כוכב העבר של נבחרת צרפת וארסנל ופרשן CBS תיירי הנרי מתעקש שלוח המשחקים של שחקני הכדורגל פשוט עמוס מדי. לדבריו, הפציעות החוזרות ונשנות של שחקן ריאל מדריד ונבחרת אנגליה, ג'וד בלינגהאם, מהוות גיבוי לטענה שלו.
האנגלי בן ה-21 סובל החל מחודש אוגוסט מפציעה, שבגינה החסיר שלושה מתוך ארבעת משחקי הליגה שקיימה ריאל מדריד עד כה. הוא שיחק בעונה שעברה 49 משחקים עבור הבלאנקוס ועבור נבחרת "שלושת האריות", איתה הגיע לגמר יורו 2024. הוא נעדר משבעה משחקים נוספים במפעלים השונים בשל פציעות בכתף ובעקב, ובגין הרחקות. בשמונה נוספים הוא זכה למנוחה על הספסל.
2 צפייה בגלריה
תיירי הנרי
תיירי הנרי
"זה גם פוגע במוצר". הנרי
(צילום: Mike Lawrie/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם יוצא מהמשחק נגד ג'ירונה בעקבות פציעה
ג'וד בלינגהאם יוצא מהמשחק נגד ג'ירונה בעקבות פציעה
בלינגהאם יוצא מהמשחק נגד ג'ירונה בעקבות פציעה
(צילום: Florencia Tan Jun/Getty Images)
"אני חושב שעבורנו, עבור CBS, זה פשוט יוצא מן הכלל", הסביר הנרי, שמשמש היום מאמן של נבחרת צרפת עד גיל 21. "אבל יש אבל, כי אני הולך להיות מאמן. (מדובר ב)יותר מדי משחקים. כשחקן לשעבר, אני לא יודע איך החבר'ה האלה עושים את זה. בתור פרשן זה טוב לי. אבל כשחקן לשעבר וכמאמן, זה יותר מדי".
בימים אלה פיפ"א עומדת בפני תביעה משפטית בגלל כמות המשחקים האדירה שמועדוני צמרת נדרשים לשחק. איגוד השחקנים FIFPRO, שמייצג מעל ל-65 אלף שחקני כדורגל ברחבי עולם, יזם את התביעה בניסיון לעצור את הרחבת גביע העולם למועדונים, שאמור לכלול 32 קבוצות מ-2025. במסגרת המפעלים האירופיים שעברו לשיטת הליגה, כבר התווספו שני משחקים לקבוצות המשתתפות לפני שלב הנוקאאוט.
"בלינגהאם כבר פצוע", המשיך הנרי. "זה קשה לשחק עונה שלמה עם הקבוצה, ואז ללכת ליורו, ואז טורניר מועדון שלה פיפ"א לפני תחילת העונה. זה לא נגמר. אז ככל שאני רוצה לראות את מילאן נגד ליברפול, ואני רוצה לראות מנצ'סטר סיטי נגד אינטר, אני רוצה לראות את השחקנים הטובים ביותר על המגרש מסוגלים להופיע מתי שהם יכולים.
"זה גם חלק מהמוצר. אם השחקנים הטובים ביותר נעדרים בגלל פציעות שיוצרים העומסים, או סתם מקבלים מנוחה במשחקים רשמיים בגלל שלוח המשחקים גדל - זה פוגע במוצר. אז כן, לנו ולצופים זה כיף, אבל אם הייתי מאמן, אני לא יודע אם הייתי מגלה חיבה לדבר הזה".