סוף עידן בכדורגל העולמי. טוני קרוס, אחד הקשרים הטובים ביותר בדור הנוכחי, הודיע היום (שלישי) כי יפרוש מכדורגל אחרי אליפות אירופה הקרובה, שתיערך בחודש הבא בגרמניה, מולדתו. זכה במהלך הקריירה שלו ב-32 תארים בשלוש הקבוצות בהן שיחק, זאת בנוסף לזכייה במונדיאל עם נבחרת גרמניה ב-2014.
הקשר הגרמני בן ה-34 שיחק בעשר השנים האחרונות בריאל מדריד, עמה זכה בלא פחות מ-22 תארים, ויקווה לסיים בצורה מושלמת עם הנפה נוספת של גביע ליגת האלופות, שתהיה החמישית שלו במדי הבלאנקוס. כמו כן, הוא יטול חלק במדי נבחרת גרמניה ביורו הביתי, ויוכל למעשה לסיים קריירה מפוארת בצורה חלומית עם שני תארים גדולים בחודש האחרון שלו ככדורגלן.
3 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
אחד הקשרים הגדולים בדור האחרון. טוני קרוס
(צילום: yasser Bakhsh/Getty Images)
המכונה הגרמנית: כל הבישולים של טוני קרוס
(ONE)
קרוס פירסם הודעת פרידה מריאל: "17 ביולי 2014 - זה היה היום בו הוצגתי בריאל מדריד. זה גם היה היום ששינה את חיי ככדורגלן, אבל בעיקר כבנאדם. זו הייתה תחילתו של פרק חדש מבחינתי במועדון הכי טוב בעולם. אחרי עשר שנים, הפרק הזה יבוא לקיצו בסיום העונה. לעולם לא אשכח את התקופה הנפלאה הזו. אני רוצה להודות כולם שגרמו לי להרגיש רצוי וקיבלו אותי בזרועות פתוחות וסמכו עליי".
קרוס פנה גם לאוהדי הבלאנקוס: "מעל לכולם, אני רוצה להודות לכם, המדרידיסטים, על האהבה והחום שהפגנתם כלפיי מיומי הראשון ועד יומי האחרון בקבוצה".
לסיום כתב הקשר: "אחרי היורו הקרוב הקריירה שלי ככדורגלן פעיל תסתיים. אני שמח וגאה שמצאתי את התזמון הנכון להחלטה הזו, ושהייתה האפשרות לקבל אותה בעצמי. השאיפה שלי תמיד הייתה לפרוש כשאני בשיא היכולת שלי. מעכשיו ישנה מחשבה אחת בלבד (כתב בספרדית): "קדימה להסתער על ה-15 (הכוונה לגמר ליגת האלופות בו תנסה ריאל לזכות בפעם ה-15 במפעל) - קדימה ריאל מדריד ולא יותר!".

קשר מחונן, מכונת תארים

טוני קרוס עלה לבוגרים של באיירן מינכן ב-2007 ושיחק תחילה בקבוצת המילואים של המועדון. ב-2009 הושאל לבאייר לברקוזן, במדיה כבש עשרה שערים. כשחזר מתקופה ההשאלה לבאיירן, הוא קיבל הרבה יותר דקות משחק וזכה עם הקבוצה בטרבל (אליפות, גביע וליגת האלופות) בעונת 2012/13 ובדאבל בעונת 2013/14.
3 צפייה בגלריה
שחקן ריאל מדריד טוני קרוס עם גביע ליגת האלופות ב-2016
שחקן ריאל מדריד טוני קרוס עם גביע ליגת האלופות ב-2016
מכונת תארים. טוני קרוס לאחר שזכה עם ריאל בליגת האלופות ב-2016
(AP Photo/Manu Fernandez)
3 צפייה בגלריה
הצמד המהיר בהיסטוריה של המונדיאלים. קרוס מפרק את ברזיל ב-2014
הצמד המהיר בהיסטוריה של המונדיאלים. קרוס מפרק את ברזיל ב-2014
הצמד המהיר בהיסטוריה של המונדיאלים. קרוס מפרק את ברזיל ב-2014
(צילום: EPA)
ביוני 2014 נרכש קרוס על ידי ריאל מדריד תמורת 25 מיליון אירו בה שיחק במשך עשר שנים ולא עבר מאז לאף קבוצה אחרת. ב-470 הופעות בכל המסדרות במדי הבלאנקוס הוא כבש 28 שערים והוסיף 107 בישולים. הוא זכה עם הקבוצה ארבע פעמים בליגת האלופות, ארבע פעמים באליפות ספרד, חמש פעמים באליפות העולם לקבוצות, פעם אחת בגביע המלך הספרדי, ארבע פעמים בסופר-קאפ האירופי ועוד ארבע בסופר-קאפ הספרדי
בסך הכל יש לו בקריירה חמש זכיות בליגת האלופות, שבע אליפויות, חמש זכיות בסופר-קאפ האירופי ועוד חמש זכיות באליפות העולם למועדונים - זאת בנוסף לזכייה גביע העולמי עם נבחרת גרמניה.

הזכייה המופלאה במונדיאל

הקריירה המדהימה של קרוס כוללת גם זכייה אדירה עם נבחרת גרמניה במונדיאל 2014. כשהוא רק בן 24, קרוס נבחרת לנבחרת הטורניר, ונבחר לאיש המשחק ב-1:7 ההיסטורי והבלתי נשכח של המנשאפט על ברזיל - המארחת של הטורניר - בחצי הגמר בו הבקיע בדקות 24 ו-26 - הצמד המהיר בתולדות הגביע העולמי. הוא סיים את המונדיאל עם ארבעה בישולים. בסך הכל יש לו במדי הנבחרת הגרמנית 108 הופעות במהלכן כבש 17 שערים.