בלתי נגמר: החלוץ היפני קאזויושי ("המלך קאזו") מיורה בן ה-57, ימשיך להיות הכדורגלן המקצוען הוותיק בתבל לפחות לעוד עונה. זאת לאחר שהאריך את חוזהו באוליביירנסה מליגת המשנה פורטוגלית בשנה נוספת.
מיורה הגיע לאוליביירנסה בינואר האחרון, בעסקת השאלה מיוקהומה, שכן שתי הקבוצות חולקות אותו בעלים. הטאלנט הוותיק אומנם שיחק במהלך העונה שחלפה 28 דקות בלבד, שהתפרסו על פני שלוש הופעות, אבל זה הספיק כדי לתת לו את הטייטל הלא מבוטל, שכדורגלנים רבים רק יכולים להביט בו בקנאה.
2 צפייה בגלריה
קאזויושי מיורה
קאזויושי מיורה
קאזויושי מיורה
(צילום: AP Photo/Apichart Weerawong)
עבור מי שעוד לא שמע על השחקן לאורך 37 שנות הקריירה שלו, יש לציין כי מיורה החל את הקריירה בסנטוס הברזילאית, אי שם ב-1986. ביוקוהמה הוא כדרר מאז 2005, פרק זמן שבו לא מעט שחקנים בעולם התחילו קריירה וסיימו.
מיורה רשם תקופת השאלה נוספת ב-2022, בסוזוקה פוינט גטרס מליגה הרביעית ביפן, שמנוהלת על ידי אחיו הגדול יאסוטושי, שם הוא כבש 2 שערים ב-18 משחקים. קבוצות נוספת בהן שיחק לאורך השנים הן גנואה האיטלקית ודינאמו זאגרב הקרואטית.
2 צפייה בגלריה
קאזויושי מיורה
קאזויושי מיורה
מיורה מקבל הרבה כבוד במשחק ראווה של פ.ס.ז' ביפן
(צילום: Masashi Hara/Getty Images)
בכל הנוגע לנבחרת הלאומית, "קאזו" הוא אגדת כדורגל של ממש, עם 55 שערים ב-89 משחקים, כשההופעה האחרונה שלו במדי יפן הייתה לפני לא פחות מ-23 שנים. ולמרות שעברו שנות דור, מיורה עדיין נחשב גיבור לאומי. כאשר פ.ס.ז' של לאו מסי, קיליאן אמבאפה וניימר הגיעה ב-2022 למשחק ראווה באצטדיון קוואסאקי, מיורה היה זה שקיבל את הכבוד והניח את הכדור במרכז המגרש, רגע לפני בעיטת הפתיחה.
ואם מישהו תוהה עד מתי ימשיך השחקן לכדרר בליגות המקצועניות? אם זה תלוי בו ועל פי הצהרתו בעבר, זה יקרה בעוד כשלוש שנים, כשימלאו לו 60.