אחרי שהודחה הקיץ כבר ברבע הגמר של הקופה אמריקה, בעוד כשבועיים תשוב נבחרת ברזיל לכר הדשא עם משחקים מול אקוודור ופרגוואי במסגרת מוקדמות מונדיאל 2026. המאמן דובירל ג'וניור פרסם הערב (שישי) את הסגל של הסלסאו, כשמי שנכלל לראשונה הוא אסטאבו ויליאן, הכישרון בן ה-17 מפלמיירס.
מדובר בהמשך לקיץ החלומי שעובר על אסטאבו, לאחר שלפני כחודשיים הוא נרכש על ידי צ'לסי (תמורת 34 מיליון אירו), אליה הוא יצטרף בקיץ 2025, לאחר שיחגוג 18. שחקן הכנף, שמכונה "מסיניו", הוקפץ לנבחרת הבוגרת לאחר שכבש חמישה שערים והוסיף חמישה בישולים ב-19 הופעות בליגה הברזילאית.
2 צפייה בגלריה
אסטאבו
אסטאבו
יעבור לצ'לסי בקיץ הבא. אסטאבו
(צילום: Alexandre Schneider/Getty Images)
"זהו רגע של אושר גדול עבורי ומשפחתי", אמר אוסטאביו בתגובה לזימון. "בקושי ישנתי אתמול. זהו עוד חלום שמתגשם". דוריבל ג'וניור הסביר את ההחלטה לזמן את אסטאבו ואת לואיז הנריקה מבוטפוגו, שעבור שניהם מדובר בזימון בכורה: "אלה שחקנים ברמה מצוינת, הזימון מגיע להם על סמך מה שהראו במגרש".
בסגל נכללו גם כוכבי ריאל מדריד ויניסיוס, רודריגו ואנדריק, שיחד עם סאביניו ממנצ'סטר סיטי יוצרים חוליית התקפה מרשימה. ניימאר, כמובן, עדיין לא כשיר בשל פציעת הברך הקשה שספג באוקטובר האחרון. "הוא שחקן מאוד חשוב, כולנו יודעים את זה", אמר המאמן על מלך שערי נבחרת ברזיל בכל הזמנים. "אין לי ספק שברגע שיתאושש, הוא יחזור שוב. אבל הכל צריך לקרות בזמן הנכון והמתאים".
2 צפייה בגלריה
ניימאר ברגע הפציעה
ניימאר ברגע הפציעה
לא שיחק מאז אוקטובר. ניימאר ברגע הפציעה
(צילום: REUTERS/Andres Cuenca)
ברזיל נכנסת למשחקי המוקדמות תחת לחץ גדול, לאחר שניצחה רק בשניים מתוך שישה משחקים עד כה. היא נמצאת כעת במקום השישי בלבד (שש הראשונות עולות אטוטמטית, השביעית הולכת לפלייאוף), מצב שהוביל למינויו של דוריבל בינואר האחרון. אך גם הוא כבר הספיק לחוות אכזבה גדולה, כשברזיל הודחה כאמור ברבע הגמר של הקופה אמריקה. "זוהי תקופה מכרעת וקריטית עבור השאיפות שלנו", אמר דוריבל. "אמנם אנחנו לא במצב חיובי, אך אני מאמין בעבודה שנעשתה בקופה אמריקה. העם הברזילאי צריך לכבד יותר את התהליך".
המשחק הראשון של ברזיל יתקיים ב-6 בספטמבר נגד אקוודור בבית, ואחריו תתמודד הנבחרת מול פרגוואי בחוץ ב-10 בספטמבר. אם אסטבאו יקבל דקות באחד מהמשחקים, הוא יהפוך לשחקן החמישי הכי צעיר שמשותף במשחק רשמי של ברזיל (יהיה בן 17 ו-135 יום מול אקוודור).