המעבר של אנטואן גריזמן מברצלונה לאתלטיקו מדריד ביום האחרון של ההעברות בכדורגל האירופי הותיר את אוהדי ברצלונה בהלם. נכון שהצרפתי לא הצדיק את ההשקעה בו מאז שילמה בארסה עבורו 120 מיליון אירו ב-2019, נכון גם שהשיקול הכלכלי בעקבות המשבר בו שקוע המועדון היה מרכזי, אבל אחרי שהוא עזב ההתקפה של בארסה נחלשה עוד יותר.
האווירה בשבועות האחרונים במועדון גם ככה לא בשמיים מאז שלאו מסי עבר לפריז סן ז'רמן, וכעת בלעדיו ובלי גריזמן יהיה להתקפה קשה להציג את היכולת מהעבר.
6 צפייה בגלריה
גריזמן נגד חטאפה
גריזמן נגד חטאפה
לא הבריק בברצלונה. אנטואן גריזמן
(צילום: getty images)
לוק דה יונג הגיע אמנם במקומו בהשאלה מסביליה, אבל התקפה הכוללת את דה יונג יחד עם חברו ההולנדי ממפיס דפאי והדני מרטין בריית'ווייט ממש לא נראית משכנעת. "איפה הימים של מסי, סוארס וניימאר?", מתגעגעים יושבי היציע הקבועים בקאמפ נואו. "ברצלונה באמת איבדה את מסי וגריזמן בחודש אחד".
ב"אל מונדו דפורטיבו" הזכירו שמסי וגריזמן היו אחראים ביחד בעונה שעברה ל-47 אחוז מהכיבושים של ברצלונה - 58 מתוך 122. הארגנטינאי הבקיע 38 שערים בכל המסגרות והצרפתי 20. "בארסה איבדה מחצית מהכוח שלה בהתקפה", נכתב בכותרת באתר.
6 צפייה בגלריה
לאו מסי ואנטואן גריזמן
לאו מסי ואנטואן גריזמן
גריזמן לא ממש היה מקורב למסי
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
לוק דה יונג חוגג
לוק דה יונג חוגג
לא תחליף שמלהיב את האוהדים. לוק דה יונג
(צילום: EPA)
לעומת זאת העיתונאית הוותיקה כריסטינה קוברו, המסקרת את המועדון כבר יותר מ-30 שנה, לא ממש מצטערת: "כבר הרבה זמן שגריזמן נהנה עם הסוסים שלו יותר מאשר בקבוצה. הוא נכנס לחדר ההלבשה בדלת האחורית, מעולם לא היה מקורב למסי וכל הקריצות היו מזויפות. נכון שהוא נראה משוחרר באימונים מאז שלאו עזב, אבל חדר ההלבשה המשיך להיות בשליטה של אלו שלא נתנו לו יד".
העיתונאי לואיס מסקרו כתב בטור ב"ספורט": "המכירה של גריזמן היא תיקון הטעות שבהבאתו, זו הודאה בכישלון המוחלט. הוא אף פעם לא התעלה לרמה שציפו ממנו ולא התאקלם לא מקצועית ולא חברתית. ברצלונה לא מפסידה הרבה מהעזיבה שלו וזו המציאות הכואבת".
6 צפייה בגלריה
גריזמן מאוכזב
גריזמן מאוכזב
"גריזמן נהנה עם הסוסים שלו יותר מאשר בבארסה"
(צילום: EPA)

סאול: "בצ'לסי הבטיחו לי שאשחק בתפקיד שלי"

אתלטיקו מדריד הרוויחה בחזרה את גריזמן, שכבש במדיה 133 שערים ב-267 משחקים בחמש שנים. ההתקפה של דייגו סימאונה התחזקה, אבל הקישור נחלש לאחר שסאול ניגז הושאל לצ'לסי תמורת 5 מיליון אירו ואופציה למכירה עתידית.
הקשר הספרדי סיפר: "היה לילה ארוך ואשתי הייתה מאוד עצבנית. עברנו כמה ימים לא פשוטים, כי זו לא הייתה החלטה קלה. כשהסוכנים העבירו אליי את ההצעה אמרתי להם שאצטדך לדון בזה עם המשפחה שלי".
6 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן
אנטואן גריזמן
באתלטיקו אנטואן גריזמן הצליח יותר
(צילום: AFP)
סאול גילה מדוע החליט לעזוב את הקולצ'ונרוס: "ישנם שלושה קשרים אחוריים באתלטיקו שמשחקים היטב ולי אין בעיה להילחם על המקום שלי, אבל אני לא מוכן לשחק בתפקיד אחר. דיברתי על זה עם צ'ולו כמה פעמים. אני חייב לו המון, אבל הוא חייב לחשוב על הקבוצה. אם הוא חושב שהצבה שלי באגף תהיה טובה עבור הקבוצה הוא צריך לעשות את זה, אבל בצ'לסי הבטיחו לי שאשחק בתפקיד שלי וזה היה השיקול המכריע במעבר".
6 צפייה בגלריה
סאול
סאול
"דיברתי עם צ'ולו, לא מוכן לשחק בתפקיד אחר". סאול ניגס
(צילום: AFP)