יומיים אחרי התבוסה 9:2 לבאיירן מינכן בחוץ, אחד ההפסדים הגדולים ביותר בתולדות ליגת האלופות, אלופת קרואטיה דינמו זאגרב הודיעה היום (חמישי) על פרידה ממאמנה סרגיי ג'אקירוביץ'.
בניסיון להרגיע את קהל האוהדים ומחשש שג'אקירוביץ' ייפגע בגלל התבוסה, המועדון כתב בהודעת הפיטורים: "המצב קשה, אנחנו מבקשים מהתקשורת ומהציבור להתחשב במצב המתוח ולא להחמיר אותו".
2 צפייה בגלריה
סרגיי ג'אקירוביץ'
סרגיי ג'אקירוביץ'
שילם את מחיר התבוסה. סרגיי ג'אקירוביץ'
(צילום: REUTERS/Angelika Warmuth)
ההפסד לבאיירן מינכן לא היה הגורם היחיד לפיטורים, מאחר קדם לו ההפסד 1:0 להיידוק ספליט בליגה והירידה למקום השלישי לאחר שישה מחזורים. דינמו זאגרב עוד הצליחה לחזור מפיגור 3:0 מול באיירן למצב של 3:2, אבל אז קרסה לחלוטין והפכה לראשונה שסופגת תשיעייה בליגת האלופות, מאז שהמפעל נוסד מחדש ב-1992.
"זה היה ערב קשה, ניסינו להיות אמיצים ואני מתנצל בפני האוהדים על התצוגה הזאת", אמר ג'אקירוביץ' אחרי התבוסה - אבל התקשורת הקרואטית לחצה לפטרו כבר באותו ערב. בסופו של דבר, הודעת הפיטורים הגיעה.
2 צפייה בגלריה
באיירן מינכן
באיירן מינכן
"ערב קשה": לוח התוצאות באלינאנץ ארנה
(צילום: Sebastian Widmann/Getty Images)
ג'אקירוביץ' דווקא פתח את העונה טוב עם ארבעה ניצחונות ליגה רצופים ומאזן שערים 2:12, ולליגת האלופות היא העפילה זאגרב בקלות אחרי 0:5 בסיכום שני מפגשים על קרבאח האזרית. אך בשבוע האחרון הכל השתנה במהירות והמומנטום הפך לשלילי.
ניקו קובאץ', שאימן את באיירן מינכן ולא הצליח אצלה, עשוי לקבל את התפקיד בדינמו זאגרב. עוד מועמד שהוזכר הוא אדין טרזיץ', מאמן בורוסיה דורטמונד לשעבר שהגיע איתה לגמר ליגת האלופות בעונה שעברה.
ג'אקירוביץ' הגיע לדינמו זאגרב לפני שנה מאחת היריבות הגדולות שלה, רייקה, במהלך מפתיע ושנוי במחלוקת. הוא הצליח לזכות עם הקבוצה בדאבל המקומי, אולם ההשפלה האחרונה חרצה סופית את גורלו. דינמו זאגרב תפגוש בהמשך ליגת האלופות את מונאקו, אוסקר גלוך וזלצבורג, סלובן ברטיסלאבה, סלטיק, אינטר, דורטמונד וארסנל.