פלסטיניים פגעו בתחושת הביטחון של אוהדים יהודים". בכתבה נאמר כי ארסנל לא הצליחה למנוע תהלוכה פרו-פלסטינית מחוץ למשחק, ואוהדי הקבוצה טענו כי המועדון למעשה "בגד" בהם לאחר הפגנות אנטי-ישראליות.
2 צפייה בגלריה
אצטדיון האמירויות ארסנל
אצטדיון האמירויות ארסנל
ארסנל תחת ביקורת קשה
(צילום: Richard Heathcote/Getty Images)
אוהדים התריעו בקשר לצעדה הפרו-פלסטינית עוד לפני המשחק, וארסנל הייתה מודעת לכך, אך זה לא נמנע מחוץ לאצטדיון. כ-20 אוהדים ואוהדות בחרו שלא ללכת למשחק, אלה שכן הגיעו סיפרו כי ההפגנות החלו שעתיים לפני שריקת הפתיחה, ליד הפסל של תיירי הנרי באצטדיון האמירויות.
"ג'ואיש גונרס", ארגון יהודי בריטי, המנסה למגר תקריות אנטישמיות עתידיות וליצור סביבה "מכילה" יותר עבור אוהדים יהודים, טען כי "מספר מחבריו ובני משפחותיהם הרגישו לא בטוחים", ו"החליטו לחזור הביתה מבלי לראות כדור אחד נבעט לשער".
2 צפייה בגלריה
אוהדי ארסנל
אוהדי ארסנל
"למרות ההבטחות השונות מהמועדון לקראת המשחק, נראה כי לא היה ניתן להבטיח סביבה מכילה לכל אוהדי הכדורגל"
(צילום: Julian Finney / gettyimages)
עוד ציין הארגון כי "למרות ההבטחות השונות מהמועדון לקראת המשחק, נראה כי לא היה ניתן להבטיח סביבה מכילה לכל אוהדי הכדורגל".
ארסנל הגיבה לטענות בהודעה רשמית: "הבטיחות של כל אוהדינו היא בראש סדר העדיפויות שלנו. ההפגנה התקיימה במרחב ציבורי מחוץ לאצטדיון האמירויות, וזה לא בסמכותנו לעצור הפגנות כאלו. מקרים שבהם זוהו פריטים אסורים בתוך האצטדיון טופלו במהירות על ידי אנשי האבטחה".