אבל ותדהמה בכדורגל בדרום אמריקה: חואן איזקיירדו, כדורגלנה של נסיונאל, הלך לעולמו שישה ימים לאחר שהתמוטט במהלך משחקה של קבוצתו נגד סאו פאולו במסגרת גביע ליברטדורס. הוא פונה לבית החולים בברזיל, שם ניסו הרופאים להציל את חייו, אך בסופו של דבר הוא מת בגיל 27 בלבד.
איזקיירדו עלה כמחליף במחצית השנייה במפגש הגומלין בין נסיונאל לקבוצה הברזילאית בשמינית הגמר של המפעל. בדקה ה-84 הוא קרס לכר הדשא מבלי שאף שחקן אחר נגע בו. שחקני שתי הקבוצות קראו מיידית לצוות הרפואי והוא פונה לבית החולים אלברט איינשטיין, שם כאמור מת בסופו של דבר.
2 צפייה בגלריה
שחקן נסיונאל חואן איזקיירדו לאחר שהתמוטט
שחקן נסיונאל חואן איזקיירדו לאחר שהתמוטט
טרגדיה נוראית. חואן איזקיירדו לאחר שהתמוטט
(Alexandre Schneider/Getty Images)
הרופאים הסבירו כי איזקיירדו התמוטט בגלל דום לב הקשור להפרעות בקצב הלב שלו, מה שגרם ללחץ תוך גולגולתי. במהלך אשפוזו הוא עבר טיפול נוירולוגי - שלא עזר כאמור למרבה הטרגדיה.
"בצער רב אנו מודיעים על מותו של השחקן האהוב חואן איזקיירדו", נכתב בהודעה רשמית מטעם נסיונאל. "אנחנו המומים ושבורי לב ושולחים את תנחומינו למשפחתו וחבריו. נסיונאל מתאבלת על האובדן הנוראי הזה". אלחנדרו דומינגס, נשיא התאחדות הכדורגל של דרום אמריקה (קונמבול): "הכדורגל בדרום אמריקה מתאבל. זה יום עצוב לכדורגל".
בסוף השבוע האחרון עלו שחקני סאו פאולו עם חולצות למען איזקיירדו. לאחר מותו פירסם המועדון הודעה רשמית: "התפללנו למענו וקיבלנו את החדשות על מותו בצער רב. אנחנו שולחים תנחומים למשפחה, החברים, חבריו לקבוצה, אוהדי נסיונאל וכל העם באורוגוואי".
2 צפייה בגלריה
שחקן נסיונאל חואן איזקיירדו
שחקן נסיונאל חואן איזקיירדו
"הכדורגל בדרום אמריקה מתאבל". חואן איזקיירדו
(AP Photo/Matilde Campodonico)
עוד לפני הידיעה על מותו הטראגי של איזקיירדו, הודיעה ההתאחדות לכדורגל של אורוגוואי כי על דחיית משחקי סוף השבוע בשתי הליגות הבכירות במדינה.
איזקיירדו החל את קריירת הבוגרים שלו ב-2018 וחתם בנסיונאל ב-2022. לאחר הופעה אחת במדי הקבוצה הוא הועבר בהשאלה, אך חזר לקבוצה בעונה הזו והספיק לערוך במדיה שש הופעות בהן כבש שער אחד.